משולש קדוש: 10 הפיצות הטובות ביותר בירושלים

ירושלים היא לא רק חומוס ובקלאווה: תרנו בין הסמטאות אחר המקומות שמעיפים באוויר בצק משובח ורוקחים פיצה מושלמת

ירושלמית עם אופק איטלקי, פיצה טלביה. צילום: תרה ורון
ירושלמית עם אופק איטלקי, פיצה טלביה. צילום: תרה ורון
כשהגעתי לירושלים בפעם הראשונה, הייתי בחופשה משפחתית, בת עשר בערך. שני דברים הרשימו אותי מאד, ואף אחד מהם לא היה הכותל. היו אלה הבריכה בבית המלון ופיצה שנחרטו במוחי כמאפיינים ירושלמים נפלאים. הפיצה נמצאה תוך כדי טיול: עברנו ליד מין חור בקיר, וראינו גבר גבוה שמקפיץ בצק שנפתח ונפתח, מורח עליו רוטב, מפזר גבינה ומכניס לדקות ספורות לטאבון אימתני. כעבור שלוש דקות הוא כבר חילק לנו משולשים. וזה היה טעים, הכי טעים שאפשר. בכל ערב ביקשנו לחזור לשם כדי להרגיש את המשיכה של הגבינה מתערבבת עם העגבניות ולתת לגוף להיאנח מרוב אושר. מאז, ירושלים בשבילי היא מעצמת פיצות, ולמרות המבחר המטורף של אוכל הרחוב, האוכל הערבי המשובח, האשכנזי של מאה שערים, האיכות והשמחה של שוק מחנה יהודה, אהבתי הראשונה כאן היא פיצה. אוי, והן טובות הפיצות הירושלמיות. ממש טובות.

אנה | מרכז העיר

במוזיאון אנה טיכו היפה, בקומה השניה, נפתחה לא מכבר מסעדת אנה. מסעדה חלבית איטלקית עם תפריט נחמד שמציע מעט מכל דבר איטלקי. בגזרת הפיצה הם מציעים פיצה מרגריטה או פיצה 2.0 ANNA (ארטישוק ירושלמי, אורוגולה וגרנה פדנה). בשל היומרה שמשדרת המסעדה, הציפיות גבוהות ואלו המסקנות: רוטב העגבניות הנפלא מאזן בין מתיקות, חמיצות ומליחות, המוצרלה מוגשת במעט קמצנות והבצק הדק רק ביקש כחצי דקה נוספת בתנור.
מחירים: 58-64 ש"ח

אנה

פיצה אצל אנה הירושלמית. צילום: my social
פיצה אצל אנה הירושלמית. צילום: my social

עוד כתבות שיעניינו אתכם:
המסעדות הכי רומנטיות בתל אביב
בתי הקפה הכי טובים בירושלים

הפיצות הטובות ביותר בתל אביב

ביג אפל | מרכז העיר

ביג אפל היא רשת פיצריות שכבר יצאה את תחומי ירושלים: יש לה סניפים במבשרת ציון ואף באילת. יחד עם זאת, היא אחת היחידות שרוצה להביא את ניו יורק ללבנט. הפיצה שלה מורכבת מבצק דקיק ומתפוצץ בפה מרוב פריכות, רוטב עגבניות עשיר ומתובל היטב ותערובת גבינות ייחודית. המבחר כאן מסתכם בפיצה אחת בלבד, והאמת, כל תוספת – גורעת. אם אתם במרכז העיר אני ממליצה לקחת את הפיצה איתכם ולהמשיך עד לבניין ג'נרלי היפה. שם תמצאו ספסלים ושולחנות קטנים, סילוני מים (בקיץ) וכנסיה מפוארת להביט בה כדי להרגיש חוץ לארץ.
מחירים: משולש: 13-15 ש"ח, מגש: 64-78 ש"ח

ביג אפל

גרין דור פיצה | העיר העתיקה

מכיוון שבכל זאת בירושלים עסקינן, אי אפשר שלא להזכיר את הפיצה המיתולוגית של העיר העתיקה. קרוב מאד לשער שכם מכין אבו עלי פיצה ערבית, שאין הרבה דימיון בינה ובין האיטלקית. הבצק הוא למעשה פיתה, שאחרי אפיה קצרצרה יוצאת מהטאבון ומקבלת צורת פאי. אל הפאי הזה מוכנסים רוטב עגבניות, בשר טחון, גבינה וביצים. שוב נכנס המאפה לתנור ויוצא כעבור דקות ארוכות. נשמע מוזר? טעים לאללה. כשתראו את הטאבון תבינו כמה עתיקה המאפייה: כשנבנתה, הטאבון היה במפלס הרחוב והיום צריך לרדת אליו במדרגות. מדי פעם מגיעים שכנים אוחזים במיני מאכלים כדי להכניס לטאבון שלו. אם תחייכו יפה, תטעמו שם חמנה מלאנה, מנסף ומסאחן, מנדיל ושאר מטעמי המטבח הערבי.
מחירים: 15 ש"ח

