הבר החדש של האימפריאל ביפו חוגג את הטראש האמריקאי

מה גרם לאנשי האימפריאל לנטוש את הברים המפונפנים לטובת מקומות פשוטים ונגישים יותר כמו המוטל, הבר הסליזי־טראשי שהם פותחים ביפו עם קבוצת דה לוקס

מימין: גל מויאל, אורי מרמורשטיין (דה לוקס) בר שירה, דרור אלתרוביץ', גלעד לבנת (אימפריאל). צילום: נמרוד סונדרס
מימין: גל מויאל, אורי מרמורשטיין (דה לוקס) בר שירה, דרור אלתרוביץ', גלעד לבנת (אימפריאל). צילום: נמרוד סונדרס
8 באוקטובר 2017

לבר שירה, ממייסדי קבוצת האימפריאל, כבר לא מתחשק לעשות ברים עם פפיונים. ״אני מת על האימפריאל, אבל הוא כמו שכתית הייתה בשביל מאיר אדוני, משהו שבונה מותג. באימפריאל תמיד נביא את השפיץ של מה שאנחנו יודעים לעשות, את הכי מושקע, הכי מדויק והכי מורכב שלנו, אבל אנחנו כבר לא צריכים ללמד את הישראלים לשתות קוקטיילים, זה כבר קרה, והמקומות שאנחנו פותחים עכשיו הם שונים. פשוטים יותר, נגישים יותר, עם אותה הקפדה על משקאות אבל פחות טקס בישבן״.
המיזם הבא של הקבוצה המחזיקה באימפריאל, לה אוטרה ואימפריאל רד בכרמים הוא ניגוד מוחלט לכל מה שאתם חושבים עליו כשאומרים לכם אימפריאל. המוטל, הבר החדש שיפתח בשבוע הבא להרצה על חורבות הסטאלר בשוק הפשפשים ביפו, הוא ״טראש אמריקאי, קצת סליז אבל בקטע של פעם״, להגדרת שירה.

מוטל: מחווה לקוקטיילים ההזויים של שנות השבעים והשמונים. צילום: גלעד לבנת
מוטל: מחווה לקוקטיילים ההזויים של שנות השבעים והשמונים. צילום: גלעד לבנת

בר דה לוקס

לצורך המיזם התחברה קבוצת האימפריאל (בר שירה, דוד וגלעד לבנת ודרור אלתרוביץ') עם קבוצת דה לוקס (גל מויאל, רז ברכה וחברת אנרג׳י קונספט שבבעלותו ואורי מרמורשטיין) שהפעילה את הסטאלר עד לפני כחודשיים בחלל הקטן הצמוד לפונדק דה לוקס. הקבוצה, המזוהה עם סגנון הברביקיו האמריקאי, מחזיקה גם בטראק דה לוקס בכיכר דיזינגוף ובבית המלאכה לבשר הוק.
את סטאלר, בר משובח שכיוון גבוה מדי לקהל של שוק הפשפשים, נאלצו אנשי דה לוקס לסגור בצער. ״זה היה מקום שאני והשותפים שלי אהבנו לשבת בו ואולי עוד כמה אנשים, אבל הוא לא התאים לשכונה״, אומר מרמורשטיין. ״המקומות ביפו צריכים להיות קצת יותר המוניים, הסטאלר היה אינטימי ורגוע מדי״.
ההיכרות עם אנשי האימפריאל התרחשה באופן טבעי בחיי הלילה של העיר. הדה לוקסים שתו באימפריאל, האימפריאלים אכלו בדה לוקס, וכשהוחלט לסגור את הסטאלר, הפניה הראשונה הייתה לאנשי האימפריאל. ״לא הצלחנו להביא לסטאלר את מה שאנחנו טובים בו, הבשר. עכשיו, עם הקבוצה של האימפריאל, אנחנו נתרכז באוכל והם במשקאות – כל אחד יעשה מה שהוא טוב בו״, אומר מויאל.

לא מפחיד אתכם לפתוח שוב ביפו? פיגוע אחד ויפו מתרוקנת.
״עברנו פה כבר מלחמות ופיגועים. בסוף אנשים חוזרים״, אומר מרמורשטיין. ״אני מרגיש שיש עכשיו פריחה ביפו. היה רגע שהמתחמים שנפתחו בתל אביב (מתחם התחנה, שווקי האוכל) הפחידו אותי, במיוחד בגלל שגם שוק הפשפשים, כמוהם, פונה לתיירים. זה היה מלחיץ בהתחלה אבל במבחן התוצאה הם לא עובדים מספיק חזק ושוק הפשפשים מלא. בסוף אנשים מחפשים את הרחוב, אין תחליף ללהסתובב בשוק הפשפשים בערב״.

