חולדאי: "יש לכם עסק בתל אביב? יתכן שמגיע לכם כסף בחזרה"

חנויות סגורות באזור נפילת רקטה בדרום העיר, אוקטובר 2023 (צילום: אספיר איובוב)
חנויות סגורות באזור נפילת רקטה בדרום העיר, אוקטובר 2023 (צילום: אספיר איובוב)

עיריית תל אביב-יפו תאריך את הפטור מהיטלים ואגרות לעסקים בעיר גם לחודשים ינואר-פברואר, ובעלי עסקים שזכאים לו יקבלו החזר על תשלומים שבוצעו בין אוקטובר לפברואר. אבל מה יהיה עם הקלות בארנונה לעסקים המתקשים להתאושש לקראת המשבר שבדרך? תשאלו את משרד הפנים

זאת לא תקופה של חדשות טובות, וכל בשורה טובה מתקבלת עכשיו בשמחה, ובעיקר אם מדובר בבשורה שקשורה איכשהו בכיסים המתרוקנים שלנו על רקע המשבר הכלכלי שבפתח. ברחבי תל אביב אפשר לראות את המשבר בעיניהם של בעלי העסקים והחנויות העצמאיות, שעמדו סגורים שבועות ארוכים וטרם התאוששו, גם משום ש"החזרה לשגרה" לא החזירה איתה את ההכנסות לקדמותן. אבל רגע, אמרנו חדשות טובות.

>> בג"ץ דחה את העתירה נגד העירייה למיגון דרום ת"א
>> הכי אנדרגראונד: אמנות הרחוב יורדת אל החניונים בת"א

בפוסט שנפתח כמו פרסומת ללבנת פורן – "יש לך עסק בתל אביב-יפו? ייתכן ומגיע לך כסף בחזרה!" – בישר ראש העיר רון חולדאי לעוקביו בפייסבוק כי חלקם צפויים לקבל בקרוב צ'ק ובו החזר כספי על אגרות והיטלים מסויימים ששולמו בחודשים אוקטובר, נובמבר ודצמבר. ואלה אפילו לא כל החדשות הטובות.

יש לך עסק בתל אביב-יפו? ייתכן ומגיע לך כסף בחזרה!לפני מספר חודשים אישרנו חוק עזר לפטור מאגרות לעסקים בשל המלחמה. כעת,…

Posted by ‎רון חולדאי‎ on Monday, January 29, 2024

ההודעה של חולדאי מגיעה על רקע החלטת העירייה להאריך את המתווה למתן פטור מאגרות לעסקים בעיר גם לחודשים ינואר-פברואר 2024, שאושרה ביום שני האחרון, וזאת במטרה להקל עליהם בתקופה קשה זו. המתווה כולל מתן פטור מאגרות עירוניות שונות, ביניהן פטור מאגרות היתרי שולחנות וכיסאות, פרגודים והיתרי לילה, אגרות העשויות להגיע לאלפי שקלים בחודש.

בתחילת המלחמה אישרה העירייה מתווה למתן פטור לעסקים מאגרות שונות לחודשים אוקטובר-דצמבר 2023, חוק עזר עירוני בנושא אושר באמצע אוקטובר, ועם כניסת של החוק לתוקף ופרסומו ברשומות – העירייה יכלוה להשיב את האגרה רטרואקטיבית לבעלי העסקים שכבר שילמו וזכאים לפטור. עבור רבים מהם זה סיוע קריטי בתקופה שבה כל שקל עשוי להיות ההבדל בין הישרדות לפשיטת רגל.

ז. נדל"ן בתל אביב (צילום: שאטרסטוק)
ז. נדל"ן בתל אביב (צילום: שאטרסטוק)

"תפקיד העירייה הוא בין השאר לתמוך בעסקים המקומיים ולעזור להם לשרוד בתקופות קשות", אמר חולדאי. "החוסן של העסקים הוא חוסנה של העיר". בקרב בעלי עסקים רבים נשמעה בחודשים האחרונים דרישה להקלות או פטור בתשלום הארנונה העסקית הגבוהה, אך משרד הפנים שהוא בעל הסמכות היחיד בענייני ארנונה סירב עד כה לבקשת העירייה לשקול מתווים של הנחות ופטור בארנונה לעסקים. שוב אפשר להודות לממשלת ישראל.