אוטופיה בשנת דיסטופיה: הפסטיבל לסרטי מדע בדיוני ואימה חוזר

זו שנה דמיונית, שדורשת יצירה הולמת: פסטיבל אוטופיה יערך אונליין עם 30 סרטים החל מה-17 בדצמבר. בין הסרטים: "האדם שהרג את היטלר, ואז את ביגפוט" ו-"לפסיס"

כרזת הסרט "מרגיש טוב אחי". פייר? מרגיש קצת כמו 2020
כרזת הסרט "מרגיש טוב אחי". פייר? מרגיש קצת כמו 2020

2020 היתה שנה עם מאפיינים דיסטופיים לכל דבר ועניין, ומן הראוי שנסיים אותה עם פסטיבל אוטופיה לסרטי מדע בדיוני ואימה שחוזר לסיבוב נוסף. בדומה לפסטיבלי קולנוע נוספים שמתקיימים בימים אלה, הוא יערך במתכונת מקוונת בין התאריכים 17 בדצמבר עד ל-10 בינואר. מה צפוי לכם שם? ובכן, אתם יודעים, כל השבנג הקבוע: אנדרואידים, חייזרים, זומבים וערפדים. כיף גדול!

מארגני הפסטיבל, כמובן, לא התעלמו מהנסיבות המיוחדות שקירבו עד מאוד בין תחומי העניין שלהם לבין השנה שהיתה. "בשנת הדיסטופיה והאימה חשנו חובה לקיים את אוטופיה בכל דרך", מסרו עם חשיפת פרטי הפסטיבל השנתי. "הטירוף והמעוף בסרטי הפסטיבל הם כלים מהותיים להתמודדות עם האבסורד שברחובות הערים ובמעמקי הנפש שלנו. לא היה זמן חשוב יותר לסיפורים שלא יעלו על הדעת ולקולנוע שלא מהעולם הזה, לשיחה על מה שבאמת מפחיד, מטריד ומאיים ולמחשבה על העתיד שאנו מייחלים לו". לא מן הנמנע שהצדק עמם.

בין הסרטים שיוצגו בפסטיבל תוכלו למצוא שמות אטרקטיביים דוגמת "האדם שהרג את היטלר, ואז את ביגפוט", "בת ים בפריז", "מרגיש טוב אחי", "לכדתי את השטן", "ליבי אינו פועם כשאינך מורה לו", "אפלה", "מסע אחרון" ו-"לפסיס". לפי המארגנים, בין הסרטים תמצאו דרמת התבגרות פנטסטית, סרט סייבר-אימה, דרמת משפחה ערפדית ועוד ועוד.

אירועי הפסטיבל יכללו גם ערבי עיון, מפגשים, הרצאות וסדנאות באמצעים מקוונים. כרטיס לסרט אחד הוא 15 ש"ח, כרטיסיה ל-5 סרטים תעלה לכם 50 ש"ח, כרטיסיה ל-10 סרטים 90 ש"ח וכרטיסיה לכל סרטי הפסטיבל (30) תעלה 250 ש"ח. לצד הפסטיבל, מבקשים המארגנים לעדכן כי השיקו זה עתה כתב עת דיגיטלי שעתיד לצאת ארבע פעמים בשנה. מוזמנים להתרשם ממנו ממש כאן.

לפרטים נוספים בעמוד הפייסבוק של אוטופיה