צדיק, יש לך דקה? ערוצי היוטיוב הכי ממכרים ברשת

עכשיו כשכל מה שיש לכם הוא זמן, אספנו עבורכם את ערוצי היוטיוב הכי מעניינים, מחכימים, מצחיקים ומטופשים שיובילו אתכם אל מחילת הארנב הקסומה

גורדון רמזי מתארח בערוץ היוטיוב First We Feast
גורדון רמזי מתארח בערוץ היוטיוב First We Feast
30 במרץ 2020

אין מי שלא מכיר את מחילת הארנב הקסומה של יוטיוב. אתם יודעים, אתם מקבלים לינק לסרטון בתחילת הערב והופ מבלי ששמתם לב השעה כבר 4 בבוקר ואתם בוהים בסרטון קונספירציה שטוען שסטיבי וונדר לא עיוור (מבוסס על סיפור אמיתי). ימים בהם כולנו תקועים בבית הם זמן מצוין לצלול לבינג' ארוך של סרטוני יוטיוב מעניינים, מחכימים, מצחיקים או סתם מטופשים באופן מרחיב לב. אספנו עבורכם כמה ערוצי יוטיוב שאפשר לבלות איתם בכל שעות הסגר מבלי שהתוכן החדש יגמר לעולם. בואו איתנו במורד מחילת הארנב.

הפילוסופיה של תרבות הפופ

שם הערוץ: Wisecrack
מס' סרטונים: 538
למי מיועד: מי שמסיים סדרה ורץ לקרוא כל פרט מידע עליה

מה תמצאו:
בין כל סרטוני היוטיוב שמנסים לנתח יצירות תרבות, מעטים מצליחים להביא שילוב מדויק כל כך בין "גבוה" ל"נמוך" כמו ווייזקראק, שיכולים באותה המידה לנתח את הייחוד הקולנועי של "פארק היורה" או לשרטט את השינוי התרבותי שעברו קונספירציות מאז שנות ה-60. הסרטונים מצליחים להיות קלילים וקצביים, אבל מבלי לאבד את העומק והרצינות המתבקשים. אולי אפילו תצאו עם כמה מחשבות חדשות על היצירות שאנחנו כל כך רגילים לצרוך בבינג' עד אובדן צלם אנוש.

לא לפספס:
סדרת "הפילוסופיה של…", שמנתחת יצירות תרבות מזווית פילוסופית ידענית ומרתקת.

השפיץ של הסליז של האוכל

שם הערוץ: First We Feast
מס' סרטונים: 518
למי מיועד: מי שבמאנץ' רציף מאז תחילת הסגר

מה תמצאו: במקום להיתקע מול סרטוני טייסטי שקריים (הם רמאי אוכל רציניים), ערוץ המזון הבידורי מבית קומפלקס הוא המקום הנכון לכל מי שרוצה לשטוף את העיניים עם מזון נוטף שומן, חמאה, גבינה או כולם ביחד. אבל הייחוד של First We Feast מגיע דווקא מאנשי התוכן הנהדרים שלה, שהופכים את הסדרות על בורגרים וטאקו וכל מה שטעים לסרטונים מבדרים, מעניינים וממכרים לאללה. כל אחד יכול לייצר בורגר שנראה טעים, אבל מעטים יכולים גם להפוך אותו למעניין.

לא לפספס:
תוכנית הריאיונות Hot Ones, שכבר הפכה לקאלט, בה סלבריטיז גדולים עונים על שאלות נוקבות בעודם אוכלים את כנפי העוף החריפות ביותר בעולם. לא חייתם עד שראיתם את גורדון רמזי מלקק לימון בפאניקה מחלטת. זה מדהים אפילו יותר מכפי שזה נשמע.

החפרן המוזיקלי הכי מעניין בסביבה

שם הערוץ: Polyphonic
מס' סרטונים: 129
למי מיועד: למי שקורא את כל הקרדיטים בדיסק

מה תמצאו:
הערוץ של פוליפוניק מתמקד במה שנקרא Video essay, כלומר סרטונים קצרים שמתפקדים כמעין מאמר ויזואלי בנושא מסוים, ובגובה העיניים. הסרטונים הם שיעורי מוזיקה קצרים ומרתקים באורך 7 עד 20 דקות, עם זוויות יוצאות דופן, רמת ניתוח מרשימה, סיפורים נהדרים והמון אהבה מדבקת למוזיקה. בין אם הוא מדבר על הסוד שגורם לקול של פרדי מרקורי להיות חד פעמי, מנתח את תבנית הפופ של ביונסה או מתלהב מהברקה הפקתית של הרכב ראפ איזוטרי, הוא תמיד יגרום לכם לחשוב מחדש על פלייליסט הספוטיפיי שלכם.

לא לפספס:
הסדרה הסוקרת את חמשת האמנים הכי משפיעים בעשור האחרון, שמורכבת מסרטונים על דיוויד בואי, טיילור סוויפט, קניה ווסט, ביונסה וקנדריק לאמאר.

הערוץ שיחזיר לכם את האמון באנושות

שם הערוץ: jubilee
מס' סרטונים: 533
למי מיועד: למי שצריך קצת עידוד בבידוד

מה תמצאו:
סרטונים מחממי לב מבלי שהם חוצים את הגבול הקיטש. החבר'ה בג'ובלי מייצרים מה שאפשר לקרוא לו משחקי חברה מצולמים למילניאלס, והקטע הוא שזה אשכרה טוב. בין אם אלו הדמויות המעניינות שהם מביאים לסשני AMA אנונימיים (צפו בפרק עם האינסל), סרטוני ספיד-דייטינג על בסיס תכונה אחת (למשל רק חוש הומור) או סדרת ה-Middle Ground שמפגישה בין שני ניצים כדי למצוא את המשותף ביניהם, הסרטונים שלהם מתוחכמים באותה המידה שהם פשוטים, ומצליחים להוציא משהו אמיתי מתחת לכל השואו.

