קוקו אה אה: טעמנו גלידת גספאצ'ו עם זיתים, גלידת פורצ'יני ולימון וגלידת תה עם חרדל

פעם שלישית גלידה: שיתוף פעולה בין גלידריית Creme לבין השפים הישראלים שמשתתפים ב"ראונד טייבלס" הוליד 12 טעמי גלידה מקוריים, שלא לומר ביזאריים. אז אם גם לכם מתחשק ללקק גלידת תירס עם אבוקדו וכוסברה - מהרו. ביום שישי זה נגמר

פעם שלישית גלידה. צילום: לנס הפקות
פעם שלישית גלידה. צילום: לנס הפקות
24 באוקטובר 2017

הפסטיבל הקולינרי Round tables by American Express יוצא לדרך והשפים מחו"ל כבר אורזים מזוודות. אחרי פעמיים מוצלחות מגיעה פעם שלישית גלידה, ובסימן זה יושק היום בגלידריית Crème של הבייקרי פופ־אפ גלידות שיימשך ארבעה ימים (שלישי־שישי, 24.10־27.10).

מחווה של השפים הישראלים לשפים מחו"ל. צילום: לנס הפקות
מחווה של השפים הישראלים לשפים מחו"ל. צילום: לנס הפקות

"זו בעצם מחווה של השפים הישראלים לשפים מחו"ל. השפים האורחים משתלטים על המטבחים, והגלידות הן הזדמנות עבור השפים הישראלים לקבל את הבמה ולהשתולל עם טעמים. כל שף הביא מתכון ואנחנו עיבדנו והתאמנו אותו לייצור ולהגשה כגלידה ולדרישות של המכונות שלנו, שמייצרות גלידה טרייה", אומר נבו פרי, שף קונדיטור ב־R2M שעבד על הפרויקט במשך שלושה שבועות מול השפים. 12 טעמים ישתתפו בפופ אפ במתכונת מתחלפת: שישה יוגשו הערב (בין השעות 21:00־23:00) ושניים מתחלפים בימים רביעי־שישי.

טעמנו ובחרנו את החמישייה הפותחת.

סורבה גספאצ'ו, זיתי קלמטה מיובשים ורוטב בלסמי | מלון דן תל אביב

פירורי זיתי קלמטה מיובשים ורוטב בלסמי – לפני שמעקמים את האף כדאי לדעת שמדובר באינטרפרטציה מבריקה על גספצ'ו, מנה שממילא נועדה להיאכל כשהיא קרה. הטעמים האופייניים של עגבניות ושמן זית נוכחים מאוד ואליהם מצטרפים זיתי קלמטה חתוכים מיובשים ובלזמי מצומצם, שמוסיף מתיקות לפיניש. 5 כוכבים לעובד אלפיה שף מלון דן תל אביב.

מקום ראשון, סורבה גספאצ'ו. צילום: לנס הפקות
מקום ראשון, סורבה גספאצ'ו. צילום: לנס הפקות

גלידת וויסקי מעושן עם ריבת חלב, בוטנים מקורמלים ומלח ים | קלואליס

גלידת וויסקי מעושן עם ריבת חלב, בוטנים מקורמלים ומלח ים – אם אתם חובבי מעושן ובמיוחד וויסקי מעושן, הגלידה הזו תביא לכם אותו לפנים. הארומות של Bowmore מגיעות עד לאף ויחד עם קרמל ומלח ים נוצרת תמונה קולינרית של סקוטלנד, ארץ המוצא של השף שיתארח בקלואליס. גלידה קראנצ'ית ומסקרנת שממשיכה לעניין גם אחרי כמה ביסים (מה שאי אפשר להגיד על כל מה שטעמנו).

