"מחפשים פתרון ליוצרים": העירייה הכריזה על שני פסטיבלים חדשים

בצל משבר ענף התרבות, עיריית תל אביב הודיעה על שני אירועים שיהוו פתרון כלכלי מסוים עבור היוצרים. חולדאי: "אלפי יוצרות ויוצרים מצאו עצמם ללא פרנסה"

הקורונה לא פגעה בעוצמה הכלכלית של העירייה. בניין עיריית תל אביב-יפו (צילום: דוברות העירייה)
הקורונה לא פגעה בעוצמה הכלכלית של העירייה. בניין עיריית תל אביב-יפו (צילום: דוברות העירייה)

קל מאוד לאבד את האמון בממסד – בימים רגילים בכלל, ובימי הקורונה בפרט, אבל עיריית תל אביב עושה צעדים בכיוון הנכון: אחרי שהכריזה על ביטול האגרות למסעדנים, היא התפנתה למשבר התרבות והודיעה על שני פסטיבלים שיתקיימו במאי (בשיתוף קרן רבינוביץ) וינסו להוות מענה כלכלי לאמני העיר.

האירוע הראשון, פסטיבל סימנים חיוניים, הוא אסופה של הופעות רשת מוזיקליות, ובו לכל משתתף יינתן מענק כספי עבור הופעה של 45 דקות עם חומר מקורי. ניתן להגיש קול קורא עד יום ראשון (3.5), ואת האמנים שיופיעו מביתם תבחר ועדה מקצועית המורכבת מהמנהל האמנותי של הפסטיבל, אסף תלמודי, ומנציגי לבונטין 7, הצימר ובית העמודים. הפסטיבל יתקיים בין התאריכים 14.5-21.5, וישודר בפייסבוק ובפלטפורמת Stayy.

האירוע השני נקרא "אסטרטגיות יציאה" ומזמין אמניות ואמנים להציע עבודות אמנות שמציעות פעולות של שינויים אפשריים בחיי התרבות ביום שאחרי הקורונה. היום (חמישי, 30.4) בשעה 21:00 יתקיים מפגש זום פתוח בו יוצג הפרויקט ליוצרים לטובת גיבוש הצעה. על מנת להגיש הצעה לפרויקט יש להשתתף במפגש בלינק הזה.

שני האירועים החדשים מצטרפים לקרן הסיוע לתמיכה באמנים שהקימה העירייה יחד עם קרן תל אביב, ולתחרות הקולנוע נושאת הפרסים "סינמאניה" שקיימה העירייה בשיתוף סינמטק תל אביב וקרן רבינוביץ לאמנויות, במסגרתה יצרו מאות יוצרים סרטים קצרים לימי הקורונה.

ראש העיר רון חולדאי מסר: "מאז פרץ משבר הקורונה, אלפי יוצרות ויוצרים מצאו עצמם ללא פרנסה, ואנחנו מחפשים ללא לאות פתרון לאנשים האלו, המנסחים את הרוח התל אביבית מאז תחילת ימיה. גם בעת של קיצוצים גדולים אנחנו נאבקים כדי שהפעילות התרבותית בעיר תימשך, מתוך מטרה כפולה: להבטיח את קיומה של התרבות המקורית גם בעת הזו; ולאפשר לכמה שיותר יוצרות ויוצרים לצלוח את התקופה הקשה הזו".