יודעי ח"ן: מיזם חדש של ערבי תרבות ברוח ביאליק נחנך החודש בתל אביב

אירועי השבת שארגן המשורר הלאומי קמים לתחייה בסדרת תרבות חדשה מטעם התנועה ישראל חופשית ועיריית תל אביב

חיים נחמן ביאליק
חיים נחמן ביאליק
8 ביולי 2015

מיזם עירוני חדש שיצא לדרך בתחילת החודש מנסה להחיות את אירועי "עונג שבת" שנהג לערוך חיים נחמן ביאליק בתחילת המאה הקודמת, כשאירח מדי שבת מפגשי תרבות ברוח ההשכלה היהודית.

מיקי גיצין, חבר מועצת העיר ומנכ"ל התנועה ישראל חופשית שעומד מאחורי היוזמה, מספר: "הייתי מעורב במלחמה על השבת בעיר וחשבתי שחוץ ממסחר יש לנו עגלה שלמה של היצע תרבותי שהתפתח במשך הרבה שנים. החלטתי לארגן פעילות קהילתית בעיר, וכשאתה חושב על תרבות בשבת הרפרנס הראשוני הוא כמובן ביאליק".

את אולם אוהל שם, שבו התארחו אירועי עונג שבת של ביאליק, מחליף מרכז פליציה בלומנטל שממוקם, איך לא – ברחוב ביאליק, ואת אנשי הרוח של אז, בהם הסופרים שמואל נבון והמשורר יצחק ליב ברוך, יורשים שמות עכשוויים כמו איה כורם, ארז ביטון, ערן צור ועדנה מזי"א. פרט להרצאות, הקראת שירה ומופעים מוזיקליים, תיערך בכל שבוע שעת סיפור לילדים.

"אני מגיע מהצד השמאלי של המפה הפוליטית, וחוץ מהוויכוח המוכר על דמוקרטיה, אני מאמין שחשוב שהשמאל ייקח חלק בעיצוב דמותה היהודית של המדינה, לאו דווקא בהקשר הדתי", מסביר גיצין. היוזמה מתאפשרת הודות לשיתוף פעולה בין עיריית תל אביב לפדרציה היהודית של ניו יורק (UJA), בין השאר מתוך מטרה ליצור גשר מחבר בין הערים בדמות עושר תרבותי יהודי. בהתאם לרוח הקהילתית של הפרויקט, מזמינים המארגנים את הציבור הרחב לקחת בו חלק פעיל. "אנחנו קוראים לקהל ולארגונים להציע תוכן רלוונטי ומתכננים לתמוך בקהילות שכבר מקיימות פעילויות הקשורות בתרבות יהודית".

עונג שבת

מרכז פליציה בלומנטל, ביאליק 26, הכניסה חופשית