הגלוטריה חוזרת: פופ אפ נטול גלוטן בשוק הפשפשים

עם או בלי קשר לפסח, השף ערן זינו חוזר עם הגלוטריה שתעשה כבוד ללחמים ומאפים נטולי גלוטן, אבל לא רק. מה בתפריט? שלל לחמים, עוגות שמרים, בחושות, טארטים, בראוניז ועוד. מבחינתנו, מדובר בדרך מהירה להגשים לכל הצליאקים באזור את הפנטזיות הכי פרועות

גלוטריה, לחמים נטולי גלוטן, ולא רק. צילום: יורם אשהיים
גלוטריה, לחמים נטולי גלוטן, ולא רק. צילום: יורם אשהיים
4 במרץ 2018

השף ערן זינו חוזר בפעם הרביעית עם הפופ אפ של הגלוטריה. לקראת הפסח, ומסוף החודש הוא יפתח שוב את שערי גן העדן של הפחמימות והבצקים נטולי גלוטן לטובת ציליאקים ושאר משחרים לטרף של לחמים ועוגות ללא גלוטן. כמו תמיד זה יקרה במתחם נור שבשוק הפשפשים ביפו. הפעם בפורמט של הגשה עצמית. הסועדים יבחרו ויזמינו בקופה ואז יתיישבו לאכול בשולחנות במקום או יקחו את השלל נטול הגלוטן הביתה.

ערן זינו חוזר עם הגלוטריה. צילום: יורם אשהיים
ערן זינו חוזר עם הגלוטריה. צילום: יורם אשהיים

הלחמים שימכרו במקום יאפו על בסיס קמחים מיוחדים כמו טף, קינואה ופשתן וכן לחם תירס. בנוסף תמצאו פה פאן דה מי או לחם קשקבל ועלי גפן ( 22-32 ש"ח לכיכר לחם). מעבר ללחמים, תוכלו למצוא כאן גם אוכל לישיבה במקום או לארוז הביתה כמו ברוסקטת סלמון צרוב, תרד, ארטישוק וחמאת אגוזים, אמפנדס עם שפונדרה מפורקת וירקות מוחמצים, קארי עוף על אטריות ביצים עם דלעת, תרד, עגבניות שרי ובוטנים ועוד. בגזרת המתוקים ימכרו מגוון עוגות שמרים ובניהן: שמרים פרג, שמרים שוקולד (38 ש"ח לעוגה), עוגת שוקולד מושחתת, בראוניז, עוגת גבינה אפויה, טארט פירות אפויים עם קראמבל, טירמיסו, טרייפל, סברינה וכן שלל בחושות: עוגת לימון, עוגת גזר בחושה.

ממש לא רק לצליאקים, הגלוטריה של זינו. צילום: יורם אשהיים
ממש לא רק לצליאקים, הגלוטריה של זינו. צילום: יורם אשהיים

כזכור זינו פתח את הגלוטריה מתוך היכרות עמוקה עם הנושא, ושדרג את ידע הבצקים עוד בבית לטובת בנותיו הצליאקיות. נותר רק לתהות, מדוע הקונספט הכל כך מוצלח לא הופך לבולנז'רי של קבע.

הגלוטריה, 26.3.18-7.4.18 מתחם הגלריה נור, פנחס בן יאיר 5, שוק הפשפשים, יפו.
ימי חול 11:00-21:00 שישי וערב חג 11:00-16:00,  053-6205985