שכולם יקפצו: הפאמפטרק הראשון של תל אביב מחכה לרוכבי האקסטרים

פאמפטרק תל אביב (צילום: כפיר סיון)
פאמפטרק תל אביב (צילום: כפיר סיון)

עורו כל הגולשים המגניבים ורוכבי האקסטרים: עיריית תל אביב-יפו השקיעה ארבעה מיליון שקלים במסלול הפאמפטרק הראשון בעיר והוא מקצועי, מותאם לרמות הבינלאומיות הגבוהות ולכל הגילים, ונראה פשוט יפהפה. עכשי רק נשאר לנו לברר מה זה פאמפטרק

מזל טוב תל אביב, יש לך פאמפטרק ראשון בתולדותייך, הוא ממוקם בצמוד למרכז הספורט הימי הקהילתי החדש בחוף הדולפינריום וגובל בפארק צ'ארלס קלור, וכמו שאפשר לראות כאן בתמונה למעלה הוא פשוט יפהפה. עכשיו נשאר רק להבין מה זה בעצם פאמפטרק.

>> קדחת הנילוס בתל אביב: איך לצמצם את הסכנה?

ובכן, טוב ששאלתם. פאמפטרק (Pump Track) הוא מתקן ספורט המשמש לאימון בטכניקות של ספורט רכיבה אתגרי, בעיקר לרכיבת שטח. מדובר במסלול סגור המדמה תנאי רכיבת שטח עם תלוליות, שיקועים, ראמפות ופניות חדות, ומאפשר אימונים ותחרויות מקצועיות המוכרות על ידי איגוד האופניים העולמי. מקור השם המשונה הוא בטכניקה המשמשת לאימון על המסלול: רכיבה על אופניים בעמידה, ללא שימוש בדוושות, אלא על ידי תנועות גוף שמעניקות לאופניים מומנטום של תנועה, תנועות המוכרות גם כ"פימפום".

פמפם בכל הכוח, ברו. פאמפטרק תל אביב (צילום: כפיר סיון)
פמפם בכל הכוח, ברו. פאמפטרק תל אביב (צילום: כפיר סיון)

המתקן המרשים בחוף הדולפינריום נבנה על ידי עיריית תל אביב-יפו בהשקעה של כארבעה מיליון שקלים, והוא מותאם לרוכבי ורוכבות אקסטרים ברמת הרכיבה הגבוהה בעולם, לטובת רוכבי ורוכבות האקסטרים. את הפארק האתגרי החדש הקימה החברה העירונית אתרים, בשיתוף חברת עז הרים הישראלית, והוא משתרע על שטח של 3.5 דונם וכולל מדשאות, הצללות ותאורה לשימוש בלילה. מדובר בפאמפטרק הגדול ביותר בישראל הפתוח לשימוש הציבור.

הפארק בנוי משני אלמנטים: הראשון הוא מסלול אתגרי לרוכבים, והשני משטח החלקה לסקטבורדים מסוג סרף-סקייט. מסלול הפאמפטרק, מסוג Velosolutions (החברה השוויצרית המובילה בעולם בתחום הפאמפטרקים), נבנה בשיטה ייחודית ותוכנן לעמוד בתקן אליפות עולם של ה-UCI (איגוד האופניים העולמי), כשהוא
מותאם גם לארח תחרויות בינלאומיות, וגם לשימוש לכלל הרמות והגילים. משטח ההחלקה בנוי מבטון מוחלק שנבנה בקפידה על ידי צוות מומחים מחו"ל, והוא מותאם כאמור לגלישה והחלקה על סקייטבורד מסוג סרף סקייט. השימוש בסקייטבורד מסוג זה מדמה תנועה של גולש גלים על גל, סצנה חדשה יחסית שצמחה מתוך ענף הגלישה בקליפורניה והפכה לסצנה עולמית גדולה.

בעיריית תל אביב-יפו מדגישי כי מיקום הפארק אינו מקרי, והוא מהווה השלמה טבעית וחלק בלתי נפרד מהפארק החופי, רצועת החוף החדשה והמרכז הקהילתי לספורט ימי אשר נחנכו לאחרונה כחלק מהחזון העירוני ליצירת רצף טיילות לאורך החוף, כולל נתיב לרכיבת אופניים מצפון בגבול הרצליה ועד דרום בגבול עם בת ים.