ערב בלי חדשות: הקומדיה הכי כיפית שאתם לא רואים חזרה ולא ראיתם

מאחורי הסרקזם והקרינג' מסתתר לב גדול. "העלאה" (צילום: יחסי ציבור/פריים וידאו)
מאחורי הסרקזם והקרינג' מסתתר לב גדול. "העלאה" (צילום: יחסי ציבור/פריים וידאו)

אתם חייבים לעצמכם כמה שעות בלי אולפני אקטואליה שמטרטרים ברקע. מדי ערב נביא כאן המלצות על סדרות וסרטים שהלב יכול לעמוד בהם עכשיו, כדי לנשום קצת בין כל הצעקות על המסך. והערב: העונה השלישית של "העלאה" היא בדיוק הממתק שהדוקטור רשם לכם. וגרג דניאלס הוא גאון קומי

7 בנובמבר 2023

המשימה היומית בחיפוש אחר תוכן טלוויזיוני להתאוורר איתו מהחדשות נמשכת, והיא לא פשוטה כלל: יותר מדי סדרות חדשות הן אלימות מדי, אפלות מדי, טריגריות מדי ופשוט לא מתאימות לצפייה משחררת או מאלחשת בזמן הזה. בסופו של עוד יום עגום אנחנו זקוקים לנחמה, לממתק, לליטוף. והעונה השלישית של "Upload" שעלתה באמזון פריים וידאו בחודש שעבר, כשהיינו עסוקים בדברים אחרים, היא בדיוק מה שהדוקטור רשם לשגרת הדיכאון החדשה שלנו.

אולי בגלל שהיא נקראית בעברית "העלאה", אולי כי היא משודרת בשירות הסטרימינג של אמזון שלא ממש מתייחס לישראל בעניין רב, אבל איכשהו הקומדיה הדרמטית המבריקה והכיפית הזאצ לא קיבלה אצלנו את הכבוד הראוי לה. לטובת מי שהחמיץ, שזה פחות או יותר כולם: מדובר בסיפורו של ניית'ן בראון, מתכנת חתיך ודוש שמת בטרם עת, ומוצא את עצמו באתר נופש וירטואלי בשם Lakeview יחד עם עשירים נוספים שבחרו להעלות את תודעתם עם מותם אל גן עדן דיגיטלי. כל מה שקורה מהנקודה הזאת והלאה הוא קסם טלוויזיוני עתיר דימיון ופאן שמזכיר לא מעט את "המקום הטוב", אבל מכיל גם רבדים עמוקים יותר בכל הקשור לעיסוק במקומה של הטכנולוגיה בחיינו.

"העלאה" היא ממתק אמיתי שיוצא מפס היצור של גרג דניאלס, שכבר הביא לנו את "המשרד" ואת "מחלקת גנים ונוף" ו"המלך היל", וכמו בלהיטים הקודמים שלו, מתחת לשכבות הקרינג' והסרקזם מסתתר לב גדול ומתוק. הרקע המד"בי של הסדרה, שמתרחשת בעתיד הקצת קרוב, מאפשר לו להשתולל עם הומור סלפסטיק לא ריאליסטי, אבל מתחת לכל הקישוטים יש כאן סיפור אהבה בין ניית'ן בראון המת ובין נורה אנטוני החיה, מוקדנית שירות הלקוחות שמטפלת בחשבון שלו, ומשולש לא-רומנטי עם בת זוגו בזמן מותו, ששולטת מבחינה משפטית באווטאר שלו. אתם צריכים להיות שם כדי באמת להבין את הבדיחה.

זאת בדיוק רמת המתיקות והפיל גוד הנדרשת כרגע: אלגוריית מד"ב קומית-סאטירית שהיא גם דרמה רומנטית חמודה להפליא, מנותקת מספיק כדי להתנתק איתה, מחוברת מספיק כדי שזה לא ירגיש מנותק. העונה השלישית שלה אמורה לקבע את דניאלס כאחד מגדולי היוצרים הקומיים של זמננו, אבל ההפתעה האמיתית פה היא רובי אמל בתפקיד הראשי, חתיך הוליוודי אמריקאי-קנדי גנרי לחלוטין שכבר הבליח בשלל סדרות וסרטים, ומתגלה כאן כטאלנט קומי-רומנטי נהדר. העלילה מסתבכת בעונה הזאת ומסתכנת בקפיצת הכריש, אבל אל תתנו לזה להפריע לכם. מדובר בבונבוניירה.
>> "העלאה/Upload", שלוש עונות, 25 פרקים. עכשיו באמזון פריים וידאו