עוברים לתחב"צ: האפליקציות שיסדרו לכם חנייה חינם בתל אביב

מקום טוב לחנות בו. מתחם רידינג בנמל (צילום: שאטרסטוק)
מקום טוב לחנות בו. מתחם רידינג בנמל (צילום: שאטרסטוק)

חניה חינם בתל אביב? יש דבר כזה. שת"פ חדש ומרשים של האפליקציות פנגו ו-Moovit עם חניוני אחוזת חוף של עיריית תל אביב-יפו, יאפשר למי שמגיע לעיר עם רכבו הפרטי לחנות חינם ברידינג, להמשיך משם בתחבורה ציבורית ולחסוך כסף ובעיקר עצבים בפקקים ובחיפושי חניה

נכון אומרים לכם שזהו, נגמר הסיפור של רכבים פרטיים בתל אביב? נכון אומרים לכם, תחנו באחד החניונים שבקצה העיר ותמשיכו משם בתחבורה ציבורית? נכון שזה לא נוח? ובכן, הנה זה הולך להיות נוח קצת יותר: שיתוף פעולה חדש בין אפליקציית החנייה Pango, אפליקציית התחבורה הציבורית Moovit (בבעלות מובילאיי) וחניוני אחוזות החוף של עיריית תל אביב-יפו עומד לסדר לכם את אחד מהחלומות הנכספים של כל מי שמגיע לעיר – חניה חינם בתל אביב.

חניה בלי כסף? תביאו. חניון תל אביבי (צילום: shutterstock)
חניה בלי כסף? תביאו. חניון תל אביבי (צילום: shutterstock)

הקמפיין, שמטרתו לעודד שימוש בתחבורה הציבורית, יצא לדרך אתמול ובמסגרתו מוזמנים המגיעים לעיר להחנות את רכבם חינם בחניוני אחוזות החוף העירוניים בתל- אביב-יפו, רידינג מזרח ומערב (רוקח 7 ורוקח 15) למשך 24 שעות ולהמשיך משם בתחבורה ציבורית אל היעד שלהם. ההטבה תהיה רב פעמית ותקפה למי שמשלם בחניונים באפליקציית פנגו, מאשר את תנאי ההטבה במסך הפעלת החנייה, ובאותה היממה משלם בתחבורה ציבורית בתל אביב-יפו באמצעות פנגו או Moovit. התשלום לחניונים יתבצע דרך הלינק שיתקבל בהודעה בכניסה לחניון עצמו. 

למה לעמוד פה כשיכולתם לחנות שם? פקק באיילון (צילום: שאטרסטוק)
למה לעמוד פה כשיכולתם לחנות שם? פקק באיילון (צילום: שאטרסטוק)

לפני כשנה הקימה העירייה ברדינג את מתחם" חניתא" לתחבורה שיתופית, המאפשר להחנות את הרכב בחניוני רדינג ולהמשיך ליעד באחד מתוך מגוון אמצעי התחבורה השיתופית והציבורית שנמצאים במקום: תחבורה ציבורית למגוון יעדים בתדירות גבוהה במסוף רדינג, מגוון של אופניים וקורקינטים שיתופיים, חניות ייעודיות לאופניים וקורקינטים פרטיים וחניות ייעודית לרכבים של אוטותל ושל חברות רכב שיתופי נוספות. מדובר באזור אסטרטגי למשתמשים היברידיים המעוניינים להחנות את רכבם בפאתי העיר ולהגיע ליעדם באמצעי תחבורה בני קיימא במהירות ובנוחות, ללא צורך בחיפוש או בתשלום על חניה ובלי עמידה בפקקים במרכז העיר בדרך אל היעד.