פורים טעים: 13 מסעדות בתל אביב שיעשו לכם חג יותר שמח

מותר להשתטות לפעמים. פר דרייר (צילום חיים יוסף)
מותר להשתטות לפעמים. פר דרייר (צילום חיים יוסף)

חגיגה של מאפי פרג מסוגים שלא חלמתם עליהם, לחם פורים מרוקאי שמגן מעין הרע, הנחות, מבצעים, שירים וריקודים. הבה נרעישה! לא, רגע, בעצם הבה נאכלה! אלו כל מבצעי ואירועי פורים מתחומי הקולינריה שיעשו לכם את החג הזה קצת יותר חגיגי. או לכל הפחות, קצת יותר טעים

18 במרץ 2024

ימי הזהב השחור | אסיף

במסעדה של המרכז הקולינרי אסיף מקדישים את החג למרתון פרג, לחובבי הזהב השחור שנתקע בין השיניים. בכל בוקר ייערמו על מדפי המעדנייה מאפי פרג יפהפיים מקונדיטוריות ברחבי הארץ, למשל מעמול פרג של פרח רסלאן, טארט פרג של מאפיית תושה, לחם פרג של מאפיית לחם טנא, בורקס פרג ממאפיית שלום עלחם וקרואסון פרג של אלדד שמואלי מבית נעה אפייה מקומית. מי שמחליט לשבת במקום – וזו לגמרי המלצה – יוכל לזלול פרסבורגר לימוני של ארז קומרובסקי וקרפ במילוי פרג שיכין שף גיא בן הרוש, ולרכוש פרג טרי במשקל שנטחן במקום על ידי אנשי חנות התבלינים חבשוש, היהלום של שוק לוינסקי.
לילינבלום 28, רביעי-שישי (20-22.3) מ-9:00

מרתון פרג באסיף (צילום: גיא אשכנזי, סטיילינג: עינב רייכנר)
מרתון פרג באסיף (צילום: גיא אשכנזי, סטיילינג: עינב רייכנר)

פופ אפ מאפי פורים | Foodish

באגף הקולינריה של מוזיאון 'אנו' יתקיים פופ אפ מיוחד שבמרכזו עומדים מאפי פורים אבודים מעדות שונות. לשם כך נערך בפודיש תחקיר בשיתוף עם חמדת גולדברג, טבחית וחוקרת זהות לאומית במחלקה לאנתרופולוגיה וסוציולוגיה באוניברסיטת בן גוריון, שבתומו הורכב מקבץ מאפים שמבקש להחזיר לחיים את העושר והפולקלור הקולינרי שאפיינו את החג במשך מאות שנים. בדוכן הפופ אפ בשוק הנמל תוכלו לטעום ולשמוע את הסיפורים שמאחורי נגולה – לחם פורים מרוקאי שמגן מעין הרע, נאן ברנג'י – עוגיות אורז ומי ורדים פרסיות ועוד הפתעות שמשאירות אבק לאוזני המן.
האנגר 11, נמל תל אביב, שישי (22.3), 9:00-14:00

אוזני המן דרום אפריקאיות עם סיפור. FOODISH (צילום מיכל הרבסטמן)
אוזני המן דרום אפריקאיות עם סיפור. FOODISH (צילום מיכל הרבסטמן)

לחיילים באהבה | "רביעי טבעוני" בדיזנגוף סנטר

יריד "רביעי טבעוני" של דיזנגוף סנטר ועמותת Vegan Friendly מתגייס לטובת החיילים ומגייס את העורף לתרומת מוצרי מזון טבעוניים (מוצרי מדף סגורים). עובדי מסעדת J17, שמאז פרוץ המלחמה מספקת אוכל טבעוני לחזית, יכינו מהמוצרים משלוח מנות שיועבר לבסיסים בפוד טראק צבעוני ושמח. הבקשה לתרומה אינה תלויה בהעדפה התזונתית של התורם כמובן. בעמדה שתוצב במקום אפשר יהיה לארוז את המשלוחים ולהוסיף כרטיס ברכה אישי. חיילי וחיילות צה"ל יודו לכם.
דיזינגוף סנטר, רביעי (20.3)

