רק החודש: כל הפופ אפים והארוחות המיוחדות הכי טעימים בחודש מרץ

אוכל סגול וגלידה שחורה, ארוחת שאריות וחתונה טעימה: דכדוך הקורונה מוציא את החשק לחיות אבל לא ניתן לו לדכא את החשק לאכול. הנה כל האופציות הכי טעימות לחודש הקרוב

כרמל בואקום (צילום: שרה ליברמן)
כרמל בואקום (צילום: שרה ליברמן)
10 במרץ 2020

סו וידרייה בכרמל

דוכן הפיתות של האחים אייל ושי קיצ'ס מתחפש למטבח משוכלל: לצד התפריט הרגיל יוגשו בשבוע הבא מנות ספיישל בסו ויד (בישול בוואקום) שיצר שף יאיר פיינברג מחברת Feincook, המתמחה בטכולוגיות בישול מתקדמות.

"אנשים תקועים עם קונספציה שסו ויד פירושו גורמה, וזה ממש לא נכון. לכן יצרנו תפריט שמראה כמה פשוט לעבוד עם המכשיר. סו ויד זו לא שיטה ששמורה רק לשפים ואפשר לבשל כך בקלות גם בבית. למשל רוסטביף סינטה ושקדי עגל הם מוצרים שקל לפספס איתם, ודווקא בבישול בוואקום הכנתם הרבה יותר פשוטה. בחרנו לשתף פעולה עם כרמל דווקא בגלל שמדובר בשיפודיה, ומגמות מתחילות מהשטח".

תפריט הספיישל כולל חמש מנות: שקדי עגל סו-ויד בפיתה עם איולי לימון כבוש וירוקים וסלט תפוזים, זיתים, אריסה, נענע ורשאד 58)  ש"ח); רוסטביף סינטה סו-ויד בפיתה עם סלט תפוחי אדמה, מלפפונים כבושים ביתיים, מיונז חזרת לבנה וכרוב כבוש (48 ש"ח); ספריבס טלה סו-ויד בגלייז פלפל שאטה, קרעי תפוחי אדמה מטוגנים בשום וקליפת לימון מגוררת וחמוצים של שוק (53 ש"ח); מיקס טבעוני של בייבי ירקות שורש סו-ויד על פיתה פתוחה בגריל, חציל זעלוק עם עגבניות שרופות, טחינה עמבה וסחוג ירוק (25 ש"ח), וקינוח פלחי תפוחי עץ סו-ויד בסירופ תבלינים חמים עם זביון ברולה וקראמבל בצק פריך (19 ש"ח).
מתי: ראשון-חמישי 19-15.3
כרמל

אין לי אוויר! סו וויד בכרמל (צילום: שרה ליברמן)
אין לי אוויר! סו וויד בכרמל (צילום: שרה ליברמן)

בק טו בלק באוטלו

הגלידרייה האיטלקיה פותחת את הקיץ בסימן היי אנד בקולקציית לימיטד אדישן שחורה. גביעי ופל שחורים בשילוב סיבי פחם טבעי ביבוא ישיר מאיטליה (ללא חשש קורונה), חבקי גביעים בשחור מבריק ודקורציית אול בלק בסניפים ובאינסטגרם משמשים רקע לדבר האמיתי – גלידות שחורות בטעמי קוקוס ג'מייקני שחור שמקבל את צבעו מחריכת הקליפה, שומשום שחור ווניל שחור בשילוב אבץ, כולם על בסיס שמנת ומחומרים טבעיים בלבד.

"אוטלו מתחבר לעולמות הלייף סטייל ושאבנו השראה ממותגי על שיוצרים קולקציות בולד בלק או אינספיירד בלק. ואם זה קורה באופנה ואמנות, למה לא בגלידה?", שואל הבעלים מתן סלע. עבור התענוג השחור יגבו מכם תוספת 5 ש"ח, אך מהו כסף לעומת מלא לייקים.
מתי: 15.3 עד להודעה חדשה
דיזנגוף 165 והרצל 12 תל אביב

שחור הוא השחור החדש. אוטלו (צילום: סטודיו סער נווה)
שחור הוא השחור החדש. אוטלו (צילום: סטודיו סער נווה)

