עמוס גיתאי נגד מירי רגב: "לא מבינה את תפקידה"

במסיבת העיתונאים לאחר הקרנת הבכורה של סרטו "ממערב לירדן" בפסטיבל קאן אמר הבמאי הישראלי שרגב "טועה כשהיא חושבת שהיא שרת התרבות של הליכוד"

מירי רגב (צילום: בן קלמר)
מירי רגב (צילום: בן קלמר)
21 במאי 2017

"מירי רגב טועה כשהיא חושבת שהיא שרת התרבות של הליכוד. יש לה תפקיד הרבה יותר חשוב וזה שרת התרבות של ישראל", כך אמר היום (א') עמוס גיתאי לאחר הקרנת הבכורה העולמית של סרטו "ממערב לירדן" בפסטיבל קאן.

סרטו של גיתאי מתייחס בין היתר לכך שבישראל של היום הכיבוש הפך לעניין שלא מדברים עליו. בפאנל שאלות ותשובות לאחר הקרנת הסרט נשאל גיתאי לאיזה יחס הוא מצפה מהממסד הישראלי כיום, לאור הניסיון שלו להציף שוב את הסוגיה.

גיתאי התייחס להופעה המדוברת של רגב עם השמלה שעליה הדפס של ירושלים, ואמר ששרת התרבות "אמורה לייצג את החברה המורכבת והמעניינת שלנו, שבה יש יהודים וערבים, דתיים וחילונים, שמאלנים וימנים, הכל. היא בחרה להיות שרת התרבות של הליכוד, ואולי לקבל יותר קולות בפריימריז של המפלגה. אני חושב שזה חבל ושזו אי הבנה של התפקיד שלה, אבל זו לא הפעם הראשונה שהיא עושה את זה".

גיתאי הזכיר ש"לפני כמה שנים היא אמרה על מהגרי העבודה שהם סרטן בגוף של ישראל. אלה לא מילים מאוד תרבותיות. אני מקווה שהאנשים שמחזיקים בכח יבינו את השבריריות של הפרוייקט הישראלי ויספקו מילים של נחמה ולא של שנאה, שממנה יש לנו מספיק".