פונדק דה לוקס ביפו נסגרת

מזללת הבשר האמריקאית סגרה את הדלתות. ברקע: טענות של שותפים ועובדים על אי סדרים כספיים

פונדק דה לוקס. צילום: יונתן בן חיים
פונדק דה לוקס. צילום: יונתן בן חיים
17 באוגוסט 2018

לפני חמש שנים פתחו רז ברכה ואורי מרמורשטיין בית אוכל יוצא דופן בשוק הפשפשים. הם הביאו איתם קונספט מהודק של בשרים מעושנים בסגנון דרום ארצות הברית, והשקיעו בידענות ובמסירות בבית העסק הגרובי שלהם. ההצלחה האירה להם פנים והם פתחו בית אוכל בסגנון דומה בכיכר דיזנגוף תחת השם טראק דה לוקס, והקימו גם בית מלאכה ארטיזנלי, הוק, המתמחה בבשרים ובנקניקים שאותם שיווקו למסעדות וישירות לצרכנים. בחנות שהתפנתה בצמוד לפונדק דה לוקס בשוק הפשפשים פתחו בר שלא זכה להצלחה מספקת, ולכן בחרו באוקטובר האחרון לפתוח את הבר מחדש בפורמט שונה תחת השם מוטל, בשיתוף עם קבוצת אימפריאל שבבעלות בר שירה, דרור אלטרוביץ' וגלעד ודוד לבנת.

המוטל נסגר לפני כחודשיים בשקט ובמפתיע, ואתמול הודיע מרמורשטיין רשמית על סגירת הפונדק דה לוקס. בפוסט שהעלה בפייסבוק כתב "חברים יקרים, אחרי חמש שנים החלטנו לכבות את האור ביפו ולסגור את הפונדק, תודה לכולם על אינספור חוויות!".

קבוצת האימפריאל ודה לוקס בימים טובים יותר. מימין: גל מויאל, אורי מרמורשטיין (דה לוקס) בר שירה, דרור אלתרוביץ', גלעד לבנת (אימפריאל). צילום: נמרוד סונדרס
קבוצת האימפריאל ודה לוקס בימים טובים יותר. מימין: גל מויאל, אורי מרמורשטיין (דה לוקס) בר שירה, דרור אלתרוביץ', גלעד לבנת (אימפריאל). צילום: נמרוד סונדרס

יהלום חדש בבורסה: מתחם האוכל ששואף לשנות את פני המקום 

שלושה מקומות חדשים ומעוררי תיאבון בשוק הכרמל 

אלא שאחרי הסגירות נותר שובל ארוך של שותפים ועובדים זועמים שטוענים לאי סדרים בהתנהלות הכספית של הקבוצה. לטענת בר שירה, מבעלי קבוצת האימפריאל, לאחר תקופה קצרה של עבודה משותפת בניהול המוטל התגלו תשלומים שהיו אמורים להגיע לספקים ולא הגיעו, תשלומים של אחת מחברות האשראי שלא הוזרמו לחשבון המשותף, ובהמשך עוקל חשבון הבנק בשל חוב של ברכה ומרמורשטיין לביטוח לאומי.שירה מספר שבעקבות אי הסדרים הכספיים הפסיקה קבוצת אימפריאל את השותפות עם קבוצת הפונדק, המוטל נסגר והם אף עומדים להגיש תלונה במשטרה "הייתה תחושה שדברים לא נעשו בתום לב, אלא מתוך סחרור שמרמלשטיין וברכה נקלעו אליו."

גם עובדים רבים טוענים לאי סדרים. אחד העובדים בפונדק דה לוקס מספר: "בעלי הפונדק לקחו מאתנו לאורך שנים כספים להפקדה לפנסיה, והיו אמורים להפקיד את חלקם בפנסיה. עכשיו התברר שהם לא הפקידו לא את חלקם ולא את הסכומים שהורידו לנו מהמשכורת לצורך ההפקדה".  

פונדק דה לוקס (צילום: תמיר דוידוב)
פונדק דה לוקס (צילום: תמיר דוידוב)

אורי מרמורשטיין הסכים מיד לענות לטענות שהועלו נגדו. על הסגירה הוא אמר "ככה זה. המלחמה לפעמים מנצחת. אנחנו כמסעדנים סופגים הכבדות, דרישות רישוי שגדלות, עוד עלויות מעסיקים ועוד עליה במחיר חומרי הגלם, וזה המחיר שאנחנו משלמים". על השאלה האם היו אי סדרים כספיים ענה: "הדלת נסגרה רק אתמול. כשסוגרים דלת יש קצוות פתוחים, אנחנו מתכנסים ונסדר הכל. אנחנו לא שבוע בענף הזה ויש לנו עוד עסקים עובדים. טראק ימשיך כרגיל וההוק ימשיך כרגיל. לא לקחנו מאף אחד כספים לא שלנו, ולגבי התשלומים שנשארו פתוחים, אנחנו לומדים את הדברים. לגבי האימפריאל – לצערי השותפות התפרקה בשל חילוקי דעות, אני מעריך את החברים וצר לי על ההשמצות. לגבי העובדים – אני זמין לכל בקשה או טענה של עובדים בכל עת במידה ויש חוסר כלשהו."