מעניינת גם אחרי כמה ביסים, גלידת וויסקי. צילום: לנס הפקות
מעניינת גם אחרי כמה ביסים, גלידת וויסקי. צילום: לנס הפקות

גלידת זעפרן ושקדים | צ'יקטי

גלידה זעפרן שקדים – הגסטרו בר צ'יקטי שלח לפופ אפ זעפרן ושקדים, שני חומרי גלם שכיחים במטבח האיטלקי, שתורגמו לגלידה הרמונית עם אדג' בקצה. בהתחלה מרגישים את הטעם המריר של השקדים כמו באמרטו, והזעפרן מסיים את הביס בטעם מתובל שמצליח להישאר מעודן.

הכי איטלקי, גלידת שקדים וזעפרן. צילום: לנס הפקות
הכי איטלקי, גלידת שקדים וזעפרן. צילום: לנס הפקות

סורבה קפה, קוקוס, בזיליקום וקקאו | ניטן תאי

סורבה קפה, קוקוס ובזיליקום – קפה חזק ולא מתנצל, קוקוס שבניגוד להרגלו לא משתלט, בזיליקום שגונב את ההצגה ופולי קקאו שבורים מלמעלה. טעמים מאוזנים ולא מתוקים מדי עם הפתעה בקצה, שמחברים בין ניטן תאי האסיאתית לאלגנטיות של השף האורח משווייץ.

סורבה מנגו,למון גראס וצ'ילי תאילנדי | התאילנדית בסמטת סיני

סורבה מנגו, למון גראס, צ'ילי תאילנדי וצ'ילי רגיל – הטעם השולט כאן הוא לא חרפרף אלא חריף ממש, כזה שרק מנגו יכול לו. בתאילנדית בסמטת סיני הצליחו לייצר גרסה גלידתית כתומה וסקסית לסום טאם, כולל ז'וליינים של מנגו בוסר לקישוט.

ממש חריפה, גלידת מנגו וצ'ילי. צילום: לנס הפקות
ממש חריפה, גלידת מנגו וצ'ילי. צילום: לנס הפקות

מהר, לפני שייגמר

הפופ אפ ייפתח לקהל הערב, וכדאי למהר כי רק היום תוכלו לטעום שישה טעמים במתכונת של ארוחה: סורבה מנגו, למון גראס וצ'ילי תאילנדי שיוגש כמשעשע חיך, אחריו יוגש סורבה גספאצ'ו כמנה ראשונה, ואחריהם גלידת וויסקי וריבת חלב; ארל גריי, ג'ינג'ר מסוכר, סקונז וגרגרי חרדל (שף שאול בן אדרת, התרנגול הכחול); פורצ'יני וקליפות לימון בסירופ (אביב משה, מסה וקוואטרו); ושרבט תירס, קולי אבוקדו וכוסברה וצ'ילי מסוכר (אוהד סלומון, קופי בר). בשאר הימים יוגשו שני טעמים מתחלפים:

שף בכדור. צילום: לנס הפקות
שף בכדור. צילום: לנס הפקות

רביעי: שרבט שמנת חמוצה ג'ין וטוניק, סירופ גרגר נחלים וחומץ תפוחים (מושיקו גמליאלי ממסעדת מונא בירושלים), וגלידת סלק ואלדרפלאואר (סמבוק), קרמבל שיבולת שועל ושיפון ומייפל וויסקי (של הוטל מונטיפיורי).

חמישי: גלידת זעפרן ושקדים; גלידת יוזו, חמאה חומה ומייפל (הלל תווקולי, פאסטל)

שישי: סורבה קפה, קוקוס, בזיליקום וקקאו; גלידת קרמל, ליים, אניס וצנובר קלוי (עידו פיינר, גריג).

פעם שלישית גלידה, דיזינגוף 262 תל אביב, שלישי (24.10) 21:30־23:00, רביעי־חמישי (25.10־26.10) 10:00־23:00, שישי (27.10) 11:00־18:00. 28 ש"ח לגביע (אפשר לבקש את שני הטעמים אבל לא מומלץ). ללקוחות אמריקן אקספרס תינתן הטבה של 1+1