הוסרה החסימה משירות הסטרימינג "פופקורן טיים"

חסימת התוכנה "פופקורן טיים" לצפייה בתכנים, שנקבעה במאי האחרון על ידי בית המשפט המחוזי, הוסרה - לאחר שבית המשפט הודה כי יש תועלת נמוכה בחסימת אתרים

שירותי פופקורן טיים
שירותי פופקורן טיים
5 ביולי 2015

יום חג לפיראטים – בוטל צו בית המשפט שהורה לספקיות האינטרנט בישראל לחסום את השירות הפופולרי "פופקורן טיים" (Popcorn Time) לצפייה בסטרימינג, שהוטל לפני כחודש על ידי בית המשפט המחוזי בתל אביב. את הבקשה לחסימה של שירות הסטרימינג, שמכונה גם "נטפליקס הפיראטי", העלו ארגון זיר"ה לזכויות יוצרים, הכוללים בתוכם גופי תוכן ושידור ישראליים, ביניהם הוט, יס, קשת ורשת. ערעורים על הוצאת הצו מצד בזק בינלאומי – שמתברר שיודעים גם להיות לצד הלקוח כשהם רוצים – הובילו לדיונים בדבר הצו. הדיונים התקיימו במהלך חודש יוני, והביאו בסופו של דבר לביטול של צו החסימה על ידי בית המשפט.

המדריך המלא להפעלת נטפליקס וספוטיפיי בישראל

וגם:

לא רק "פופקורן טיים" – הצענו לכם דרכים אחרות לצפות בתכנים האהובים עליכם

התגעגענו מאוד. שירותי "פופקורן טיים"
התגעגענו מאוד. שירותי "פופקורן טיים"

בהחלטה המחודשת של בית המשפט מצויינת התועלת הנמוכה שבחסימה של שירות שההורדה שלו היא חד פעמית: "מהבקשה עולה שהגולשים 'מורידים' את תכנת פופקורן אל המחשב האישי ובשל זה אינם זקוקים עוד לאתר… במצב בדברים זה, נראה כי התועלת של הסעד הזמני המבוקש הינה מועטה אם בכלל".

אמנם מדובר בניצחון על תפקיד הצנזורה שלקחו על עצמם גופי השידור הישראליים, כמו גם בניצחון ההיגיון והקידמה על אנשים שכותבים 'מורידים' בין גרשיים, אבל לא ישכח פיראט שמח את השאלה שמפעמת בלבו כבר שנות אלפיים – רבאק, מתי יגיע אלינו כבר נטפליקס האמיתי?