משולש מהלבנט: פיצה עם עלי גפן כבר יצא לכם לטעום?

בבקה בייקרי משיקה מבחר חדש של פיצות ופוקצ'ות מקוריות כגון פוקצ'ה עם גבינת עיזים וזעתר ופיצה פפרוני ואננס. בקינוחים ייתכן שנמצא יורש לקראק פאי

איך בוחרים מכל הטוב הזה? בבקה פיצה (צילום: אנטולי מיכאלו)
איך בוחרים מכל הטוב הזה? בבקה פיצה (צילום: אנטולי מיכאלו)
12 בינואר 2021

מאז פרוץ הקורונה חווה תחום הפיצה בעיר שדרוג מטורף. ג'ונז של מוטי טיטמן, פאן אסיה של יובל בן נריה, סנטה קתרינה ועוד שפים מהאיי ליסט שהחלו להכין פיצות הפכו את המאפה האיטלקי לקולינריה עילית והגביהו את הרף לפיצריות, שמצידן נענות לאתגר. בבקה פיצה, הפיצרייה של בבקה בייקרי בצהלה, משתחלת בקלילות לרשימת הפיצריות הטובות ביותר בזכות טופינג חדש – עלי גפן ממולאים, לאבנה ושמן זית. וכן, זה טעים כמו שזה נשמע.

הפיתוח החדש הוא אבולוציה של פוקצ'ה ממולאת עלי גפן שהעיפה לנו את הפוני כשהמקום נפתח בחודש יוני שעבר. "לא דמיינו שהמוצר יהפוך לכזה להיט. בסך הכול אין חיבור טבעי בין עלי גפן לבצק", אומרות הבעלים שיר וקורל גורן. "מכיוון שאנשים אוהבים את המנה החלטנו לתת לה עוד טוויסט ולהכין פיצה, שהיא קלילה יותר מהפוקצ'ה". בצק דק ומלוח במידה נותר גם אחרי משלוח גמיש בשוליים ופריך במרכז. יחד עם לאבנה חמוצה ועלי גפן (בעבודת יד) חרוכים מעט מהאפייה ורכים בפנים, נוצר ביס שפוגע בול בחך ים תיכוני תאב ריגושים.

בין איטליה לגליל, פיצה דרוזית (צילום: אנטולי מיכאלו)
בין איטליה לגליל, פיצה דרוזית (צילום: אנטולי מיכאלו)

מלבד פיצה דרוזית כוללת הקולקציה החדשה עוד כמה אקזמפלרים מעניינים: פיצה איכרים עם חציל קלוי, פלפלים, מוצרלה, פרמזן וגבינת סנט מור; פיצה הוואי עם פפרוני, אננס וצ'ילי ופיצה לבנה עם תפוחי אדמה צלויים, רוזמרין וגרידת לימון (59 ש"ח). "רצינו לגוון כי שוק המשלוחים חזק מאוד. אנשים מזמינים הרבה מעבר לרגיל ורצינו לתת אופציות יותר מעניינות", אומרות האחיות. הפיצות אכן משובחות אך ההפתעה האמתית מסתתרת בתחתית הרשימה: פוקצ'ה במילוי תרד טרי, שמנת, מוצרלה, פרמזן, גבינת עיזים, ריבת בצל וזעתר (35 ש"ח). כשפורסים את המאפה השמנת נשפכת כמעט כמו בוראטה ומקפיצה את הטעמים והלוק לרמת שחיתות סקסית.

וכאן כבר התעלפנו. פוקצ'ה אקסטרים בבבקה (צילום: אנטולי מיכאלו)
וכאן כבר התעלפנו. פוקצ'ה אקסטרים בבבקה (צילום: אנטולי מיכאלו)

בקטגוריית הקינוחים שחותמת את התפריט החדש תמצאו עוגת גבינה אפויה קלילה ומשיית, טארט לימון חמוץ עדין, פחזניות, קראמבל תפוחים ומילק פאי, אחיו המעודן של קראק פאי – בצק חמאה פריך ומלית חלב, וניל ועוד קצת חמאה. שיבולת שועל אין, ולכן המילק פאי קל יותר ומתוק פחות אך מחזיק באותה איכות ממכרת.

מילק פאי ממכר. בבקה (צילום: אנטולי מיכאלו)
מילק פאי ממכר. בבקה (צילום: אנטולי מיכאלו)

הפיצות והקינוחים נשלחים מהפיצריה בצהלה באמצעות וולט. "לשמחתנו המשלוחים עובדים חזק אך מגבלת אזורי החלוקה עדיין קיימת. אנחנו רוצות להרחיב בקרוב את הפיצרייה אבל לא יודעות לאן. מקום חדש הוא היעד הבא".
להזמנות בבקה פיצה