נטפליקס הפכה את "משחק הדיונון" ללהיט הריאליטי הכי גדול שלה

אהבתם את הסדרה? הנה המציאות. "אתגר הדיונון" (צילום: יחסי ציבור/נטפלקס)
אהבתם את הסדרה? הנה המציאות. "אתגר הדיונון" (צילום: יחסי ציבור/נטפלקס)

456 מתחרים על 4.56 מיליון דולר באתגר כמעט בלתי אפשרי, כי הוא הומצא על ידי קוריאנים. והפעם זה קורה באמת, ולא רק בתסריט של "משחקי הדיונון". הריאליטי הכי שאפתני בהיסטוריה מגיע לנטפליקס, ואתם חייבים לצפות. ויש גם מתחרה ישראלי

22 בנובמבר 2023

אל תגידו שלא ניחשתם שזה יקרה: להיט הקורונה העצום "משחק הדיונון" היה אחת מההפתעות הגדולות בתולדות נטפליקס – סדרה קוריאנית אפלה שמערבבת משחקי ילדים עם ביקורת חברתית, דם עם בובות מקריפות, ואותנו בעלילה על קוריאנים שמחטטים בעוגיות. ההצלחה המפתיעה של הסדרה הובילה, כצפוי, לעבודה על עונה שניה – אבל בנטפליקס לא הסתפקו בזה, והחלו לעבוד במהרה על הפיכת "משחק הדיונון" למציאות.

"אתגר הדיונון" עוקב צמוד צמוד אחר הפורמט שיצר וואנג דונג-היוק, כולל התלבושות, הסטים, החוקים המופרעים, הפתעות מההפקה ולמעשה – כמעט כל פרט. למעט החלק המגעיל הזה של המוות (למרות שגם לזה מצאו פיתרון). הכללים הבסיסיים די ברורים – כולם משחקים בסדרה של משחקי ילדים שהפכו לתרגילים בעינוי. מי שמפסיד מודח מיד ובאכזריות, כפי שמסמל קפסולת הדיו שמתפוצצת בחולצתו ומסמלת דם. המתמודדים לרוב גם יעמידו פני מתים, שזה חינני וחמוד ודבילי מאוד.

אולי כדי לתרץ לעצמם את העצלנות, נטפליקס גם הפכו את "אתגר הדיונון" לריאליטי הכי שאפתני שנוצר עד כה – שני מתחמי ענק בלונדון, 456 מתמודדים מרחבי כל העולם, פרס חסר תקדים של 4.56 מיליון דולר (שעוקף את הפרס הגדול הקודם, שעמד רק על 2.6 מיליון דולר) ורמת הפקה, צילום ועריכה שטרם נראתה בריאליטי.

המתמודדים גם גרים ביחד במתחם באותם מיטות קומותיים נוראיות, צריכים לחיות על קצבת אוכל ובאופן כללי, חיים בערבוב של "האח הגדול", "הישרדות" וסטייה קוריאנית. אה, ויש בחור ישראלי שמשתתף – נטע ברסלר, "אמן מחשבות" בן 29 מהוד השרון, שחקן מספר 193 – כך שיש לכם את מי לעודד. חמשת הפרקים הראשונים של העונה עלו היום (רביעי), ארבעת הפרקים הבאים יעלו בשבוע הבא (29.11), ופרק הסיום יעלה רק ב-6.12, כי ברור שימתחו אותנו. מי ייתן והסיכויים יהיו לטובתכם. אה, סליחה. זה ממשחק אחר.
"אתגר הדיונון", 5 פרקים ראשונים עכשיו בנטפליקס