ערב בלי חדשות: כוכב הפופ הגדול של המילניום פותח הכל בנטפליקס

חמוד, חתיך וכן. הו, כן. רובי וויליאמס ב"רובי וויליאמס" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)
חמוד, חתיך וכן. הו, כן. רובי וויליאמס ב"רובי וויליאמס" (צילום: יחסי ציבור/נטפליקס)

"רובי וויליאמס", סדרת הדוקו האוטוביוגרפית החדשה של נטפליקס, היא סדרה מינימליסטית שאין בה כמעט כלום פרט לאיש אחד שמספר את סיפורו. למזלה של הסדרה, האיש הזה הוא אחד הפרפורמרים הגדולים והכריזמטיים ביותר של דורו ופשוט אי אפשר להוריד את העיניים מהמסך וממנו

9 בנובמבר 2023

אנחנו ממשיכים את מאבקנו הנועז וחסר הפשרות בצפייה הכפייתי בלופ החדשותי – מתי בפעם האחרונה קיבלתם ידיעה חדשותית באמת חשובה במהדורה המרכזית ולא בפוש מאחד האתרים? – והדרך הכי טובה שאנחנו מכירים כדי לחתוך את הצפייה האובססיבית באולפני האקטואליה היא למצוא משהו טוב יותר לראות, וזה גם מה שנעשה הערב. ואנחנו לא נעשה את זה לבד – אנחנו נעשה את זה עם רובי וויליאמס. הו, כן, אנחנו כן.

בדיוק בזמן כדי לרפא את הנפש הפצועה שלנו, חמישה חודשים אחרי שהעיף אותנו גבוה באוויר בפארק הירקון במה שנדמה עכשיו כחלום מחיים אחרים, הגיע אתמול רובי וויליאמס לנטפליקס בפורמט של סדרה תיעודית בת ארבעה פרקים. את הסדרה הפיק גאון הדוקו אסיף קפאדיה, היוצר שמאחורי "סנה", הדוקו זוכה האוסקר על נהג המירוצים איירטון סנה, ומאחורי "איימי", הדוקו זוכה האוסקר על איימי וויינהאוס, והיא מצטרפת אל גל סרטי הדוקו-סלבז בכיכובם ובשיתוף הפעולה המלא של הסלב שבמרכז היצירה, כשרק לאחרונה קיבלנו יצירות כאלה על סילבסטר סטאלון, ארנולד שוורצנגר, דיוויד בקהאם, הצמד ווהאם! ופמלה אנדרסון.

במרכז הסדרה "רובי וויליאמס" נמצא, כמובן, רובי וויליאמס עצמו, מכוכבי העל הגדולים של התפר בין הניינטיז לאלף החדש. אבל הוא ממש במרכז. כלומר, לבד במרכז. לבד במרכז במיטה. רוב הזמן בתחתוני בוקסר וגופיה. "רובי וויליאמס" היא למעשה הסיפור שרובי וויליאמס מספר על עלייתו ונפילתו וחזרתו לחיים של רובי וויליאמס, בליווי אינספור קטעי ארכיון נדירים וקטעי וידיאו אישיים שלא נראו מעולם. היא סדרה מינימליסטית שאין בה כמעט כלום פרט לאיש אחד שמספר את סיפורו. למזלה של הסדרה, האיש הזה הוא אחד הפרפורמרים הגדולים והכריזמטיים ביותר של דורו, שלא לומר חמוד גדול וחתיך הורס, ופשוט אי אפשר להוריד את העיניים מהמסך וממנו.

וויליאמס מדבר בכנות גדולה על המשברים הגדולים שליוו את הקריירה שלו, ההתמכרויות, התמוטטויות העצבים והשערוריות, ומספק הזדמנות נדירה להציץ אל תוך נפשו של אמן שמתפרק כשהוא בשיאו, מתרסק מבפנים מול מאות אלפי צופים וממשיך לחייך ולשיר. חזרתו לתפקוד מלא ולסיבוב הופעות השנה מספיילרת אולי מראש את ההפי-אנד של הסדרה, אל לא מתקטננים עם סופרסטאר שהציל את עצמו. במהלך השנה האחרונה עבד וויליאמס גם על סרט ביוגרפי עלילתי בכיכובו, "Better Man", שצילומיו היו אמורים להסתיים במרץ האחרון. תנו לו לבדר אותכם.
>> "רובי וויליאמס", ארבעה פרקים, עכשיו בנטפליקס