אטומיק קיטן, מוטל. ויהיו גם קוקטיילים עם חמאת בוטנים וריבה. צילום: גלעד לבנת
אטומיק קיטן, מוטל. ויהיו גם קוקטיילים עם חמאת בוטנים וריבה. צילום: גלעד לבנת

 

סקס און דה ביץ'

את החלל הקטן הצמוד לפונדק דה לוקס הם משפצים ממש בימים אלה. את קיר הבטון החשוף של הסטאלר החליף טפט פרחוני בסגנון אמריקאי רומנטי, ומנורת ניאון ורודה נתלתה בקומה השנייה. בפנים יכולים לשבת כ־25 אורחים, ועוד ארבעה שולחנות צבעוניים יקבלו את פניכם בחוץ. מחירי הקוקטיילים ינועו בין 44־48 ש״ח לכוס, ודיל ההפי אוור המשתלם של כל מקומות הקבוצה, המציע חמישים אחוז הנחה משש עד שמונה בערב, יחול גם כאן. בניגוד לברים האחרים של הקבוצה, כאן תוכלו לשתות גם בירה מהחבית או כוס יין.
את מה שהם מכנים טארש הם תירגמו לתפריט קוקטיילים שכולו מחווה לקוקטיילים ההזויים של שנות השבעים והשמונים. משקאות כמו סקס און דה ביץ׳ וטקילה סאנרייז קיבלו פה גרסאות עדכניות, למשל קוקטייל PB & Jack ( ג'ק דניאלס דבש, יין פורט, חמאת בוטנים, לימון, סוכר וחלבון ביצה), Pink skirt (וודפורד רזרב, מזקל דל מאגיי, מייפל, לימון חלבון ביצה וגרנדין ביתי ברבן), ו־Atomic kitten (רום בקרדי לבן מושרה בקוקוס, רום ג'מייקני ורום אננס, משוקשק עם מלון, אננס, לימון ואנגוסטורה ביטרס).
תפריט האוכל יציע את כל מה שקבוצת דה לוקס יודעת לעשות ממש טוב: וריאציות על מאכלי הברביקיו האמריקאים המוגזמים. מה שאומר מנות כמו מק ריב (קציצת ספייריבס מעושן מצופה פאנקו בטיגון בשמן עמוק עם בצל מוחמץ ורוטב ברביקיו); קלח תירס בגריל בציפוי גבינת קפלוטירי עם מיונז ופפריקה מעושנת; דה לוקס בורגר (בריסקט בטחינה גסה עם גבינת צ׳דר וחלפיניו מוחמץ); הום פרייז עם קריספי בייקון וחלפיניו; ונקניקיית צ׳דר וצ׳יפוטלה. ״זה לא מקום לכל המשפחה, זה לא אמריקה של צביקי עשת״, מחדד אלתרוביץ׳. ״זה בפירוש בר, אבל זה הקוקטייל בר הכי רציני שלא לוקח את עצמו ברצינות״.

מק ריב, מוטל. צילום: נמרוד סונדרס
מק ריב, מוטל. צילום: נמרוד סונדרס

מוטל

על המפה, אבל פחות

בסוף השבוע האחרון דורג האימפריאל במקום ה־50 בעולם בתחרות הברים הבינלאומית 50 World's Best Bars של מגזין דרינקס אינטרנשיונל. הבר השתחל לראשונה לרשימה בשנת 2014, אז זכה במקום ה־56. בשנת 2015 עשה קפיצה נחשונית למקום ה־17 ברשימה, וב־2016 חזר למקום ה־56 (באותה השנה בר הבלבוי של אריאל לייזגולד זכה במקום ה־96). בכל השנים מלבד 2016 זכה האימפריאל גם בתואר הבר הטוב ביותר במזרח התיכון ובאפריקה.
על הירידה בדירוג אומר בר שירה: "זה הרבה עניין של טרנדים. לפני כמה שנים תל אביב הייתה עיר מאוד מעניינת מבחינת התחרות אבל עכשיו הפוקוס הוא על מקומות אחרים בעולם, למשל סינגפור שהברים המאוד מושקעים בה תופסים יותר ויותר מקומות בדירוג".
הפתעת הדירוג בשנתיים האחרונות היא קבוצה אתונאית שהבר שלה, "הקלמזיס", התברג למקום התשיעי בשנה שעברה והשנה קטף את המקום השישי. אבל אולי גם לאימפריאל דרוש רק אורך רוח כדי להגיע למקום הראשון: בר האמריקן במלון סבוי הלונדוני, שנפתח לפני כמאה עשרים שנה, דורג השנה (לראשונה בתולדותיו) במקום הראשון ברשימה היוקרתית.