אמאשך פורים: 7 דברים שאפשר לעשות עם הילדים בחג בלי להשתגע

איך לשרוד את החג בלי להתרושש ולהתחרפן. פורים בשרונה (צילום: שאטרסטוק)
איך לשרוד את החג בלי להתרושש ולהתחרפן. פורים בשרונה (צילום: שאטרסטוק)

זה התחיל כבר בסופ"ש וזה הולך להיות קשוח: חגיגות פורים תפחו והגזימו והן נמשכות כעת שבוע שלם. איך תשרדו עם הילדים בלי לקרוע לעצמכם את עור התוף ולגרום להם נזק מוחי? יש לנו כמה הצעות תרבותיות ורגועות יחסית שאפילו לא תצטרכו למשכן את הרולקס בשבילן

5 במרץ 2023

פורים שוב איתנו, ואיתו חוזרים גם שלושה ימי חופשה וימים אינסופיים של חגיגות, רחובות עמוסים בילדים שנמאס להם מהתחפושת והם הסירו חלקים ממנה, וגם ים אירועים ואטרקציות המוניים שיהרסו לילדים שלכם (ולכם) את השמיעה לנצח ואת הטעם לחיות. קבצנו את אירועי הפורים האלטרנטיבים, אלו שבהם ההגברה לא תאיים על חייכם (כי באמת מספיק הרעש שהילדים עושים לבד), שמתאימים לילדים אבל אולי גם מבוגרים יכולים להנות בהם. כרגיל אנחנו כאן כדי להציל לכם את הילדים ואת השפיות.

הפנינג חוצות // המשכן לאומנוית הבמה

במסגרת פסטיבל ירון של תיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער, יתרחשו ביום שני ושלישי שלל אירועים פתוחים לקהל בכיכר הגדולה של משכן אמנויות הבמה, כולל מגוון מופעים איכותיים לכל המשפחה, מתחמי יצירה, מיצגי שטח, דמויות שטח , שירי פורים, להקת הנוער של תיאטרון אורנה פורת ולהקת צעירי תל-אביב ועוד. יהיה תרבותי, שמח וחינמי, שזה השילוב האהוב עלינו. שני-שלישי, 16:00-09:30, פרטים נוספים כאן.

כאן מתחפשים כל השנה. תיאטרון אורנה פורת (צילום: יוסי צבקר)
כאן מתחפשים כל השנה. תיאטרון אורנה פורת (צילום: יוסי צבקר)

תהלוכת פורים נגד הגירוש // גן מאיר

הארגון האהוב עלינו, "תרבות של סולידריות", מוציאים תהלוכת פורים מחופשת למען ילדי הפליטים. הצעדה תצא ביום שני בשעה 15:00 מגן מאיר ותצעד לרחבת הבימה, שם יתארגנו פעילויות כייפיות לילדים ואתם תזכו ללמד אותם על סולידריות ולהרוג עוד קצת מהחופשה במכה אחת. "בואו נהיה שם כולנו יחד עם הילדים בסכנת גירוש, ילדים וילדות שנולדו וגדלו בישראל, ולומדים כאן כמו כל ילד אחר. כי לכל ילדה וילד מגיע ללכת ברחוב בלי פחד, בחג הזה ובכל יום, בלי שיעצרו אותם ברחוב, בבית או בבית הספר. בחג הזה כולנו מחזירים את הרחוב לילדים!"; שני, 17:30-15:00, עוד פרטים כאן.

 

פורים לילדים // האופרה הישראלית

אם גם הילדים שלכם אוכלים סושי ועונדים רולקס כמו הילדים של כולנו, הם עשויים להנות גם משתי ההפקות הצבעוניות, השמחות והקסומות שמעלים כרגע באופרה לכבוד פורים. ביום שני תוכלו לצפות בספר מסביליה וביום שלישי באליס בארץ הפלאות, כי מה מתאים יותר לסגירת חופשת פורים ממחילת ארנב. שני, 10:30/13:00; שלישי 10:30/13:00. פרטים נוספים כאן.

 

מסיבת מדרחוב // משק ברזילי

מסיבת רחוב, תחרות תחפושות, די.ג'יי ואירוח של משק ברזילי, שמוציאים את השף המצוין שלהם להכין אוכל רחוב במחירים מיוחדים. האירוע מתחיל ב-12:00 בצהרים, הזמנות מצוינת להשוויץ בתחפושות של הילדים ועל דרך להוריד כמה דרינקים בעצמכם. זאת לא מסיבת ילדים קלאסית, אבל אם הייתם רוצים כזאת לא הייתם קוראים אותנו. שלישי 17:00-12:00, אחד העם 6, עוד פרטים כאן.

 

פורים של גיבורי על // סינמטק תל אביב

בימי החג יתמלא הסינמטק בגיבורי על ופעילויות מכל הסוגים, החל מסדנאות ציור דמויות, מיניאטורות, דרך כיתות אמן שונות, אירוע וונסדיי מיוחד, הקרנות של סרטים וסדרות ועוד. הלו"ז מלא וגדוש ואם הילד שלכם מבוגר מספיק להישאר שם לבד, האירוע יכול להחשב בקלות כקייטנת פורים, למעט העובדה המוזרה שהוא מתחיל בשני ונמשך לתוך רביעי. לרגע נלחצנו שיש עוד יום חופש. שני עד רביעי, סינמטק תל אביב, פרטים וכרטיסים כאן.

 

פורים בלשי // מוזיאון תל אביב לאמנות

סיור עששיות בלשי המתקיים בזמן שהמוזיאון סגור, וכולל פעילות בשילוב תאטרון בובות, משחק, מוזיקה ומשימה סודית בגלריות ובאוספים. אם זה לא מספיק מרגש עבורכם יש גם מעבדה להכנת מסיכות בעזרת קרטונים, ניירות צבעוניים, דבק ,נייר ומספרים, ופעילות הכנת סיכה פורימית לדש. ראשון עד שלישי, שד׳ שאול המלך 27, פרטים וכרטיסים כאן.

פורים במוזיאון ???????? סיור עששיות מיוחד / סיור בלשי מיוחד לפורים אשר מתקיים בזמן שהמוזיאון סגור!פעילות בשילוב תאטרון…

Posted by ‎מוזיאון תל אביב לאמנות – Tel Aviv Museum of Art‎ on Friday, February 24, 2023

אמנות לפורים // Mobi

אם אתם או הילדים שלכם ממש לא מסוגלים לסבול רעשי עדלאידע צוהלים, תצטרכו לצאת אמנם מהעיר, אבל לא רחוק: מוזיאון בת ים לאמנות מספק שתי אופציות מעניינות לפעילות הכוללת ביקור בתערוכה וסדנה בעקבות היצירות המוצגת. בין האפשרויות: סדנת הדפס בעקבות מגילת אסתר וסדנת פרצופים ומסכות בהשראת אליסה בארץ הפלאות. שני, 9:30-13:00, סטרומה 6 בת ים, לפרטים וכרטיסים.

הורים, סבים וסבתות, דודים ודודות התכוננו: בחג החנוכה הקרוב חוגגים עם תוכן איכותי לילדים ולילדות בתערוכה "מבעד לראי"…

Posted by ‎Moby Bat Yam موبي بات يام מובי: מוזיאוני בת ים‎ on Tuesday, December 6, 2022