גרין דור פיצה

הפיצה של רוני | מרכז העיר

רחוב יפו היה פעם הרחוב המסחרי העיקרי של ירושלים. עם בנית הרכבת הקלה ירדה קרנו, אך לאחרונה חוזרים ניצנים של חנויות ייחודיות ומדליקות אל המדרחוב היפה. הפיצה של רוני היא מקום הראוי לתשומת לב: בר קטן וחף מיומרה, בירות ישראליות, מגוון מקסים של פיצות, מכזו עם חמש גבינות ועד קפריסאית עם חציל וגבינה בולגרית. רוני מכין פיצות בדיוק כמו שהוא אוהב לאכול. הפיצה מתחילה בבצק שמנמן ונהדר, רוטב עגבניות נחמד וגבינה ישראלית דווקא. מי שיבקש לו מוצרלה, יוכל להוסיף אותה באחת הקומבינציות המוצעות או כתוספת. אני ממליצה לדלג על הפיצות הרגילות לטובת הפוקצ'ות המופלאות שרוני מכין כאן, אי אפשר לעמוד מול זו עם הבצל הסגול, השמנת והפטריות.
מחירים: משולש 12 ש"ח, מגש 44-77 ש"ח, תוספות 2-8 ש"ח

הפיצה של רוני, יפו 25 ירושלים. טלפון: 02-5356999  א'-ה' 11:00-23:00, סגור בשישי. מוצ"ש 19:00-00:00.

הפיצה של רוני. צילום: רוני חברוני
הפיצה של רוני. צילום: רוני חברוני

טלביה | טלביה

יחסי הציבור של מסעדת מחניודה מסתירים מציבור הפודי'ס בארץ את המסעדה המוצלחת ביותר של הקבוצה, זו שהירושלמים מתים עליה – מסעדת טלביה. המסעדה אפלולית ויפה, מספקת בריחה מהבלי היום יום למציאות אחרת. בימי שמש מומלץ לבחור שולחן ברחבה נעימה ומבושמת בשיחי מרווה, לבנדר ולואיזה, לישיבה חרדונית משהו. הפיצה היחידה במקום היא הביאנקה: עטופה בפירות ים, פרמז'ן, שמן כמהין, טרגון, רוקט וזוקיני. שילוב מושלם על בצק דק וקריספי. כרגיל בטלביה, שום דבר לא מוגזם, החיבור עובד נפלא ועם קוקטייל או כוס יין בצד הפיצה, תהנו מערב ירושלמי מושלם.
מחירים: 72 ש"ח

טלביה

פיצה טלביה. צילום: תרה ורון
פיצה טלביה. צילום: תרה ורון

לה פיידרה | רחביה

מצד אחד, כפי שאפשר לצפות מפיצריה ברחביה, תעודת הכשרות למהדרין מתנוססת בגאווה ואל השולחנות מסובים בעיקר דתיים וחרדים, והרושם הוא שהרבה דברים חשובים כאן יותר מאיכות. מצד שני, הטאבון הגדול שהונח בכבוד במרכז המטבח, מרמז שהפיצה חשובה לפחות כמו הכשרות, אם לא יותר ממנה. אין בצק טעים יותר מזה של לה פיידרה, עשוי קמח איטלקי, אפוי כהלכה, רך, חרוך מעט בקצוות, נדיב אך לא משתלט על כל מה שבא מעליו. אוהבי הנפוליטנית – הוסיפו קונפי שום ולא תוכלו להפסיק לאכול את הפיצה הזו. אוהבי הביאנקה שימו לב לזו עם המוצרלה, פיקורינו, עירית וחלמונים טריים. תענוג צרוף.מה שלא תבחרו, אל תחמיצו את הפיצה המתוקה שכוללת שוקולד, קרם פרש ובננה. קטנה ומטריפה.
מחירים: 38-52 ש"ח

לה פיידרה, אגרון 1 ירושלים. טלפון: 1700-505-678. א'-ה' 11:30-00:00, שישי 10:30-16:30, שבת 21:30-00:00

פיצה סלמון, לה פיידרה. צילום: מנוחה הכסטר
פיצה סלמון, לה פיידרה. צילום: מנוחה הכסטר

סמדר | המושבה הגרמנית

קולנוע סמדר הוא אחד המקומות השפויים בירושלים, תמיד היה. קולנוע שפתוח שבעה ימים בשבוע, שמרשה להכניס אלכוהול אל הסרט, שנמצא בלב המושבה הגרמנית היפיפייה. לאחרונה התחלף בית הקפה במסעדה מלאת קסם המגישה סלטים נהדרים ודגים מצויינים אבל אנחנו כאן בשביל הפיצה. בסמדר מציעים שלוש פיצות: נפוליטנה, ביאנקה עם ברי ותפוחי אדמה, וזו ששווה להגיע במיוחד בשבילה – פיצה עם בצלים מקורמלים, כרישה אפויה וסנט מור. בצק בינוני שמחזיק היטב את הכבודה, רוטב עגבניות מעודן שמתחבר לטעמי הבצל והכרישה המתקתקים. פיצה מושלמת.
מחירים: 44-54 ש"ח