לא לפספס:
סדרת הריאליטי הכי טובה שלא הכרתם, Odd Man Out, בה קבוצת אנשים צריכה לזהות מי משקר על הזהות שלו.

האוניברסיטה הפתוחה אחושילינג

שם הערוץ: קראש קורס
מס' סרטונים: 1,207
למי מיועד: למי שסיים את ויקיפדיה

מה תמצאו:
נכון שהבטחתם לעצמכם שאם כבר אתם תקועים בבידוד, אז לפחות תלמדו משהו חדש? אז הנה ההזדמנות שלכם, ומבלי לקום מהספ… אה, לא משנה. ערוץ היוטיוב של Crash Course מספק "קורסים" מקוצרים במגוון רחב של נושאים – מסטטיסטיקה ומדעי המחשב דרך יזמות עסקית ועד להפקת קולנוע. על אף שהקורסים מבוססים על קורסים אקדמאיים אמיתיים, החומר מועבר בצורה קלילה על ידי מרצים מצוינים ומעניינים בעזרת גרפיקה פשוטה ובאופן שיעזור לכם לקלוט את החומר. שבו על המחשב כמה שעות, בהו ביוטיוב ואז לכו לצחוק על החברים שבזבזו שנים עבור תעודה שהם יכולים לתלות על תיק הוולט שלהם.

לא לפספס:
את הנושא שהכי מעניין אתכם, מה שהוא לא יהיה. אני אישית בחצי הדרך בקורס על אינטליגנציה מלאכותית, כדי שאם המחשבים יעשו השתלטות עוינת בזמן שאנחנו עסוקים בקורונה, אני אבוא מוכן.

ההוא שהיה בג'קאס, מה קרה איתו באמת?

שם ערוץ: steveo
מס' סרטונים: 78
למי מיועד: אתם יודעים מי אתם

מה תמצאו:
אם לפני עשרים שנה הייתי אומר לכם שהאדיוט ההוא מג'קאס, סטיב-או, הולך להפוך ליוטיובר מצוין, בטח הייתם אומרים לי "כן, זה נשמע הגיוני". כי כן, זה נשמע הגיוני, אבל למרבה ההפתעה, ערוץ היוטיוב של סטיב-או הוא לא רק פעלולים מטופשים, משחקים עם זיקוקים ונזק עצמי לצרכי בידור (למרות שזה בהחלט שם), אלא גם מלא בסיפורים מטורפים מחיי התועבה של תרבות הסלב סביב תחילת המילניום. סטיב-או מתגלה כמספר סיפורים נפלא, כך שמעבר לכמה סיפורים נהדרים (חפשו את ההוא על איך זה מרגיש לעשות יותר מדי קוק עם פריס הילטון), תוכלו גם לגלות צדדים שלא ידעתם על האיש שפעם קפץ ממקפצה לערימת חרא של סוסים. מי היה מאמין.

לא לפספס:
כל סרטון שבו הוא מדבר על תקופת ג'קאס, כי גם דף אינטרנט רגיש מדי לתיאורים שהולכים שם.

הקלאסיקה שתמיד עובדת

שם הערוץ: FailArmy
מס' סרטונים: 290
למי מיועד: למי שסטיב-או הרגיש מקצוען מדי לטעמו

מה תמצאו:
אם סרטוני חתולים הם הלחם של האינטרנט, אז סרטוני Fail הם ללא ספק החמאה – סליזי, רע לכם ופשוט עושה את הכל טעים יותר. הערוץ הזה הוא ללא ספק הוותיק והרציני ביותר בכל הנוגע לסרטונים מצחיקים של אנשים שמפשלים, בין אם אלו ספורטאים שמפספסים את המזרן, רקדנים אינטרנטיים שלא ראו את המנורה ההיא או רדנקים שאוהבים לשחק באש. והכיף? הכל מרוכז בסיטונאות לסרטונים בני 10-20 דקות. אל תרגישו אשמים, מותר לכם ליהנות מסבל של אחרים וזה לא הופך אתכם לפסיכופטים, רק לאנושיים. זה כן אולי יגרום לכאב בלחיים בשלב מסויים.

לא לפספס:
את סרטוני ה-"People Are Awesome vs. FailArmy", שמעמידים ספורטאים מדהימים מול… הממ… כאלו שפחות.

הבחור ששר רק את השיר ההוא משרק

שם הערוץ: Jon Sudano
מס' סרטונים: 109
למי מיועד: לכולם ולאף אחד

מה תמצאו:
בשנה האחרונה ג'ון סודאנו העלה רק סרטונים די משעממים בהם הוא עושה קאברי תופים לשירים שהוא אוהב, אבל אם תגללו טיפה למטה תמצאו את האוצר החבוי בנקודה הכי עמוקה ביוטיוב. ברצף סרטונים שניתן לתאר רק כמופלא, סודאנו מבצע אך ורק קאברים לשיר "All Star" של להקת הטראש-פופ-רוק מהניינטיז Smash Moutha. בערך. הוא פשוט לוקח מנגינות של שירים מוכרים – למשל "Creep" או "Y.M.C.A" – ושר לצליליהם את המילים המטופשות של סמאש מאות'. בהתחלה זה ביזארי, אחר כך סתם מטופש, אבל אחרי שתצפו מספיק בצילום הגרוע שלו תתחילו באמת להאמין שהוא גאון מוזיקלי. נשבע לכם שבשביל זה נולד יוטיוב.

לא לפספס:
את כל אחד מהסרטונים בבקשה.