רוקדים עצמאות במרפסת: העירייה שולחת את החגיגות אליכם

עיריית תל אביב-יפו לא מוותרת על יום העצמאות ותשלח לרחבי העיר משאיות מוזיקה שירימו לתושבים הנצורים בבתיהם. אפשר גם לרקוד במסיבה וירטואלית ולעמוד על הראש עם בן-גוריון

ביי ביי זיקוקים, העם אמר את דברו. ראש העיר רון חולדאי ביום העצמאות 2020 (צילום: גיא יחיאלי)
ביי ביי זיקוקים, העם אמר את דברו. ראש העיר רון חולדאי ביום העצמאות 2020 (צילום: גיא יחיאלי)

יום העצמאות ינחת לנו כמו פטיש פלסטיק על הראש בשבוע הבא, בלי יכולת של ממש לחגוג כמיטב המסורת במסיבות גרועות, אכילת ספריי שלג ברחוב ויותר מדי על האש. בצל משבר הקורונה, עיריית תל אביב-יפו תקיים את אירועי יום העצמאות ה-72 כך שיאפשרו לתושבי העיר לחוות ולהרגיש את החגיגות מהסלון או ממרפסת ביתם, תוך שמירה על הנחיות משרד הבריאות וללא יציאה למרחב הציבורי.

במוקד החגיגות: שמונה משאיות מקושטות שישוטטו ברחבי צפון, מרכז ודרום העיר ויביאו אל התושבים הביתה הופעות מוזיקה שירימו את אווירת החג החל משמונה בערב בשירי עצמאות עבריים. מופע הזיקוקים המסורתי בוטל בעקבות מחאה ציבורית כשעיריית תל אביב-יפו מצטרפת לשלל רשויות מקומיות שהבינו שמוטב להשקיע את הכסף בדברים אחרים בעת הזאת.

יאללה מסיבה בבית שלכם. עצמאות 2020 (צילום באדיבות עיריית תל אביב-יפו)
יאללה מסיבה בבית שלכם. עצמאות 2020 (צילום באדיבות עיריית תל אביב-יפו)

למחרת, ביום העצמאות עצמו (רביעי) החל מ-18:00 תערוך העירייה מסיבת פייסבוק\זום לייב עם די.ג'יי איתי גלו על גג בניין העירייה בזמן שקיעת השמש, כשהוא מלווה בנגני סקסופון וכינור, מסיבה שתצולם ותשודר על ידי ארבע מצלמות ורחפן והציבור הרחב יוזמן להצטרף בזום, לרקוד בסלון ולככב על המסך בשידור חי.

אירועים נוספים שתקיים העירייה עם ראיון חגיגי עם הבמאי אבי נשר (רביעי, 11:00 בבוקר) ובאותה שעה סשן עמידה על הראש עם ראש הממשלה הראשון דוד בן-גוריון, שיכלול שיעור פלדנקרייז לעמידה על הראש וסיור וירטואלי בבית בן-גוריון.

>> כל הפרטים על חגיגות יום העצמאות בעמוד הפייסבוק של דיגיתל