סמדר

פי בריבוע | רחביה

הפיצריה הקטנטנה ברחוב קרן היסוד כבר מזמן קיבלה את כתר הפיצה "הטובה בירושלים". היא אבן שואבת לכל מי שמחפש את רומא בעיר הקודש, אלה שנשבעים כי פיצה חייבת להיעשות לנגד עיניהם וחייבת להיות קריספית ודקיקה. על הבצק הדקיק ימזג רוטב העגבניות הכי טוב בעיר, יונחו קרעי מוצרלה באפלו ותוספות משובחות כלבבכם. יש שנשבעים בארטישוק, אבל אני מפצירה בכם לשלב כרובית עם קבנוס חריף וחזה אווז מעושן, או תפוחי אדמה ושפק. בפי בריבוע חומרי הגלם יהיו הטובים ביותר והתוספות לעולם לא ישתלטו על השילוב הבסיסי, אלא רק יהפכו כל ביס לגן עדן קטן של דיוק. חובבי המתוקים ילטשו עיניים אל המרנגים הנהדרים שמונחים בערמה ויתלבטו בינם ובין הטירמיסו לקינוח. אם תתנהגו יפה, יתנו לכם גם טראפלס לקינוח.
מחירים: משולש 15 ש"ח, מגש 49-63 ש"ח, 4-12 ש"ח לתוספות

פי בריבוע

פי בריבוע. צילום: אנטולי מיכאלו
פי בריבוע. צילום: אנטולי מיכאלו

פיצה פלורה | שוק מחנה יהודה

שוק מחנה יהודה עדיין מתפקד כאבן שואבת לחובבי אוכל ישראלים בכל שעה של היום. המקומות החביבים באמת נמצאים מערבה מהרחוב המרכזי, מסביב לרחוב השקמה, בית יעקב והדקל. כל אלה יארחו ערב רב של צעירים, ספק אוכלים ספק רוקדים, דתיים, חילונים, ימין ושמאל, מוזיקה רועמת ואלכוהול זורם –  העיקר להיות שמח. בין אלו נמצאת פיצה פלורה, המזמינה אתכם לבר חינני, תפריט קטן עם שני סוגי פסטה, שני סלטים ושלוש פיצות לבחירה (מרגריטה, פלורה וקלצונה) בלבד. תפריט קטן אבל חומרי הגלם איכותיים ביותר. הבצק קריספי עם דפנות עבות, האוירה צעירה ותמיד תמיד יקבלו אתכם עם חיוך גדול. פיצה פלורה עם רוקט טרי ופרמז'ן היא גולת הכותרת של המקום. אפרול שפריץ או ג'ין בזיליקום ליד – והרי לכם שוק מחנה יהודה לתפארת.
מחירים: מגש 27-44 ש"ח

פיצה פלורה

הפיצה של פלורה, עולים לבירה. צילום: נועם פריסמן
הפיצה של פלורה, עולים לבירה. צילום: נועם פריסמן

צ'ילי פיצה | מרכז העיר

אם אתם נמצאים במרכז העיר, "המשולש" כפי שנקרא בירושלמית, רדו ברחוב הלל כדי לטעום את הפיצה בצ'ילי. אין זו פיצריה עם אוירה בוהמיינית או סטודנטיאלית. למעשה האווירה לא חשובה כאן בכלל, כי העיקר הוא הפיצה וזו – נהדרת. בצק עבה, רוטב עגבניות מאוזן וקומבינציות מטורפות. שימו לב למקסיקנית עם בשר טחון, פלפל קלוי, פלפל חריף ותירס, או לנפוליטנית עם בטטה בדבש, גבינת עזים ובצל ירוק. ליד הקומבינציות שמציעים כאן, תוכלו להתפרע ולהרכיב את הפיצה שלכם משלל האפשרויות שמתחילות באננס ונגמרות בשינקן. עצה של ירושלמית: קחו שתי פיצות אישיות ובקבוק יין וחצו את הכביש לחצר המתוקה של בית הכנסת האיטלקי. אמנם זו לא ממש רחבה כמו זו של המדרגות הספרדיות, אבל הכי קרוב שאפשר…
מחירים: אישי 30-40 ש"ח, בינוני 65-86 ש"ח, משפחתי 75-96 ש"ח, תוספות 5-16 ש"ח

צ'ילי פיצה, הלל 28 ירושלים. טלפון: 02-6254040 שעות פתיחה: 11:00 עד 5:00 לפנות בוקר, שבעה ימים בשבוע.

מוצלחת עם או בלי צ'ילי. צ'ילי פיצה, ירושלים
מוצלחת עם או בלי צ'ילי. צ'ילי פיצה, ירושלים