פסטיבל סגול בפופינה ובאימפריאל

לרגל השקת מהדורה מספר 5 של וויסקי מקאלן יצרו שף אוראל קמחי והקוקטייל מאסטר בר שירה מנות סגולות וקוקטיילים סגולים שיוגשו בפופינה ובאימפריאל. למה דווקא סגול? בגלל שיתוף הפעולה בין מותג הוויסקי היוקרתי ומכון הצבעים העולמי Pantone בהשראת הצבע שהוויסקי מקבל מחביות עץ אלון שבהן הוא מתבגר. בפופינה יוגשו רביולי סלק עם קרם שקדים, סלסת סלרי ופקאן מסוכר בשרי פדרו חימנז מצומצם (64 ש"ח) וסשימי סלמון כבוש בסלק, ויניגרט תה סגול וריבת עלי ורדים (72 ש"ח). באימפריאל ימזגו לכם Bullet to the Head –  קוקטייל על בסיס מקאלן טריפל קאסק 12 שנים, ליקר סיינט ג'רמיין, סלק, צ'יפוטלה ולימון (58 ש"ח) וטעימת מקאלן מספר 5 (66 ש"ח).
מתי: עד ה-19.3
פופינה, להזמנת שולחן בפופינה
אימפריאל, להזמנת שולחן באימפריאל

סגולים. אוראל קמחי ובר שירה (צילום: חיים יוסף)
סגולים. אוראל קמחי ובר שירה (צילום: חיים יוסף)

אפרת אנזל ועופרי זוטא מצמב"זות

כשליש מסך המזון המיוצר בעולם מושלך מדי שנה לפח. בישראל מושלכים מדי שנה כ-2.5 מיליון טון של מזון, בשווי של כ-19.75 מיליארד ש"ח. משפחה ממוצעת משליכה כטון מזון בשנה ובעלות משוערת של כ-3,200 ש"ח. במסגרת היום הלאומי לצמצום בזבוז מזון (צמבו"ז) מטעם ארגון The Natural Step חוברות אשת התוכן הקולינרי אפרת אנזל והמתכונאית עופרי זוטא למפגש של הרצאה על שינוי בהרגלי הצריכה לקראת חיים מקיימים יותר במרחב הפרטי, וארוחה טבעונית ספונטנית שתתבסס על מזון אבוד – ירקות לא מושלמים שיגיעו ממגדלים בבוקר האירוע. 190 ש"ח.
מתי: חמישי 12.3
המטבח של זוטא, קיבוץ רמת דוד, 052-3772668

מצבזות בקיבוץ (צילום: עופרי זוטא)
מצבזות בקיבוץ (צילום: עופרי זוטא)

חתונה מאולתרת

מערכת יחסים בין גבר לאישה היא כר פורה לסיטואציות מצחיקות ובסיס לחתונה מאולתרת – שילוב של מופע סטנד אפ, מינגלינג וארוחה כמו בחתונה אמיתית. השחקנים מתן גורן וטל זולטי מקבלים מהקהל הנחיות הזויות ככל האפשר לגבי הדמויות והמקום שבו מתקיים הדייט ומתחילים לאלתר רומן שמסתיים בחתונה מצחיקה עד דמעות, כולל שולחנות ל"משפחות" החתן והכלה, חופה בהשתתפות "קרובים" מהקהל ומסיבת ריקודים.

התפריט שמכין שף אביב אלבו (לשעבר מלגו ומלבר) משתנה גם הוא מאירוע לאירוע. הארוחה הקרובה תתחיל בפתיחת שולחן (למשל לחמי מחמצת, קרם פרש מוקצף וריבת כרישה, כרוב מעושן עם גבינת בושה שרופה ואגוזים, קולרבי צלוי בוויניגרט צלפים ואנשובי ועוד) ותמשיך למנה ראשונה (קרם בטטה לבנה, דג מאודה מעושן וצ'יפס תפוח אדמה סגול) ועיקרית (פיקניה עם שפצלה, ברוקולי וקרם אפונה). לפני הקינוח (הפתעה) מתקיים פרק ב' של המופע, שמתאר את הזוג לאחר עשר שנות נישואין עד לסוף הטוב או לרבנות. אם מיציתם את קונספט EatWith, חתונה מאולתרת היא השלב הבא. 250 ש"ח לאדם.
מתי: רביעי 18.3, 19:30
רזיאל 7 יפו, להזמנת כרטיסים

חתונה מביס ראשון (צילום: נועם דינר)
חתונה מביס ראשון (צילום: נועם דינר)

