רשות הציבור: אם מותר להפוך את פו הדוב לרוצח, אף אחד לא בטוח

מה עשו לך דב חמוד? "פו הדב: דם ודבש". צילום: פוסטר הסרט
מה עשו לך דב חמוד? "פו הדב: דם ודבש". צילום: פוסטר הסרט

פו הדב הפך לרוצח פרוע בסרט האימה החדש שיוצא מחר, "פו הדב: דם ודבש"'. איך אפשר לקחת דמות מספר ילדים ולהפוך אותה למפלצת? קל - צריך למצוא דמות שזכויות היוצרים עליה פקעו. אז זה מה שעשינו, ויצא לנו אליהו הנביא הפסיכופט ועוד כמה סרטי אימה פוטנציאלים

15 בפברואר 2023
בחורף הזה, בדיוק כשחשבתם שזה בטוח לחזור ליער… הוא מגיע, הוא צמא לדם ולדבש הוא… פו הדב! יאפ, מחר צפוי לצאת לאקרנים סרט האימה החדש "פו הדב: דם ודבש" – סרט אימה בריטי בו דמות הילדים הקלאסית וחבריו החיות, הם חבורה רצחנית שרודפת אחרי קבוצת בחורות בבית נטוש וכל זה הודות לדבר קטן שנקרא "רשות הציבור".

כאשר יצירה אמנותית ותיקה מספיק, זכויות היוצרים עליה פגות, וכל אדם רשאי לעשות איתה כאוות נפשו. וזה מה שקרה לספרי "פו הדב" של א.א. מילן בשנה שעברה (לפחות מחוץ לארה"ב, כי שם תאגיד דיסני עדיין אוחז בשליטה בזכויות הספרים ביד עכברית מכוסה בכפפה). אז כדי לעזור להוליווד למחזר סיפורים ישנים בצורה חדשה, אספנו רשימה של כמה דמויות ששייכות לציבור, ואפשר להפיק מהן סרט אימה זול ואלים במיוחד.

פיטר פן והילדים האבודים

כאשר אנו ניגשים ליצור סרט אימה מדמות ילדים שברשות הציבור, זה עוזר אם לדמות יש כבר רמה מסויימת של קריפיות. ובחור בטייץ שחוטף ילדים באמצע הלילה זה די קריפי. דמיינו את הטריילר: חדר שינה של ילדים, חלון נפתח, זוג רגליים מרחפות נוחתות על הרצפה, סכין נשלפת, צעקה מוחרשת. רק השוטר הוותיק, קפטן ג'יימס הוק – שכבר איבד יד במפגש עם הרוצח המשוגע פיטר פן – יכול לעצור את הפסיכופת לובש הירוק והעוזרת הקטנה שלו, טינקרבל. כן, ברור יש ביניהם מערכת יחסים בסגנון הארלי קווין והג'וקר.
טאגליין אפשרי: הוא לעולם לא יפסיק. לעולם לא…

פינוקיו

רק בשנת 2022 קיבלנו שלושה עיבודים לסיפור האהוב (סטופ-מושן של גיירמו דל-טורו, עיבוד דיסני לייב-אקשן של דיסני ורוברט זמקיס, וזבלון מצוייר בכיכובו של פולי שור) – אז אני חושב שהגיע הזמן שפינוקיו יכנס לז'אנר האימה. הרי הוא לא כל-כך שונה מצ'אקי מסדרת סרטי "משחק ילדים", רק עם עץ במקום פלסטיק. זהו סיפורו של נגר בודד בשם ג'פטו, שרק רצה ילד משלו, אבל קיבל הרבה יותר כשיצור העץ שלו קם לתחייה על ידי השטן. הוא רעב לדם, והוא לא יעצור עד שמישהו יגיע עם מסור חשמל. כמובן שתהיה סצנה של מישהו משופד על האף של פינוקיו.
טאגליין אפשרי: עץ מלא… אימא'לה!

בילבי

והג'ינג'ית הכי מקריפה בתולדות הספרות: לאימה יש שם חדש, והוא בילבי בת גרב! אם אהבתם לפחד מילדים בסרטים כמו: "אות משמיים", "הרוע שבפנים" ו"ילדי התירס", תתכוננו לפחד מילדה עם קוקיות ג'ינג'יות וכוח פיזי על אנושי. בילבי אולי נראית תמימה, אבל אם היא יכולה לנצח את שרירן הקרקסי בספר, היא יכולה להרוג במו ידיה את כל מי שיבוא לה לא טוב.
טאגליין אפשרי: מה היא תעשה היום?!

סיראנו דה ברז'ראק

לא רק ספרי ילדים נכנסים לרשות הציבור ויכולים לזכות לריבוט מפחיד. מה עם המחזה הקלאסי סירנו דה ברז'ראק, על המשורר בעל האף הגדול שמשתמש בכישורי הכתיבה שלו כדי לעזור לאנשים נאים ממנו להתאהב. בגרסה החדשה סיראנו יהיה כמובן אינסל מתוסכל שלא עוזר לאנשים אחרים למצוא אהבה, אלא נוקם נקמה אכזרית במי שסירבה לו. באופן אירוני, הגרסה הזו של סיראנו תזכה לאהדה בקרב נערות צעירות בעולם האמיתי שלנו, באתרים כמו טאמבלר וטוויטר, כי זה 2023 ושום סייקו לא נשאר בלי קהל מחבק.
טאגליין אפשרי: הרוצח המושלם מתחבא… מתחת לאף.

דון קישוט

היום הוא אולי מוכר יותר כסמל למאבק הזוי בכוחות שגדולים מאיתנו, אבל גיבור הרומן המפורסם של מיגל דה-סרוואנטס, יכול להפוך להיות רוצח פסיכופת בקלות. רק דמיינו שחקן כמו חואקין פיניקס נכנס לנעליו של אדם מעורער בנפשו שמחליט פתאום להתלבש כמו אביר ולהסתובב עם חרב לכל מקום. לא רק תחנות רוח ייפחדו מהאיש הזה! עם הבמאי הנכון, זו יכולה להיות חקירה מרתקת של נפש האדם – או לפחות סרט שמנסה לעשות את זה כמו "ג'וקר".
טאגליין אפשרי: הוא כבר לא כל-כך תמים.

אליהו הנביא

גם לנו היהודים מגיעה סרט אימה שיפנה אלינו (תחשבו רק על כל סרטי האימה הקלאסיים שמבוססים על פולקלור נוצרי) ומי יותר מתאים להיות נבל אימה מאשר האיש המשונה שמגיע לביתנו בפתאומיות ושותה לנו מהיין? דמיינו לכם משפחה יושבת לארוחת הסדר, אבל פתאום האורות כבים ורהיטים מתחילים לזוז. זה אליהו! הוא כאן! והוא לא ייסתפק בקצת תירוש. תתחבאו כמו אפיקומן, אבל הוא ימצא וישחט אתכם כמו חד-גדיא! פסח שמח.
טאגליין אפשרי: אין זו הגדה.