יפו, תתחדשי: פארק המדרון המשודרג בעג'מי נפתח מחדש לציבור

יום אחד אולי יהיה כאן צל. פארק המדרון (צילום: אילן ספירא)
יום אחד אולי יהיה כאן צל. פארק המדרון (צילום: אילן ספירא)

הפארק היפואי היפהפה שופץ על ידי עיריית תל אביב-יפו בהשקעה של 10 מיליון שקלים ובשיתוף הציבור, ועכשיו הוא מכיל את אחד ממתקני השעשועים הגדולים בעיר ושלל שדרוגים לשיפור תחושת הביטחון האישי ולהעצמת הסבבה. יש גם 60 עצים חדשים, אז יום אחד אפילו יהיה בו צל

פארק המדרון היפואי נפתח בשנת 2010 והפך מיד לפנינה תל אביבית. הוא משתרע על שטח של 200 דונמים על חוף ימה של יפו, והוקם כחלק מפרויקט שיקום האזור על מה שהייתה במשך עשורים מזבלה מחרידה של פסולת בניין שחיסלה את רצועת החוף של שכונת עג'מי ושימשה כאחד המפגעים הסביבתיים הגדולים בעיר וכמוקד לפעילות עבריינית. במקום כל היופי הזה קיבלנו מדשאות ירוקות עצומות על גבעות הפסולת המטוהרות, אמפיתאטרון מרהיב ושלל מתחמי משחקים ופיקניק. רק דבר אחד תמיד היה חסר שם: צל.

משודרג, משופץ ומדונדש. פארק המדרון (צילום: אילן ספירא)
משודרג, משופץ ומדונדש. פארק המדרון (צילום: אילן ספירא)

עכשיו, במסגרת פרויקט חידוש ושיפוץ הפארק, ניטעו במקום 60 עצי אשל ותות חדשים שמתווספים ל-60 עצים שהצטרפו לפארק בשנים האחרונות, והסיכוי לצל עתידי בפארק היפהפה צמח פלאים. אבל מבחינת תושבי הסביבה והבאים לנמל יפו, הסיפור המרכזי של הפרויקט הוא חידוש ושדרוג מתחם השעשועים הגדול שבפארק, שסבל בשנים האחרונות משחיקה כתוצאה מהשימוש הרב שנעשה בו. כן, ילדים וילדות, יש לכם מגרש משחקים חדש, והוא מכיל כמה מהמתקנים הגדולים ביותר בעיר.

פעם הייתה כאן מזבלה מחרידה. פארק המדרון (צילום: אילן ספירא)
פעם הייתה כאן מזבלה מחרידה. פארק המדרון (צילום: אילן ספירא)

מדובר במתקן משחקים מרכזי משולב, רב-גילאי ומונגש, הכולל מגלשות, אלמנטי טיפוס סולמות וחבלים ולוחות משחק על גבי משטח גומי ייחודי. בנוסף, הותקן מתקן קשתות טיפוס אתגרי עם כבלים ומתקן משחקים-משולב לפעוטות, הכולל אלמנטי טיפוס, לוחות משחק, מגלשה, מתקן טיפוס קשתי דמוי זחל, מנהרת זחילה, נדנדת עלה-ורד עמידה, נדנדת עלה-ורד ישיבה, נדנדת קפיץ- פרח לשלושה, נדנדת סוס חבל, 2 סביבוני עמידה שפורפרת קול וקרוסלה נגישה. מה צריך יותר מזה? מתחם אימוני נינג'ה ומתחם כושר, כמובן, שממוקמים ממש ליד.

אחד ממתקני השעשועים הגדולים בעיר. פארק המדרון (צילום: אילן ספירא)
אחד ממתקני השעשועים הגדולים בעיר. פארק המדרון (צילום: אילן ספירא)

פארק המדרון שופץ על ידי עיריית תל אביביפו בהשקעה של 10 מיליון שקלים, במסגרת הליך שיתוף ציבור בהובלת המישלמה ליפו, ביוזמת תושבים ותושבות אשר ביקשו לשפר את התאורה במטרה לעלות את הביטחון האישי, להוסיף אטרקציות למשפחות ועוד. ברחבי המתחם שודרגו עמודי התאורה לתאורת לד חסכונית בחשמל, יעילה ומאירה יותר לשיפור הבטיחות ותחושת הביטחון האישי, והותקנו חסימות לאופנועים, ספסלי בטון מעוצבים, גידור מקיף והצללה. יאללה תביאו את המנגל ובואו לדשא.