דיוקן האיש הצעיר כאמן: 6 המלצות על חוגי אמנות לילדים

ציור, מחול, הדפס וסדנאות משפחתיות: תתחילו לפנות מקום על המקרר ולעשות תכניות לכמה שעות של פנאי – הנה חוגי אמנות לילדים מומלצים במיוחד

פעילויות לכל המשפחה במוזיאון תל אביב (צילום: גילעד שעבני)
פעילויות לכל המשפחה במוזיאון תל אביב (צילום: גילעד שעבני)

משפחה יוצרת

מוזיאון הרצליה מפעיל חוג שנתי מושקע במיוחד שההרשמה אליו (לשנה הבאה) טרם נפתחה, אבל עד אז אפשר להשתתף בסדנאות ובחוגים החד פעמיים שהמקום עורך בכל שבת. החוגים בדרך כלל מלווים את התערוכות שבמקום במטרה להנגיש לפחות חלק מהמוזיאון גם לילדים. החוג הקרוב מתעסק בסדנת הדפס משותפת להורים ולילדים וכולל גם כניסה וסיור במוזיאון. אגב, עד פתיחת שנת הלימודים הבאה, בחודשי הקיץ, יערוך המוזיאון את סדרת “פיקניק אמנות" שלו – פעילות חינמית בחמישי אחר הצהריים שתכלול סדנאות יצירה לצד מופעים בגן הפסלים של המוזיאון.

← מוזיאון הרצליה, הבנים 4 הרצליה, שבת (12.5) 11:00, 35 ש"ח

[tmwdfpad]

עוד כתבות מעניינות:
הפעילויות הכי שוות בחודש הקיימות – בלי לצאת מהעיר
למה ילדי ישראל גילו את הקומיקס רק עכשיו?
10 החוגים הכי שווים ומעשירים לילדים

חוגי קיץ במוזיאון תל אביב

המוזיאון מקיים פעילויות חד פעמיות בכל שבת, שכוללות בדרך כלל סדנה קצרה והדרכה במוזיאון, אבל יש גם פתרון למי שמחפש חוג קצת יותר מעמיק, שנמשך עשרה ימים ברציפות וכולל גם ידע תיאורטי וגם התנסות מעשית. נוסף על כך מציע המוזיאון (בתוספת תשלום) יום ארוך יותר הכולל גם ארוחת צהריים, מה שאומר עשרה ימים שבהם הילדים חוזרים הביתה בשעות של בית ספר פר אקסלנס – עשרה ימים של שפיות עבורכם מצד אחד ותוכן קצת יותר מעשיר מאשר בריכה ושוקו לילדים מצד שני.

← מוזיאון תל אביב, שד' שאול המלך 27 תל אביב, כל עשרה ימים בחופשת הקיץ, 140 ש"ח ליום קצר, 200 ש"ח ליום ארוך

פעילויות לכל המשפחה במוזיאון תל אביב (צילום: יערה אורן)
פעילויות לכל המשפחה במוזיאון תל אביב (צילום: יערה אורן)
פעילויות לכל המשפחה במוזיאון תל אביב (צילום: יערה אורן)
פעילויות לכל המשפחה במוזיאון תל אביב (צילום: יערה אורן)

סדנת מחול של רננה רז

הסדנה של טל בורשטיין, עילאיה שליט ורננה רז נמכרת יותר מהר מ… ובכן, חוג תנועה רגיל לילדים? לא מדובר במשהו שאמור ללמד יסודות של מחול אלא להפך: לקחת את חוש היצירתיות והתנועה שקיים באופן טבעי אצל הילדים וסביר להניח שמטריף אתכם בימי חופש ממילא ולהפוך אותו לשפה משלהם, בלי החוקים הלא כתובים של עולם המחול. הסדנאות מתמלאות במהירות, אז כדאי להירשם מראש.

← בוגי ווגי, מרכז מנדל, מרכז קהילתי דב הוז וסטודיו נעים (מזא"ה 42 תל אביב), עשרה מפגשים במחיר של 600 ש"ח, ארבעה סבבים בשנה. המפגש הקרוב (חד פעמי): שבת (12.5) 11:00, סטודיו סוזי, 70 ש"ח

רננה רז (צילום: איליה מלניקוב)
רננה רז (צילום: איליה מלניקוב)

חוגי ציור בבית האמנים

הסדנה של יסמין וקשטיין בבית האמנים מנסה ללכת על התפר שבין דידקטיות והתמודדות עם אתגרים ברמת קושי לא מבוטלת לבין הרצון לאפשר לכל ילד לבטא את עצמו. הקורס כולל התמודדות וחשיפה להיסטוריה של הציור בצד תרגילים מאוד ברורים אך שמשאירים מקום לדמיון, הנאה ועידוד הילדים לבטא את עולמם הפנימי. הקבוצות קטנות מתוך רצון ליצור דינמיקה שתעשיר את העבודות, ודגש גדול ניתן למקורות ההשראה של הילד ולפיתוח היכולת שלו לשאוב השראה מכמה שיותר מקומות.

← בית האמנים, אלחריזי 9 תל אביב, שני או רביעי 16:15 לגן חובה וכיתה א, 17:00 לכיתות ב־ג ו־18:00 לכיתות ד־ו, 230־250 ש"ח

אמנות ויצירה בדב הוז

החוג של שרון כאהן במרכז הקהילתי בדב הוז מעניק לילדים את הבסיס לכל אמן שהוא, מלבד היכרות אינטימית עם סניף לשכת האבטלה, יצירתיות. זה נשמע טריוויאלי, בטח כשמתעסקים עם יצורים יצירתיים מטבעם, אבל בדרך כלל חוג אמנות הוא מפגש ראשון של הילדים עם המדיום שמטבעו מרתיע גם מבוגרים. מטרת הסדנה היא להתנסות במגוון טכניקות כדי לתת רקע אמנותי ולפתח מוטוריקה מתאימה וסבלנות, שני דברים שילדים מתרגלים אבל לא תמיד מצטיינים בהם.

← מרכז קהילתי דב הוז, דב הוז 16 תל אביב, שלישי 17:45, 150 ש"ח לחודש, לגיל 4־6

ליצור את החוויה

סדנה של איריס דבי שמתחילה בהקניית יסודות בעולם הציור וממשיכה בטכניקות שמערבות ציור עם שילוב של חומרים שונים, יצירת תבליטים ועידוד היכרות בין הילד לאפשרויות הרחבות שציור מאפשר. כן, הם כבר עשו את זה עם ספגטי או מקלות ארטיקים, אבל תופתעו לגלות שזה רק קצה הקרחון, ואולי אפילו לא תתבאסו בסוף לתלות עבודות שלהם על המקרר.

← מרכז קהילתי דב הוז, דב הוז 16 תל אביב, רביעי 16:45 לכיתות א־ב, רביעי 17:45 לכיתות ג־ד, 150 ש"ח לחודש