אחרי פחות מחצי שנה: מסעדת פאן קון מנטקה נסגרת

היו לה את כל התנאים להצלחה, אבל פחות מארבעה חודשים לאחר הפתיחה הבר-מסעדה פאן קון מנטקה ייסגר. הבעלים: "הביקורות הרגו אותנו"

פאן קון מנטקה. צלם: אפיק גבאי
פאן קון מנטקה. צלם: אפיק גבאי
28 באפריל 2019

השאלה ההיפותטית האם ביקורת יכולה לסגור מקום מקבלת משנה תוקף במקרה של פאן קון מנטקה. הבר-מסעדה הספרדי-לטיני שנפתח בתחילת ינואר ייסגר אחרי ארבעה חודשים פעילות בלבד. "הביקורות הרגו אותנו", אומרים הבעלים השף אסי לוי ושיר ויזר. "הגיעו מעט לקוחות, וכשאנשים רואים מקום ריק הם לא נכנסים". לאחר התארגנות מחודשת יפתחו השניים באותו מקום גרסה מוקטנת של בבי, בר האוכל המצליח מרחוב בן-יהודה שגם הוא בבעלותם.

פאן קון מנטקה נפתח במרכז שוק לוינסקי בחלל שאכלס בעבר את מסעדת "החלוצים 3". נתוני הפתיחה היו טובים: מטבח שאינו נפוץ בעיר עם מנות מסקרנות מיוקה, פלנטיין ונופאלס (קקטוס). נקניקיית צ'וריסו ירוקה עם עשבים וגרידת תפוז אף הסתמנה כמנת דגל, שילוב מוצלח בין מתכון של לוי וביצוע של השרקוטייה אלן טלמור. ניהול המטבח נמסר לידי קרלוס סלמון, יוצא הריאליטי משחקי השף, שהוסיף עוד ממד ליח"צ.

פאן קון מנטקה. צלם: אפיק גבאי
פאן קון מנטקה. צלם: אפיק גבאי

בקבוצות הפודיז בפייסבוק נרשמו ביקורות חיוביות, אך הגלגל התהפך כשהחלו להתפרסם ביקורות של מבקרי מסעדות. "פערים כבדים מדי בין איכות המנות", "חוסר בשלות מובהק" ו"חובבנות" הם בין שמות התואר העדינים שהודבקו למקום. לאחר כחודש סלמון פרש ואת מקומו מילא לוי, שנאלץ לזגזג בין לווינסקי לבן-יהודה, דבר שוודאי לא תרם ליציבות. מאז פאן קון מנטקה לא הצליח להתרומם, והסגירה נראתה כצעד בלתי נמנע. במקום זאת ייפתח ככל הנראה סניף של בבי, בר אוכל ישראלי-ים תיכוני קז'ואלי, שמתאים יותר לסביבה מבחינת תפריט ואווירה.