הסחבת בפינוי התחנה: ההורים משביתים את הלימודים בשפירא

התחנה המרכזית. צילום: shutterstock
התחנה המרכזית. צילום: shutterstock

עדיין אין הבנות בין משרד התחבורה לעירייה על פינוי התחנה המרכזית מאוטובוסים, ובחלק מהנהגות ההורים בשכונה הסמוכה הוחלט להשבית מחר את הלימודים. "דורשים לעמוד בהתחייבויות", כתבו ההורים לגורמים רשמיים בעירייה

סוף השנה מתקרב בצעדי ענק, ובינתיים אין הבנות בין משרד התחבורה לעירייה על פינוי התחנה המרכזית החדשה מתנועת אוטובוסים. אם לא יושג הסכם כזה, ההסכם עם מפעילת התחנה חברת נצבא יחודש אוטומטית והפינוי עלול להידחות.

בינתיים, מי שנכנסו לוואקום, הם ועדי ההורים של חלק ממוסדות החינוך בשכונת שפירא הסמוכה שהודיעו היום (ה') לעירייה על השבתת הלימודים מחר בשל הסחבת. ההשבתה מתוכננת החל מהשעה 11:00.

"התחנה המרכזית החדשה מנקזת לתוכה כ-6,000 אלפים אוטובוסים מידי יום ונתונים מתחנת הניטור הצמודה לתחנה מראים שיש בה ריכוזים גבוהים של מזהמים תחבורתיים החורגים מהתקן", כתבו בהנהגת ההורים לראש מנהל חינוך בעירייה, שירלי רימון. בשביתה הצפויה נכללים בית הספר השכונתי בשפירא, גן נוגה וגן כוכב.

הפגנה לפינוי התחנה. צילום: אלעד זמיר
הפגנה לפינוי התחנה. צילום: אלעד זמיר

"כידוע, מזהמים אלה גורמים למחלות לב-ריאה ולסימפטומים נשימתיים שליליים אצל ילדים ומבוגרים. לא נוכל לשבת בחיבוק ידיים בזמן שבריאות ילדינו, ובריאות הצוות החינוכי, בסכנה", כתבו. "אנחנו דורשים ממשרד התחבורה ומעיריית תל אביב לעמוד בהתחייבויותיהם, לסיים את החוזה עם חברת נצבא ולהוציא את האוטובוסים מלב שכונות שפירא ונווה שאנן". על המסמך חתומים עדי פוגל, טלי קדוש ותמר נוסבאום.

כזכור, לאחר שכבר הגיעו במשרד התחבורה ובעירייה להבנות בנוגע לפינוי התחנה, המגעים פוצצו לפני כשבוע כששני הצדדים מטילים את האשמה על כך על הצד השני.