ערב בלי חדשות: מהופנטים לדוקו-טבע על יצורים פרהיסטוריים

באו מפעם. "החיים על פני האדמה". צילום: יח"צ נטפליקס
באו מפעם. "החיים על פני האדמה". צילום: יח"צ נטפליקס

אתם חייבים לעצמכם כמה שעות בלי אולפני אקטואליה שמטרטרים ברקע. מדי ערב נביא לכם המלצות על סדרות וסרטים שהלב יכול לעמוד בהם עכשיו, כדי שתוכלו לנשום קצת בין כל הצעקות על המסך. והערב: מורגן פרימן מקריין, סטיבן שפילברג הפיק, והדינוזאורים ריאליסטיים מתמיד

6 בנובמבר 2023

חודש אל תוך המלחמה. לאט לאט אנחנו מתחילים להתנתק מאולפני האקטואליה שמטרטרים לנו את הנשמה ברצף מבוקר ועד ליל. הצפייה המרובה בלופ החדשותי לא באמת מחברת אותנו לאירועים שמתרחשים במציאות המדשדשת, אלא בעיקר מעצימה את החרדה ואת הבלבול ומרחיקה אותנו מהתחושות האותנטיות שלנו. שגרת המלחמה הלא שגרתית הזאת מחייבת אותנו לחפש על המסך את התכנים שיאפשרו לנו לנשום רגע בין הצעקות, או לפחות למצוא מקום שקט יותר על המסך כדי לעבד בו את הרגשות. זה מה שננסה לעשות עכשיו מדי ערב.

ותקשיבו, אין פיתרון טוב יותר לניתוק וניקוי ראש זמני מאשר סדרת טבע, בטח אחת יפהפיה כמו זו.  ובכל זאת, את התעלול של "החיים על פני האדמה" תהנו לבחון שוב ושוב, כי מי בכלל יוצר סדרת טבע ריאליסטית שלא משתמשת כמעט בצילומים אמיתיים? סטיבן שפילברג, זה מי. וכשהוא ניגש לנושא האהוב עליו – בניית חיות ענק שנכחדו מהעולם ויראו נהדר על המסך – הוא בשיאו. לצד מורגן פרימן בתור התפקיד שהוא נולד לעשות (קריין, לא אלוהים), מדובר בסדרת דוקו-טבע באמת יוצאת דופן, וכזו שתלמד אתכם הרבה יותר ממה שזכרתם מההיסטוריה.

טוב, בכל זאת מדובר בסדרה שמתחילה 4 מיליארד שנים בעבר, עם לידת צורת החיים הראשונה על כדור הארץ. משם היא מתקדמת, לא בסדר כרונולוגי בהכרח, דרך מחוגי הזמן ומציגה שחזורים מהפנטים של יצורים שחיו פעם על האדמה הזו ממש, לפני שבני האדם באו להרוס. שחזורים דיגיטלים מרהיבים של דינוזאורים, ממוטות, נמרי שן-חרב ועוד מגוון מבהיל של יצורים ז"ל. דרך סיפורים קטנים הם מציירים בקולו של פורמן את התמונה הגדולה – הממש גדולה – ומפרקים את צורות החיים שלא הכרנו, לפחות באופן אישי. צילומי טבע מעולם שלא הכרנו? נשמע כמו הדבר הכי רחוק מכאן, ולכן, כנראה הדבר הכי בריא שתוכלו לשטוף את עיניכם הצורבות בו.
החיים על פני האדמה, 8 פרקים, עכשיו בנטפליקס