"פוליאקובים" עשתה טעות אחת קריטית. ביקורת

"פוליאקובים" היא סדרה מצחיקה, למרות שיש לה המון מה לשפר. זאת אומרת, חוץ מהעובדה שמככב בה אנס מורשע

"פוליאקובים". בטוח שזה דבש? (צילום: אוהד רומנו)
"פוליאקובים". בטוח שזה דבש? (צילום: אוהד רומנו)

בהצצה לפרקים הבאים של הסדרה "פוליאקובים", דוקו־ריאליטי שהוא וריאציה חופשית על נושא קורות משפחתה של יעל פוליאקוב, מופיע חנן גולדבלט. בטיזר הקצר קוראת לו שוש פוליאקוב "זיין". הוא משיב שאולי עדיף שלא לדבר על הנושא. כשהרגע הופיע על המסך בהקרנת העיתונאים בשבוע שעבר, כמעט כל אישה בחדר התרוממה בתדהמה. המחשבה על כך שמישהי מהקורבנות של גולדבלט תיתקל בסצנה הזאת בלי לדעת עליה מראש יכולה להעביר אדם על דעתו. ראוי לערוך דיון בנתינת זמן מסך לעבריינים מורשעים, וגם אם מחליטים שמותר להראות אותם בטלוויזיה, ברור שהפרובוקציה הזאת של יוצרי "פוליאקובים" מכוונת. אז הנה, היא עלתה להם בהתרשמות אובייקטיבית מהסדרה. תראו לאישה אנס מורשע ואל תתפלאו שהיא שוכחת מיד את כל מה שהיא צחקה ממנו עשר דקות לפני כן.

ו"פוליאקובים" היא סדרה מצחיקה כמובן. היא אמנם לא יצירת המופת שהייתה "הכל דבש", ויש בה נושאים שצריכים להיפתר בחדר העריכה כגון הקצב והתמהיל בין החלקים המתועדים לאלו המתוסרטים, אבל כשהיא מצחיקה – היא קורעת מצחוק. ההשוואה ל"משפחת קרדשיאן" מתבקשת, ופוליאקוב לא מפחדת להזכיר אותם יותר מפעם אחת, תוך שהיא מודעת לכך שפה, כמובן, זה לא הוליווד והיא לא קים קרדשיאן.

כאן גם הבעיה של "פוליאקובים" – הביסוס שלה על המציאות (גם אם זו מטופלת, מתוסרטת, מבוימת וערוכה על ידי היוצרים) מעקרת ממנה את הסאבטקסט שבו כל כך הצטיינה "הכל דבש". "פוליאקובים" מבדרת, אבל לא מרגשת או צובטת. דווקא בן זוגה של פוליאקוב, שהוא האדם ה"רגיל" ביותר במשפחה, הוא המעניין ביותר והיחיד שמצליח להביא תחושה של הצצה אמיתית לחייו של אדם פרטי. בקיצור, הרגעים החשופים לא מספיק חשופים והרגעים המצחיקים אמנם מאוד מאוד מצחיקים, אבל לא ברמה של "הכל דבש". אבל כל זה לא משנה – רק אם אתם מסוגלים לצלוח צפייה באנס מורשע בסדרה קומית, תוכלו ליהנות מ"פוליאקובים".

סדרה על: דוקו־ריאליטי עם קריצות מוקומנטריות על משפחת פוליאקוב.
לצפות? לחובבי הז׳אנר בלבד.

״פוליאקובים״, HOT3 , חמישי 20:15 וב־HOT VOD