הצבא צועד על קיבתו הטבעונית (קרדיט ביטמוב)
הצבא צועד על קיבתו הטבעונית (קרדיט ביטמוב)

בראנץ' פורים | Pop up wine bar

ספוט היין עם המרפסת שמשקיפה על כל העיר עורך לכבוד פורים בראנץ' חגיגי עם מבחר יינות מיקב אמפורה ומנות קטנות ומשמחות שמכין שף אלעד בן דוד – עלי גפן וצזיקי, קובנייה בריוש וביצה חומה, ברוסקטה אבוקדו ועוד ועוד (35-58 ש"ח). די ג'יי ינגן מוזיקה להרמת המוראל ובתום הבילוי אפשר לקנות בקבוק יין הביתה. אם טרם ניסיתם, אנו ממליצות בחום.
דרך בן צבי 84, שבת (23.3) מ-11:30, הזמנות באתר

פופ אפ וויין בר (צילום נטי לוי)
פופ אפ וויין בר (צילום נטי לוי)

פורים מלכותי | הנסיך

בבר הוותיק מנצלים את כל הסופ"ש לחגיגת פורים אחת גדולה: מסיבה עם די ג'יי יותם רוסו בחמישי (מ-17:00), הופעה של השמחות ומסיבת פורים בשישי, עוד מסיבה בשבת ובראשון משתה פורים כהלכתו – בראנץ' שיכורים לאיסוף השברים מהסופ"ש (מ-12:00). יהיה שמח, זה בטוח.
נחלת בנימין 18

לפחות תאכלו ותשתו טוב. הנסיך (צילום: תמיר דוידוב)
לפחות תאכלו ותשתו טוב. הנסיך (צילום: תמיר דוידוב)

חג היין | פר דרייר

את פורים הנוכחים מקדישים בבר־מסעדה האהוב ליין, בתקווה שיצליח להצהיל את מצב הרוח. בכל שעות הפעילות תקבלו 20 אחוז הנחה על תפריט היין, ומי שיגיע לחנות היינות מחופש יזכה ל-25 אחוז הנחה על הקנייה – דיל משתלם ששווה להשתטות בשבילו. את החגיגה שתימשך ארבעה ימים יתגברו מנות ספיישל, לדוגמה שיפוד דנבר קאט ברוטב יין עם ירקות צלויים ושניצל לברק עם סלט כרוב בשמיר, סחוג וסלסת עגבניות. למי שיצליח להתעורר אחרי המסיבה ממתין הבראנץ' בשישי ושבת (10:00-15:00).
בת עמי 7, חמישי-ראשון (21-24.3)

פר דרייר (צילום: חיים יוסף)
פר דרייר (צילום: חיים יוסף)

יום הולדת שמח במיוחד | מונטי

הזמן רץ כשנהנים: בית הקלייה־קפה־מעדנייה מונטי מנצל את פורים לחגיגות יום הולדת שלוש במסיבת רחוב שמחה. על העמדה ינצחו די ג'יי סהר זינגלביץ ודי ג'יי Ruby, בירה תימזג בעגלות שיועמדו בחוץ, קוקטיילים יילגמו כמים ונקניקיות ומלבי יסגרו את פינת הכיבוד. מזל טוב.
מונטיפיורי 41, שבת (23.3) מ-12:00

חגיגה כפולה ומכופלת. מונטי (צילום Monti 41)
חגיגה כפולה ומכופלת. מונטי (צילום Monti 41)

מסיבת יין | DNA

לכבוד פורים משתלטת חברת MyYain על הבר ומתחם הפוד טראקס בעזריאלי, שיהפוך ללוקיישן למסיבת יין שמחה ככל האפשר. יינות מיקבים ישראליים בעיקר (בנימינה, היוצר, מוני ועוד) יימזגו לכוסות על רקע מסיבת תחפושות, מוזיקה טובה, מייצגי אמנות, עמדת קעקועים ועוד, וגם עמדת צילום 360 מעלות חדשנית ומסקרנת. מחיר: 130/160 ש"ח לאדם כולל 2/4 כוסות יין במכירה מוקדמת.
מרכז עזריאלי, קומת כניסה, חמישי (21.3) מ-19:00, כרטיסים באתר  