ארוחת תרומה לצער בעלי חיים

כל תרומה לרווחת בעלי חיים היא מבורכת, ואם יש הזדמנות לאקסטרה בנפיט על אחת כמה וכמה. הבשלנית הישראלית־אמריקאית דבי מצקין מסדרת מתכוני וידיאו "זה השטיק שלי", עורכת בביתה ארוחה טבעונית פרטית שכל ההכנסות ממנה יועברו לעמותת צער בעלי חיים. בתפריט: קציצות ירקות, פסטה פסטו קשיו וצנובר, תבשיל ירקות בקארי וקוקוס, ירקות צלויים עם עשבי תיבול, סלטים ועוד. 340 ש"ח לאדם (כולל שתיה, ללא אלכוהול).
מתי: שני 30.3, 19:00
פנקס 64 תל אביב, להזמנת מקומות 054-4592961

אוכלים למטרה טובה. ארוחת תרומה לצער בעלי חיים (צילום: פנינה וולנסקי)
אוכלים למטרה טובה. ארוחת תרומה לצער בעלי חיים (צילום: פנינה וולנסקי)

ארוחת רגשות במחילת הארנב

השפית מאיה בלום מתרגמת רגשות לאירוע שמשלב אוכל ואמנות. כל מנה בתפריט נוצרה סביב רגש או פילוסופיה ריגשית שבאה לידי ביטוי בצלחת במרקמים, טעמים וצבעים ובכל מה שמסביב: פסקול מקורי שמנגן די.ג'יי בלייב ואפקטים מפתיעים של תאורה, עשן ועוד. ארבע מנות ראשונות, שתי עיקריות ושני קינוחים יוצרים לא רק ארוחה עשירה אלא גם חוויה מסקרנת, שמוגשת כ־Kid in Candy Store – בטטה, ווסאבי, שומשום שחור ומלפפון; Ashkenazi – דג ים לבן, כרובית, סלרי ושמנת חמוצה ועוד. גם אם הקונספט נראה קצת מורכב, שחקנית־מארחת צמודה לוקחת את האורחים יד ביד לאורך כל הארוחה. 350 ש"ח לאדם (אפשרות להתאמת יינות בתוספת 80 ש"ח).
מתי: חמישי 26.3
מיקום יימסר בעת ההזמנה, 052-4380323, להזמנת כרטיסים 

אוכלים כמו ארנבים (צילום: איה נחשון)
אוכלים כמו ארנבים (צילום: איה נחשון)

ארוחות ליום המקרון הבינלאומי

כדי להתמודד עם המציאות צריך קצת אסקפיזם, ואין יותר אסקפיסטי ממקרון מתוק וצבעוני. לכבוד יום המקרון הבינלאומי (20.3) תתקיים סדרת ארוחות חד-פעמית בשיתוף עם EatWith, כשכל מארח מכין תפריט בהשראת העוגיה האיקונית, למשל קורדון בלו עם גבינת אמנטל ותפוחי אדמה של שף יונתן גלעדי; דגים במילוי עשבי תיבול, אגוזים ולימון כבוש של ארז גולקו ועוד. הארוחות ילוו בבירת החיטה הצרפתית   BLANC1664 והאורחים יצ'ופרו במתנה. מ־294 ש"ח לאדם.
מתי: חמישי-שבת 21-19.3
להזמנת מקומות

לכבוד העוגייה. יום המקרון (צילום: אנטולי מיכאלו)
לכבוד העוגייה. יום המקרון (צילום: אנטולי מיכאלו)

פופ אפ קיימות וודקה באריא

Zero Waste ו־Farm to Table הם היסודות לפופ אפ חדש שיתקיים במסעדת אריא. שף גיא גמזו יצר תפריט באוריינטציית קיימות מחומרי גלם מקומיים לטובת תמיכה בחקלאות מקומית, צמצום שינוע, הקטנת שרשרת האספקה ושמירת איכות הסביבה, שמורכב משלוש קטגוריות: חורשט סבזי, דג לבן והדרים ופרח של קישוא בטמפורה במילוי גבינות ותרד ערבי למנה ראשונה; פסטה פיצ׳י  במטבוחת עגבניות מגי ופילה דג צרוב, סטייק כרובית בחמאה חומה ונתח קצבים ברוטב רומסקו למנה עיקרית; וטארט לימון, קונסומה רימונים ולאבנה וסורבה מפירות העונה לקינוח.כל מנה תלווה בקוקטייל תואם על בסיס וודקה Ketel One, והעיצוב מבטיח הפתעות בצורת צמחייה, תפריטים דיגיטליים ודקורציה ממוחזרת. מחיר: 220 ש"ח לזוג.
מתי: ראשון־שלישי 22-24.3
להזמנת מקומות

בשר וקוקטייל עם מודעות (צילום: eclips)
בשר וקוקטייל עם מודעות (צילום: eclips)