ערב בלי חדשות: הסדרה שסוף סוף נותנת את הכבוד הראוי לסרט הזה

הפעם לא מוותרים על השם של הגיבור. צילום: מתוך "האקסים של החברה שלי"
הפעם לא מוותרים על השם של הגיבור. צילום: מתוך "האקסים של החברה שלי"

להיט הקאלט הגדול של העשור הקודם עושה קאמבק, הפעם בדמות סדרה מצוירת שמצליחה לשקף את רוח הקומיקס המקורי של סקוט פילגרים, לא מעט בזכות אותם שחקנים מהסרט ההוא, והמון אהבה לחומרי המקור. חוץ מזה, נחמד להתעסק קצת באקסים

20 בנובמבר 2023

בראשית העשור הקודם, לא יכלתם למצוא אדם צעיר אחד שלא התלהב-עד-אובססיה מסרטו של אדגר רייט, "האקסים של החברה שלי". סתם נו, אף אדם שמוחו בראשו לא באמת קרא ככה ל"סקוט פילגרים נגד העולם" – שהפך ללהיט קאלט בלתי רגיל, הרבה בזכות אסתטיקת הקומיקס ומשחקי המחשב ששילב הבימאי פנימה, בעיבוד קולנועי שבאופן מאוד נדיר, הצליח לכבד את חומרי המקור. ובכל זאת, משהו היה שונה – סקוט פילגרים היה מבשר ודם, וחומרי המקור נבעו מדיו.

עכשיו סקוט פילגרים מגיע בגרסה הכי קרובה לקומיקס, וזה עשוי פשוט נהדר – "סקוט פילגרים הולך על זה" היא סדרה בת 8 פרקים שמציגה את עלילות הבחור הקנדי הרגיל שמשום מה משיג את הבחורה הכי מבוקשת, ואז נאלץ לשלם על זה באמצעות דם. בעצם, באמצעות מכות מול 7 האקסים שלה. והפעם הסיפור מקבל עיבוד מלא, מקיף וייחודי – מכיוון שהוא לא דובק לחלוטין בחומרי המקור. מפעם לפעם הסדרה לוקחת פנייה אסטרטגית, ומציעה אלטרנטיבה. בביקורת שפרסמנו מוקדם יותר השבוע, לירון רודיק גרס כי לפרקים, הגרסה החדשה מוצלחת יותר מהסרט.

"כחלק מההכרה של הסדרה בקיומו של סרט המקור", כך נכתב בביקורת, "הם מציגים את העלילה בתור 'הסיפור האמיתי שמאחורי הסרט המקורי', וזה באמת מרגיש כמו סיפור אמיתי יותר. הגיבור לא תמיד מנצח, אין 'אושר ועושר עד עצם היום הזה' ואנחנו צריכים לבחור לעצמנו את דרך החיים שלנו. יש אקשן, יש חוקים קוסמיים מוזרים, יש רפרנסים למשחקי מחשב אהובים ויש רגעים מטופשים לחלוטין, אבל במרכז הסדרה יש לב פועם שצובע את כל הסיפור אחרת ברגע שאתה מגיע לסופו, שגורם לך להרגיש מצד אחד שאתה צופה במשהו מוכר, אבל גם במשהו אמיתי יותר ונאמן יותר למצוקות החיים. ברגעים מסוימים היא גם מתעלה על המקור באופן שבו היא מנמקת התרחשויות מרכזיות, והופכת את הדמויות למורכבות ומעניינות יותר מכפי שהיו בגרסת הלייב אקשן הקולנועית".
"סקוט פילגרים הולך על זה", 8 פרקים, עכשיו בנטפליקס