מסיבת יין בעזריאלי. DNA (צילום שי בן סניור)
מסיבת יין בעזריאלי. DNA (צילום שי בן סניור)

טריו בהפתעה | פרנה בשוק

שף דור זגורי הופך את האוזן הסטנדרטית לספיישל חגיגי בטעם של בית: שלישיית אזני המן מלוחות לפי מתכון של דודתו של זגורי. את המילויים אתם כבר מכירים מהפרנה – אסאדו, בזיליקום וסלסת עגבניות; מילוי קציצות דגים וסלט חריף, לימון ומשוויה; ומילוי עוף אבוקדו ועגבנייה. 45 ש"ח וצ'ייסר און דה האוס.
רמב"ם 2, עד שני (25.3)

אוזני המן וצ'ייסר. פרנה בשוק (צילום רם שנבל)
אוזני המן וצ'ייסר. פרנה בשוק (צילום רם שנבל)

וויקאנד בראנץ' | תל א וין

בר היין תל א וין שנפתח בדיוק לפני שנה משיק בראנץ' חדש שבפורים יתפרש על שלושת ימי החג. בתפריט תמצאו קרפצ'ו דג ואבוקדו ברוטב פונזו קלמנטינה (67  ש"ח), ריזוטו קרם דלעת ופיקורינו (65 ש"ח), ברוסקטה רוסטביף וביצה רכה 59 ש"ח), לחמניית ענן במילוי שפונדרה וחמוצים יפניים (73 ש"ח) ועוד מנות מפנקות שמתאימות לזמן העצל שבין בוקר לצוהריים, בתוספת דרינקים תואמים כמובן.
שד' בן גוריון 39, חמישי-שבת (28-30.3) מ-13:00

פותחים את פורים בבראנץ'. תל א וין (צילום לין פרייליך)
פותחים את פורים בבראנץ'. תל א וין (צילום לין פרייליך)

משתה בשוק | הולה הולה

מסעדת השוק הכשרה מקדישה לפורים לא פחות מארבעה ימי מסיבות עם קישוטים, מוזיקה ורקדניות בטן. מי שיגיע לחגוג ימצא בתפריט קרפצ'ו אינטיאס, פיצות ומנות ספיישל שיוגשו לצד התפריט הרגיל וכן קוקטיילים באווירה פורימית.
יחיא קאפח 3

פורים בהולה הולה (צילום יהונתן בן חיים)
פורים בהולה הולה (צילום יהונתן בן חיים)

חג אגדה | קומראן

מסעדת השף הכשרה קומראן מציינת את פורים בסגנון "עמי ותמי" עם תפאורה מושקעת, מיצגי ענק ומנות ספיישל מחופשות בעזרת חטיפים מלוחים מתוצרת שטראוס, למשל טרטר טאקו תפוצ'יפס וחלוויאת צ'יטוס. כתזכורת לחטופים שעדיין לא שבו יחולקו לאורחים צמידים צהובים עם הכיתוב BRING THEM HOME NOW.
הארבעה 21, עד שבת (23.3)

טאקוס מחופשים. קומראן (צילום יח"צ)
טאקוס מחופשים. קומראן (צילום יח"צ)

משלוח מנות מקורי | פאפא ג'ונס

במקום הר של ממתקים מיותרים למה לא לשלוח פיצה? ברשת פאפא ג'ונס מציעים לחג משלוח מנות מהסוג המועדף עלינו: 2 פיצות משפחתיות קלאסיות, מנה נלווית, קינוח ו-2 פחיות שתייה ב-169.90 ש"ח. בתוקף בסניפים ובאתר.

פורים בפאפא ג'ונס (צילום יח"צ)
פורים בפאפא ג'ונס (צילום יח"צ)