רק היום: הפופ אפים הכי טעימים שקורים ממש עכשיו

עוד לא הספקנו להתרגל לשגרה המבורכת שהחזירה את המסעדות ובתי הקפה, וכבר נוחת על הראש גשם אביבי קליל של פופ אפים. פייר - התגעגענו

קבלת שבת מושלמת. נופר זוהר (צילום: גיל אבירם)
קבלת שבת מושלמת. נופר זוהר (צילום: גיל אבירם)
3 ביוני 2020

סנדביץ' שניצל וחלה

השפית המוכשרת נופר זוהר (משחקי השף וק-פה האנוי לשעבר) הפגיזה לאורך הקורונה בתפריט תבשילים וסלטים מבית סבתא, אך בגרסה עדכנית ומשודרגת. לכבוד הסופ"ש היא משיקה מיני־פופ אפ ובמרכזו כריך מהסקסיים שנצפו: חלת ויז'ניץ רכה כענן במילוי שניצל זהוב דק ופריך, מטבוחה מתוקה־פיקנטית מעגבניות שרי שבושלו 6 שעות, פרוסות חציל מטוגן ופלפל חריף (40 ש"ח). ועל כך נאמר OMG.
הזמנות בווטסאפ 054-4553600 עד יום חמישי ב־21:00 לאיסוף מיפו או משלוח

כיסונים מזרח אירופאיים בשוק הכרמל

בית המאפה "ללה" של המסעדנית לילי בן שלום הופך למפעל יצרני קטן לכיסונים ממזרח אירופה: ורניקי תפוח אדמה ובצל או כרוב מטוגן ובגרסה מתוקה במילוי גבינת טבורוג, דובדבנים ושמנת חמוצה; פלמניקי דגים ועשבי תיבול וחינקלי  גבינות, בטטה, ותרד יתווספו לסלט ירקות גאורגי, סלט תפוחי אדמה רוסי, גלילות חצילים ואגוזים שבתפריט הקבוע לצד צ'צ'ה וקוקטיילים עם וודקה. הפופ אפ הוא פרי שיתוף פעולה של בן שלום ויוצאת משחקי השף מרגריטה גרינברג, שמתמחה בכיסונים שהגיעו למזרח אירופה בדרך המשי. 28-32 ש"ח.
חבשוש 42, שוק הכרמל, תל אביב, עד 30.6, ראשון־שישי מ־16:00

איך אומרים פופ אפ ברוסית? (צילום: דוד ששון)
איך אומרים פופ אפ ברוסית? (צילום: דוד ששון)

קינוחים סטייל פריז

עם 300 אלף עוקבים ברשתות החברתיות, קריירה חובקת עולם ואוסף נעליים מעורר קנאה, טל שפיגל חי את החלום עד לבוא הקורונה. בתקופת הסגר הוא נתקע בתל אביב, ובמקום להתמכר לנטפליקס הסתגר במטבח, אפה, קישט ויצר. התוצאה: עוגת לימון ויוזו עטופה באורז תפוח (22 ש"ח), עוגיות קרמל פקאן ושוקולד לבן (25 ש"ח), מרשמלו אגוזי לוז וקרמל עטוף בשוקולד חלב (25  ש"ח), טארט דובדבנים ופיסטוק (38  ש"ח), פלאן פטל (35 ש"ח), טארט שוקולד וכוסמת (38 (ש"ח) ועוד קינוחי ויטרינה משוגעים שיוגשו בפופ אפ שיימשך עד סוף החודש או עד התחדשות הטיסות לצרפת. את יצירות הקונדיטוריה ניתן להזמין מראש או פשוט להגיע, להתרשם ולטעום את פריז כאן בתל אביב.
בראון TLV, קלישר 25 תל אביב, 051-5085737, מיום ראשון (7.6), ראשון־חמישי 11:00-18:00, שישי 10:00-14:00 

פריז בתל אביב (צילום: שי נייבורג)
פריז בתל אביב (צילום: שי נייבורג)

ריבות וחמוצים בשוק הנמל

מחברת ספרי הבישול והמתכונאית מיכל וקסמן, המוכרת גם מהבלוג "בוא לאכול", פותחת בשישי הקרוב דוכן פופ אפ ריבות בשוק האיכרים. ומה המיוחד בזה? שכל הריבות עשויות מפירות לא מרוססים ומכילות מחצית מכמות הסוכר שיש במתכוני ריבה קלאסיים (מי שרקח פעם ריבה יודע שמדובר בשואה קלורית). קשת הטעמים רחבה ומגוונת במיוחד, מפטל, משמש, תפוז, תפוז דם, שזיף, אפרסק ותאנים ועד גויאבות ומרווה, דובדנים חמוצים ואפילו ריבת יוזו. כדי לאזן את המתיקות יימכרו בדוכן רטבים וחמוצים בעבודת יד – בצל, כרוב ועגבניות ירוקות מוחמצים, קרם לימון כבוש וחריף ועמבה (20-30 ש"ח).
שוק הנמל, האנגר 12 נמל תל אביב, שישי (5.6), 7:30-13:00

