הערב: ריטה ולוסי אהריש ישמיעו את זעקת הנשים בכיכר החטופים

הלחץ הציבורי גובר. עצרת לשחרור החטופים, 11.11.23 (צילום רחפן: גיתי פלטי)
הלחץ הציבורי גובר. עצרת לשחרור החטופים, 11.11.23 (צילום רחפן: גיתי פלטי)

הדרישה הציבורית להחזרת החטופים צוברת תאוצה: אחרי שעשרות אלפים הגיעו אמש לעצרת התמיכה במשפחות, תתקיים גם הערב (ראשון, 19:00) עצרת המונית של ארגוני הנשים בכיכר החטופים. "אנו מחכים לממשלת ישראל שתמלא את החוזה הבסיסי שהופר. אנחנו כבר שילמנו את המחיר ב-7 לאוקטובר, עכשיו תורכם"

12 בנובמבר 2023

רבבות מפגינים הגיעו אתמול (מוצ"ש) לעצרת התמיכה במשפחות החטופים בכיכר מוזיאון תל אביב, לכל הפחות בכמות כפולה מזו של השבוע שעבר, והוכיחו שהסוגיה צוברת תאוצה משמעותית בדעת הקהל ושהציבור הישראלי לא מתכוון לוותר לממשלה על תעדוף החזרת החטופים בראש סדר היום של מדינת ישראל. וכמו שאוהבים לומר במקרים כאלה, רק התחלנו.

כבר הערב (ראשון 19:00), תתקיים בכיכר עצרת המונית נוספת תחת הכותרת "עומדות לצד אחיותינו", המוגדרת במטה החטופים והנעדרים כ"עצרת זעקת נשים למען החזרת החטופות והחטופים" בהשתתפות כל ארגוני הנשים, ובהנחייתה של לוסי אהריש. בעצרת ישתתפו וינאמו גם לינוי בר גפן, לינור אברג'יל, ירדן ג'רבי וד"ר כוכב אלקיים לוי, והיא תכלול גם הופעה של ריטה. לפני ההפגנה תתקיים שרשרת אנושית למען שחרור החטופים בארץ ובעולם שתתחיל בשעה 17:30.

נשיא המדינה לשעבר רובי ריבלין בעצרת התמיכה במשפחות החטופים (צילום: סהר לוי)
נשיא המדינה לשעבר רובי ריבלין בעצרת התמיכה במשפחות החטופים (צילום: סהר לוי)

בעצרת שנערכה אמש הוחרפו הטונים נגד הממשלה ושוגרו לעברה מסרים נוקבים: "אנו מחכים לממשלת ישראל שתמלא את החוזה הבסיסי שהופר. "אנחנו כבר שילמנו את המחיר ב-7 לאוקטובר, עכשיו תורכם", כך נמסר ממטה החטופים והנעדרים בסיום העצרת. לצד נציגי המשפחות, הגיעו לתמוך ולשאת דברים נשיא המדינה לשעבר ראובן ריבלין ונשיא ארגון 'פנימה' ושר החינוך לשעבר, שי פירון. הזמר שלמה ארצי הגיע לתמוך במשפחות החטופים וביצע את השיר "יותר מזה אנחנו לא צריכים".

בעצרת נאמה בין היתר גם אורלי גלבוע, אמא של, דניאלה גלבוע (19.5) שנחטפה לעזה, שדיברה על ביתה ואמרה: "סיימתי את שלב החיבוקים והאמפטיה. אני רוצה לראות מעשים שיביאו את הבת שלי ואת החטופים הביתה עכשיו. אני פונה לנשים המכהנות בממשלה: אם הבת שלכן הייתה בעזה, מה אתן הייתן עושות?. אנחנו רוצים את כולם הביתה עכשיו". הערב, כאמור, אפשר יהיה להצטרף לזעקה שלה.