כך תסבירו מילים גדולות לילדים קטנים, והפעם: ציפרלקס

מדור חדש: בכל שבוע נבחר מילה אחרת ונצרף לה הסבר מאיר עיניים שיחסוך לכם רגעים מביכים עם הילדים (אנחנו לא מתחייבים על החלק האחרון). כשתגדלו תבינו

צילום: Shutterstock
צילום: Shutterstock
3 באפריל 2019

היי ילדים, היום נעסוק במילה שצפה לאחרונה ברשתות החברתיות בעקבות קמפיין הבחירות של ראש הממשלה נגד המתחרה שלו (אולי נדבר גם על זה בפעם אחרת): ציפרלקס. יכול להיות שאפילו ראיתם את האריזה הלבנה־צהובה בשידה של אבא או אימא, או ששמעתם על זה מאחותכם הגדולה.

אז ככה: עולם המבוגרים הוא לא פשוט וחופשי כמו שסיפרו לכם. נכון, אפשר לאכול גלידה במקלחת ואפשר… אוקיי, זה בעיקר הקטע הזה של גלידה במקלחת. אבל גם יש המון לחץ ואחריות, דברים חדשים שחייבים לעשות שאפילו לא סיפרו לנו עליהם כשהיינו ילדים ולא הכינו אותנו אליהם – דברים כמו לדעת מה ההבדל בין מע"מ למס הכנסה, או אם יש ביצים במיונז שהגיע לצד ההמבורגר הטבעוני, או מה עושים כשנהג של חברת דן מתנגש ברכב שלכם ונעלם בלי לתת פרטים כאילו הכביש שייך לאימא שלו והחברה לא עונה לכם למיילים, או מה עושים כשגם בגיל 35 אנחנו לא יודעים מה נרצה להיות כשנהיה גדולים.

עוד כתבות מעניינות:
כך תסבירו לילדים מה זה סאבלט
אל תיגע בפוחלץ: פרס ההצטיינות המוזר במוזיאון הטבע
פרידה מסופר הילדים אמי רובינגר (וחמש המלצות)

הדברים האלה מוסיפים הרבה לחץ וחרדה לחיים – קצת כמו התרגשות לפני יום הולדת בגן – פרפרים בבטן, פחד שכולם ישכחו לבוא – רק פחות נעים ובלי עוגה בסוף.

ציפרלקס עוזר לאבא ואימא להירגע ולהתמודד עם כל הדברים האלו כדי להיות הורים יותר טובים. ומה לגבי החלק של לאכול גלידה במקלחת? בשביל זה הם לוקחים, אה… תרופות אחרות. בהזדמנות נדבר גם על זה.