אם כבר ריבה אז כזו (צילום יח"צ)
אם כבר ריבה אז כזו (צילום יח"צ)

חגיגת פאי וטארטים

הסטודנטים ממגמת קונדיטוריה בבית הספר הקולינרי דנון חוזרים ללוש ולאפות ומכינים בשישי הקרוב פופ אפ חגיגי לציון החזל"ש. במקום הליין הרגיל של מאפי בוקר יוגש מבחר מסחרר של טארטים ופאי משוגעים: טארט סנט הונורה אישי עם מלבי ומשמשים, פאי פקאן, טארט ברד פודינג עם קרם שקדים ופירות יער, פאי תפוחים עם קצפת, טארט שוקולד אפוי עם שומשום, טארט גבינה־ברולה, פאי פרג ופאי לימון עם מרנג צ׳אנקי (18-98 ש"ח). בנוסף יימכרו במקום לחמי מחמצת לכבוד שבת ופבלובה עם גלידה ואפרסקים צלויים, כי חייבים משהו לקינוח. קפה יוגש בכוסות רב פעמיות ורצוי להגיע עם אחת מהבית ולזכות במחיר מוזל.
התערוכה 3 נמל תל אביב (בין הסופר פארם למזרקה), שישי (5.6) 08:00-13:00

כפפות כבר יש (צילום: הילה אן)
כפפות כבר יש (צילום: הילה אן)

קוקטיילים של אדי ניומן

הברמן האגדי שהחל לייצר קוקטיילים בבית בזמן הקורונה מרחיב את התפריט ואת התעסוקה למשפחה. לבלאדי מרי שכבר קיים נוספו רד סנאפר – בלאדי מרי על ג’ין; פיצג'ראלד מתובל בכוסברה, מלפפון, מעט צ'ילי וביטרס פומלה שאשתו אורלי מכינה; וקוסמופוליטן לא מתוק בכלל מקאטל 1 סיטרון, קוואנטרו, מיץ לימון ומיץ חמוציות. אם יציאה לבר עדיין לא באה בחשבון מבחינתכם, קוקטיילים אלה הם אופציה מעולה מבלי לוותר על שמץ מהאיכות. מ-170 ש"ח ל-1.5 ליטר.
להזמנות

כזה פרטנר לשתיה עוד לא היה לנו (צילום: אדי ניומן)
כזה פרטנר לשתיה עוד לא היה לנו (צילום: אדי ניומן)

Tea Bar & Cocktails 

בין היזמים המוכשרים שהקורונה הוציאה לאור מצאנו את יואל סמואל גולדברג ושורה קרסלבסקי, שמכל הדברים שבעולם בחרו לקדם את תרבות התה בארץ. כדי להפריד בין המשקה הבריא לדימוי הסבתאי שלו הם יצרו את Tea Lovers – מותג תמציות להכנת תה קר מחומרים טבעיים בלבד. עד כה נמכר התה בבתי קפה בעיר ובימי הסגר גם בחנות אינטרנטית (tealoverstlv.com).

בשישי הבא חוזרים גולדברג וקרסלבסקי למקום שבו הכירו ויפעילו פופ אפ תה קר בטעמים: גולדן ספיריט מכורכום, ג'ינג'ר, רויבוש, מרווה טרייה ופלפל שחור גרוס; צ'אי מסאלה בהשראת הטיול בהודו; Naughty Cherry מדובדבן, תה שחור והיביסקוס שמיוצר גם בגרסה ללא סוכר; ו־Cool Me חמוץ־מתוק והכי ישראלי מלימונית, מרווה, לואיזה ומנתה. מלבד תה קר, שבעינינו הוא משקה אולטימטיבי לקיץ ואטרקטיבי עוד יותר בזכות ערכים אקולוגיים (חומרי גלם מקומיים, בקבוק זכוכית ממוחזר), יימכרו במקום קוקטיילים על בסיס התמציות (15-35 ש"ח) ובקבוקי תמציות לקניה הביתה (55 ש"ח). אם הפופ אפ יצליח הוא יימשך גם בשבועות הבאים ואולי אפילו תיפתח במקום חנות זמנית.
שינקין 57 תל אביב (צמוד לקפה רגע), שישי (12.6) 9:00-15:00

צונן וטבעי עם או בלי אלכוהול (צילום: שגיא סרויה) 
צונן וטבעי עם או בלי אלכוהול (צילום: שגיא סרויה)