הפרעצלים עוברים דירה: שרויטמן משתלט על הלוקיישן של קפה שלג

החלל שבו שכן בית הקפה המיתולוגי שנסגר בשישי לא יישאר ריק לזמן רב: השף המוכר והצוות שלו עוברים לשם מטשרניחובסקי. "הכל יישאר אותו הדבר", הוא מבטיח

מטשרניחובסקי לגאולה. שרויטמן (צילום: שלומי יוסף)
מטשרניחובסקי לגאולה. שרויטמן (צילום: שלומי יוסף)

זוכרים את הידיעה שפרסמנו לפני מספר ימים על סגירת קפה שלג? את העצב מחליפה כעת שמחה כי בחלל שראה כל כך הרבה כוסות קפה ועוגות שמרים ייפתח בקרוב סניף של מאפיית שרויטמן. בסוף יוני ייסגר הסניף בטשרניחובסקי ומיד אחר כך יתמקמו הפרעצלים, הלחמים ושאר הפחמימות בספוט הישן־חדש. "הכל אותו הדבר. אותו תפריט, אותו צוות… יום אחד אנחנו פה ויום אחרי אנחנו שם. רק עוברים דירה 150 מטר מהמלון", אומר הבעלים ערן שרויטמן.

ערן שרויטמן (צילום: שלומי יוסף)
ערן שרויטמן (צילום: שלומי יוסף)

מאפיית שרויטמן החלה את דרכה לפני כשלוש שנים וחצי בשכונת נחלת יצחק הלא טרנדית בעליל. ערן שרויטמן, שף בעל שם (תמוז, אורקה) החליט לפרוש מקריירת ייעוץ למסעדות ולעבור לאפייה. הוא התמסר ללמידה, אפה לחמים למסעדות הטובות בעיר וחלם לפתוח מאפייה עם בית קפה קטן.

הבחירה להתמקם בשוליים הוכיחה את עצמה: פודיז שהכירו את הפרעצלים הגיעו לטעום מוצרים נוספים והמקום פרח. לפני מעט פחות משנה נפתח הסניף שברחוב טשרניחובסקי, רק כשהובהר סופית שהמאפייה מסוגלת להגביר את הייצור למסעדות ולשוק הפרטי מבלי לפגוע בסטנדרט. גם הקורונה היטיבה עם מאפיית שרויטמן והעסקים פרחו.

עוברים דירה. שרויטמן (צילום: שלומי יוסף)
עוברים דירה. שרויטמן (צילום: שלומי יוסף)

בראיון שערכנו עמו בחודש פברואר סיפר שרויטמן ש"כעסק חיוני, הקורונה נתנה לי יתרון בדברים מסוימים. מצד שני, קיבלתי סטירת לחי כי איבדתי את כל ההכנסה ממסעדות, שהיו עוגן מרכזי". מרכז הכובד הועבר לשוק הפרטי ולפיתוח מוצרים חדשים, במיוחד ליין מאפי בצק כרוך. מחודש יולי הקרוב ימצאו הקרואסונים, המאפים והלחמים בית חדש ויעשו כבוד לקפה שלג שהיה כאן קודם.