שף אבי ביטון רוצה שתאכלו בריא, אז הוא הביא ארוחות מצרפת

יותר טעים לרזות ככה. אבי ביטון (צילום דוד מויאל)
יותר טעים לרזות ככה. אבי ביטון (צילום דוד מויאל)

מיזם אוכל חדש (וצרפתי, או לה לה) גייס את השף שמאכיל בערך חצי מצפון תל אביב כדי לבנות תפריט בן 70 מנות שאמור לסדר לכם את הבלגאן בחיים - כולל תזונאי ומאמן כושר. אבל עזבו אתכם רגע מבריאות, נסו לדמיין כמה כיף זה לא לשבור את הראש על להכין אוכל בכל יום

25 בדצמבר 2022

"בשנים האחרונות אני שם לב מה אני מכניס לגוף. אם פעם הפרמטר היה 'טעים או לא טעים', עכשיו האוכל צריך להיות טעים ובריא. כמובן שיש גילטי פלז'ר ונסיעות לחו"ל אבל בגדול אני מאוד על זה, אחרת הייתי שוקל 200 קילו", צוחק שף אבי ביטון (קפה פופולר, סוליקה). "כשאתה מעל גיל 40 וכבר יש צרבת בלילה, אפשר להתחבר לרעיון של אכילה בריאה ושמירה על תזונה נכונה". ואת התובנה שמגיעה עם הגיל הוא מיישם כעת בפודנשייפ (FoodnShape), תכנית לירידה במשקל וניהול אורח חיים נכון שמצליחה בצרפת וכעת מגיעה לישראל.

על בסיס תזונה ים תיכונית. פודנשייפ (צילום דוד מויאל)
על בסיס תזונה ים תיכונית. פודנשייפ (צילום דוד מויאל)

הרעיון הבסיסי שפודנשייפ מציעה הוא שילוב בין מנות מוכנות המגיעות עד בית הלקוח ותמיכה מקצועית של תזונאיות ומאמני כושר. בעת ההרשמה ממלאים שאלון מקיף על מצב הבריאות, התזונה, שגרת היומיום והיעד שתרצו להשיג, כשבשלב הבא בוחרים מתוך תפריט ובו 70 מנות אפשריות – ומרכיבים ארוחה מאוזנת הכוללת חלבון, פחמימה וירקות. ברשימה תמצאו למשל סלט סלמון עם זרעי צ'יה ודג מטוגן וקוביות פולנטה, אך גם ספגטי בולונז ופיש אנד צ'יפס וכן מנות טבעוניות וללא גלוטן. 14 מנות שבועיות לארוחות צהריים וערב נשלחות פעמיים בשבוע הישר מהמטבח המייצר עד למטבח הפרטי עם הוראות אחסון וחימום מדויקות, כאשר התזונאית הצמודה מעבירה המלצות לארוחות בוקר וביניים.

את התפריט עוטף ייעוץ אונליין 24/7: לדוגמה, אם חרגתם מהתפריט בגלל חתונה או בראנץ' יומולדת, מעדכנים בווטסאפ ומקבלים משוב היכן להפחית וכיצד להישאר במסלול. כשמתכננים ללכת למסעדה אפשר להעביר לדיאטנית מבעוד מועד את התפריט ולקבל המלצות פרטניות. מבחינת אימון גופני, מציעה הפלטפורמה מאגר תוכניות ושירות של מאמן כושר שיבנה עבורכם מסלול מותאם. בדומה לשיחות עם הדיאטנית, גם כאן מתעדכנים באופן שוטף ועורכים שיחות מוטיבציה, כשפעמיים בשבוע מתקיימים גם אימונים מקוונים.

פודנשייפ (צילום דוד מויאל)
פודנשייפ (צילום דוד מויאל)

בעלי פודאנשייפ הם עולים מצרפת, שבעקבות ההצלחה הביאו את התכנית לארץ. ביטון גויס על תקן יועץ קולינרי, והוא משתמש בתזונה ים תיכונית כבסיס למנות. "אין פה סוד אלא שימוש בחומרי גלם טובים, המון ירקות ושמן זית, הפחתת סוכר לטובת חומרי גלם בריאים יותר כמו דבש. כל הרעיון הוא לתכנן ולאזן. כשיודעים מה אוכלים בוקר, צהריים וערב יורדים במשקל בלי להרגיש והכי חשוב – מבלי להיות רעב. אני לא סובל את הדיאטות שרעבים בהן, וכאן מדובר על אורח חיים בריא ותקין". המחיר: 2,500 ש"ח למסלול המלא (14 מנות בשבוע, שתי ארוחות ביום) או 800 ש"ח למסלול הקטן ביותר (ארבע ארוחות בשבוע) – שזה כ-45 ש"ח בממוצע לארוחה, סכום שבחוץ בקושי יקנה לכם שווארמה.
פרטים והרשמה באתר