פוסי ריוט ביטלו את הופעתן בתל אביב

שתיים מחברות הרכב המחאה הנשי היו אמורות להגיע לראשונה להופעה בתל אביב במאי. הן לא פירטו את הסיבה לביטול, אך יגיעו כמתוכנן לפסטיבל הסופרים הבינלאומי בירושלים

פוסי ריוט בכיכר האדומה (צילום: אלכסנדר סופיב)
פוסי ריוט בכיכר האדומה (צילום: אלכסנדר סופיב)

פוסי ריוט ביטלו את הגעתן לישראל להופעה במאי. שתיים מחברות הרכב המחאה הנשי ממוסקבה, מאשה אליוקינה ואולגה בוריסובה, היו אמורות להגיע לבארבי ב-16.5. הן בישרו על הביטול בציוץ לקוני בטוויטר ולא פירטו את הסיבה. מנגד, הן לא ביטלו את הגעתן לאירוע הפתיחה של פסטיבל הסופרים הבינלאומי בירושלים שיתקיים ב-8.5. אליוקינה, שכתבה על הזמן שריצתה במאסר בספרה "Riot Days", גם תקיים שיחה עם חברת הכנסת מרב מיכאלי. זאת תהיה הפעם הראשונה שנשות ההרכב מגיעות לישראל.

עוד כתבות מעניינות:
מדריך ההופעות השלם להופעות קיץ 2018
מה היה קורה אם טיילור סוויפט הייתה עושה אינדי גיטרות?
13 הלייבלים העצמאיים הכי מסקרנים בישראל

פוסי ריוט נוסדה במוסקבה ב-2011 וההרכב המשתנה שלה כולל עד 11 נשים הנוהגות להופיע בפנים מוסתרות. הלהקה ידועה בפרובוקציות ובמחאות שלה בנושאים פוליטיים – בראשם התנגדות למשטר פוטין, תמיכה בזכויות להט"ב ופמיניזם – מה שהוביל לא פעם למעצר של חברות הלהקה. שלשום, עם נצחונו של פוטין בבחירות ברוסיה, שחררו פוסי ריוט שיר מחאה חדש. בשיר, שנקרא "Elections", יצאו נשות ההרכב נגד "18 שנים של כח פוטין". קטע ההיפ הופ כולל שורות כמו “six years we’re gonna fight, fight / We’re not gonna obey during this term”.

באוגוסט האחרון נעצרו שתיים מחברות הלהקה שהשתתפו בהפגנה למען שחרורו של במאי אוקראיני שכלוא בסיביר. המעצר המתוקשר ביותר התרחש ב-2012, לאחר הופעת מחאה נגד פוטין בקתדרלה במוסקבה. באותה שנה נעצרו והורשעו שלוש מחברות ההרכב ב"חוליגניות המונעת משנאה דתית", ושתיים מהן נשלחו לכלא לשנתיים. הפרשה עוררה סערה גדולה מאד במערב (ארה"ב והאיחוד האירופי אף מתחו ביקורת על העונש), ועונשן של הכלואות קוצר במסגרת חנינה כללית במדינה לרגל יום השנה לכינון החוקה.

← פוסי ריוט, פסטיבל הסופרים הבינלאומי, משכנות שאננים ירושלים, שלישי (8.5)