זנדברג נגד חולדאי: עשרת הימים הבאים יכריעו את גורל התחנה

התחנה המרכזית. צילום: shutterstock
התחנה המרכזית. צילום: shutterstock

"מדובר באתר טבע שרובו ברגישות סביבתית נמוכה יחסית, כשלמולו עומדים ערכים סביבתיים ובריאותיים אקוטיים לא פחות, ובמקרה הזה, אף יותר", כתבה זנדברג לראש העיר ולשרת התחבורה, בנוגע לסלע המחלוקת (מצד העירייה): בריכת החורף שלצדה אמור לעבור אחד המסופים. אם לא תהיה תזוזה עד סוף השנה - הפינוי עלול להידחות

גם בארגונים הירוקים הביעו תמיכה, וכעת גם השרה להגנת הסביבה תמר זנדברג קוראת להסדיר את מעבר פעילות האוטובוסים מהתחנה המרכזית החדשה לחלופות שהוצעו, ובהן גם לאזור הסמוך לבית פנורמה ולבריכת החורף. העירייה היא זו שטענה באחרונה שמעבר למתחם זה ייפגע באתר הטבע. אם הנושא לא יוסדר עד סוף השנה – פינוי התחנה עלול להתעכב עד 2028.

תמר זנדברג. צילום: גל דולב
תמר זנדברג. צילום: גל דולב

"למיטב הבנתי, הפערים שנתגלעו כעת נוגעים לחלקו הקטן של האתר בלבד, וגם עמדת העירייה באשר לצורך לשמרו – מצמצמת רק במעט את היקף הפעילות שניתן לייעד לו", כתבה הבוקר (ג') השרה לראש העירייה רון חולדאי ולשרת התחבורה מרב מיכאלי.

"המשרד להגנת הסביבה רואה חשיבות רבה בשימורם של אתרי טבע עירוניים ופועל ללא לאות לקידום השמירה על הטבע העירוני ברחבי המדינה, אך במקרה זה מדובר באתר טבע שרובו ברגישות סביבתית נמוכה יחסית, כשלמולו עומדים ערכים סביבתיים ובריאותיים אקוטיים לא פחות, ובמקרה הזה, אף יותר".

המשוואה שמייצרים זנדברג וארגוני הסביבה פשוטה מאוד: הנזק הסביבתי מהמשך פעילות התחנה המרכזית גדול בהרבה מבניית המסוף באזור בריכת החורף בדרום העיר. "בשנים האחרונות נמדדו בתחנת הניטור הסמוכה לתחנה חריגות מתמשכות מערכי הסביבה, המעידות על חשיפה כרונית של התושבים והשוהים באזור לזיהום אוויר גבוה – החורג מהוראות החוק וגבוה פי 4 מהמלצות ארגון הבריאות העולמי", ציינה השרה במכתבה.

הכדור עובר כעת למשרד התחבורה אך בעיקר לעיריית תל אביב שהיא זו שניצבת, כאמור, מאחורי הטיעון הנוגע לבריכת החורף.