בית הפחד: נחשפה סדרת האימה החדשה של מייק פלנגן בנטפליקס

אמאל'ה, אבאל'ה, פלנגן. The Fall of the House of Usher. צילום: Eike Schroter/Netflix © 2023
אמאל'ה, אבאל'ה, פלנגן. The Fall of the House of Usher. צילום: Eike Schroter/Netflix © 2023

אחרי שהפחיד אותנו ב-"מי מתגורר בבית היל", "טקס חצות" ועוד סדרות שגרמו לנו לאבד שעות שינה, יוצר האימה המוערך חוזר עם הסדרה האחרונה שלו בשירות הסטרימינג, "נפילת בית אשר", המבוססת על יצירתו של מלך האימה הבלתי מעורער של הספרות האמריקאית

13 בספטמבר 2023

העשור האחרון ראה התעוררות די מפתיעה בתחומי האימה. אחרי שנים של סלאשרים עצלניים (ואז סלאשרים "מודעים לעצמם", שזה רק יותר מעצבן), קולנוענים רבים החלו לחזור לשורשי רעיונות האימה, ופתאום זה כבר לא רק ז'אנר לחנונים שאוהבים דם, אלא שוב אותו ז'אנר קולנועני פורץ דרך שחוקר בעיות תרבותיות-חברתיות-פסיכולוגיות באופן ויזואלי מרהיב, ועם הרבה דם. בין יוצרים כמו ג'ורדן פיל ("תברח", "אין מצב") וג'יימס ואן ("לזמן את הרוע", "הנזירה"), היצירות של מייק פלנגן בולטות למדי – ולא רק כי הוא נוטה להפוך אותן למיני-סדרה.

במהלך חמש השנים האחרונות, הפך פלנגן ליוצא האימה האהוב ביותר על נטפליקס, שכן יצר עבור שירות הסטרימינג כמה יצירות שהפכו להיטי ענק, כמו "מי מתגורר בבית היל" (וההמשכון "מי מתגורר באחוזת בליי"), "טקס חצות" או "מועדון חצות". בכל פעם שסדרת אימה חדשה של פלנגן עלתה לשירות, היא כמעט ומיד זכתה לביקורות מהללות על הרעיונות המקוריים, הביצוע המצוין ואפילו הרגעים השאפתנים (כמו הפרק רצוף הוואן-שוט מ"בית היל") – שלא לדבר על קהל מעריצים הולך וגובר, שממהר לעוף על כל יצירה שלו. ובכן, עכשיו שוחרר הטריילר הראשון מיצירתו החמישית, וכנראה האחרונה לנטפליקס, שכולה מחווה אוהבת לאחד מיוצרי האימה האמריקאים הגדולים בהיסטוריה – אדגר אלן פו.

"נפילת בית אשר", ששמונה פרקיה יעלו לשירות הסטרימינג ב-12.10, מבוססת על סיפור קצר בעל אותו שם מאת סופר האימה, ותעסוק בהתפוררותה של משפחה עשירה ובעלת חברת תרופות, בהקבלה להתפוררות בית המשפחה הוותיק. בעיצומו של קרב ירושה משפחתי, דמות אישה מסתורית צצה משום משום, ומתחילה לחסל את יורשי המשפחה באופנים אכזריים במיוחד (צופיו האדוקים של פלנגן יכולים רק לנחש), וגם להציף לא מעט היסטוריה רקובה של שחיתות – כי אצלו, תמיד יש איזה אמירה משפחתית אפלה.

בדומה ללא מעט יצירות של פלנגן, גם הפעם הוא יעזר בקאסט שמורכב מלא מעט משתפי פעולה שלו בעבר, אבל עם תוספת משמעותית – מארק המיל, הידוע גם בתור לוק סקייווקר, יצטרף בתפקיד העו"ד של המשפחה, ארתור פים, שהוא דמות שנלקחה מהרומן "הרפתקאותיו של ארתור גורדון פים" של אדגר אלן פו. הטריילר המהמם גם מציג לא מעט רמיזות לפואמה המופתית של אלן פו, "העורב". מה שבטוח, זה הולך להיות מלחיץ ברמות. אנחנו כבר לא יכולים לחכות לראות.