בק טו בלאק: פסטיבל האוכל השחור הבין לאומי מגיע לישראל

פרלינים שחורים, דג מרוקאי שחור ונתחי בשר שחורים - פסטיבל קולינריה אירופי המתמחה באוכל שחור ללא צבעי מאכל נוחת בתל אביב בשביל לעשות לכם שחור בעיניים

מקרונים שחור-לבן. צילום: יאנה ויינר
מקרונים שחור-לבן. צילום: יאנה ויינר
31 בינואר 2019

אחרי שכבש את ברלין ובודפשט בסערה, פסטיבל האוכל השחור נוחת בתחילת פברואר בתל אביב, עיר הגרגרנים הבינלאומית. פריטי עיצוב ואופנה שחורים, מסיבות מחתרתיות ובעיקר אוכל שחור הם הקו המנחה של הפסטיבל. 15 מציגים מתחום הקולינריה מהארץ ומחו"ל ינסו לאתגר את הקהל עם מאכלים שחורים מפליאים ומפתיעים שמייצגים בטעמם הטבעי את הצבע הזה: גלידת מוצ'י שחורה, לחמים שחורים, בירה שחורה, פרלינים ומקרונים שחורים, שום שחור ושאר משקאות שחורים. צוות שופטים נחוש מונה להחליט מי מהמציגים הקולינריים הכי יצירתי ומוצלח. כל זה צפוי להתרחש בבר־גלריה של קן הקוקיה ביפו, כולל מסיבה שחורה סוערת.

עוד כתבות שיעניינו אותך:
הפחמימות החדשות והמרגשות בעיר
העוגיות שמביאות את המטבח הדרוזי לאמריקה
מתכון לכריך סלט הביצים שחורך את האינסטה

רג'ינה בורוס, בלוגרית אוכל הונגרייה, היא הרוח היוזמת והמפיקה של סדרת פסטיבלי האוכל השחור ואחראית גם לאירוע הזה, שמטרתו לחשוף את הקהל הרחב לאוכל שחור, שבוודאות יכול להיות מוכתר כפוטוגני ביג טיים. הכוונה לא לאוכל שנצבע בצבעי מאכל אלא לאוכל שהוא שחור במקור כמו גרגרי יער, חומץ בלסמי או שומשום שחור. הבלוגרית הנלהבת עורכת את האירוע כחלק מסיבוב פסטיבלים שחורים בין 20 ערים בתוך שנתיים, ותל אביב היא היעד השלישי שהיא מגיעה אליו.

גלידת שומשום שחור. מוכנים לזה?
גלידת שומשום שחור. מוכנים לזה?

בורוס כבר הצליחה לגייס אל שורות הפסטיבל הצפוי בתל אביב את הקייטרינג הטורקי ארביטל המתמחה בשומים שחורים ואת יצרן חליטות הקפה הקרות וויילד דוג ברו, וכן יוצגו בפסטיבל הבשרים המעושנים בקראסט שחור של קייטרינג קארנטריינס, מקרונים שחורים ופרלינים שחורים, תבשיל דג מרוקאי שמתבשל ברוטב שומשום שחור, טמפורה שרימפס שחור וצ'יפס מתובלים במלח שחור מעושן.

לחמניה שחורה למי שנבהל מהגלידה
לחמניה שחורה למי שנבהל מהגלידה

האירוע יתקיים בבר קן הקוקיה ביפו, שיש לו חצר הולמת לאירוח של אירוע שנע על הציר שבין אלגנטי משחור לסמי מחתרתי. כרטיסים במכירה מוקדמת יעלו 55 ש"ח, ואם יישארו כרטיסים ביום האירוע מחירם יאמיר ל־65 ש"ח. התשלום הוא דמי כניסה ואפשרות לטעום מהתקרובת של מרבית המציגים ולהשתתף במסיבה. אם תרצו לקחת עוד הביתה תיאלצו לרכוש את האוכל בתשלום נוסף.

בלאק פוד פסטיבל, חמישי (7.2), נועם 3 יפו