פסטיבל ג'אז בסינמטק תל אביב

שלושה ימים של הפקות מקור, ששה מופעים מדי ערב, אמנים ישראליים ובין-לאומיים והרבה ג'אז חם בנומבמבר בסינמטק

טאטרן. צילום: זוהר ראלט
טאטרן. צילום: זוהר ראלט
27 באוקטובר 2015

פסטיבל ג'אז תל אביב חוזר עם הפקות מקור של מגוון אמנים מהארץ ומחו"ל. הפסטיבל יתקיים בסינמטק ובזאפה הרצליה, ומהווה את אחד מהצירים המרכזיים של סצנת הג'אז בישראל.
בין המופעים המרכזיים: מתי כספי, אחינועם ניני מארחת את אנה מריה יופק, Tierney Sutton , שם טוב לוי והאורקסטרה של אבי ליבוביץ', JD Allen Trio , רביעיית אוריאל הרמן, Richie Cole , רביעיית אלי דג'יברי מארחים את יוני רכטר ושלמה יידוב, דני סנדרסון, Joe Magnarelli , האחיות לוז מארחות את שלומי שבן, שלישיית עומרי מור מארחת את שלמה בר וזוהר פרסקו, חגיגת 80 לישראל גוריון ועוד.

בנוסף, מדי ערב יתקיימו מופעי ג'אז פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום באוהל מופעים בכניסה לסינמטק, וביום שישי בשעות הצהריים ייערך ברחבת הסינמטק הפנינג ג'אז עם מיטב ההרכבים.

מידי לילה בתום ההופעות, יערכו ג'אמים מוזיקליים בהשתתפות האמנים הישראלים והבין לאומיים המשתתפים בפסטיבל. הג'אמים יהיו פתוחים לקהל הרחב ויתקיימו בבר כולי עלמא כל ערב החל מהשעה 23:00.

לרכישת כרטיסים:  בטלפון 9080*

לתושבי תל-אביב – יפו, מחזיקי כרטיס דיגיתֵל, תינתן הנחה מיוחדת ברכישת כרטיס לפסטיבל

 

רשימת המופעים:

 

יום רביעי,25.11

 

שעה 20:00, אולם 3

הפקה מיוחדת לפסטיבל
אחינועם ניני מארחת את אנה מריה יופק (ישראל/פולין)

אחינועם ניני מארחת את דיוות הג'אז הפולני אנה מריה יופק.
לא רבים זוכרים כי הזמרת והמלחינה הישראלית והבינלאומית אחינועם ניני החלה את הקריירה שלה בהופעה בפסטיבל הג'אז בים האדום עם שירים בהשראת ג'אז, פופ ורוק, ומאז ועד היום היא מופיעה גם במופעי ג'אז ובפסטיבלי ג'אז בינלאומיים, ועל כך יעידו ענקי ג'אז קרלוס סנטנה, אל דמיולה, צ'יק קוריאה, בובי מקפרין, וכמובן פאט מת'יני איתם היא הופיעה. מת'יני היה זה שחיבר בין ניני לבין הזמרת והיוצרת הפולניה אנה מריה יופק.
מת'יני, שגם הפיק אל אלבומה הבינלאומי הראשון של ניני NOA בלייבל היוקרתי Geffen Records, וגם את אחד מאלבומיה האחרונים של יופק, החליט לחבר בין השתיים – והתוצאה לפנינו: המפגש הבימתי הראשון בין שתי הכוכבות הבינלאומיות, המבטיח להיות מפגש מסקרן.
אחינועם ניני, אנה מריה יופק (שירה)
גילי דור (ניהול מוזיקלי, גיטרה)
גדי סרי (כלי הקשה)
אדם בן עזרא (קונטרבס)
פיוטר נאזארוק (פולין) (חלילים, זיתאר, כלי נגינה נוספים, קולות)
רוברט קוביז'ין (פולין) (בס, קולות)
קז'ישטוף הרדזין (פולין) פסנתר, קחון, חלילים, קולות)

20:00, אולם 1
הפקה מיוחדת לפסטיבל
שם טוב לוי והאורקסטרה של אבי ליבוביץ' – "בחברה טובה – חוזרים לאלבום התעוררות"

בהמשך לסיבוב הופעות מוצלח ובעקבות הוצאת אלבומם המשותף "בחברה טובה" מגיעים שם טוב לוי והאורקסטרה עם הופעה מיוחדת לפסטיבל הג'אז בה הם חוזרים לאלבום הסולו השני של שם טוב "התעוררות" שיצא בשנת 1981.
באלבום שירים נצחיים כמו "שובי לביתך", "טווס הזהב", "התעוררות" ועוד פנינים מוסיקליות שלא איבדו מהרעננות שלהם במהלך השנים.
עוד במופע עיבודים מיוחדים של חברי האורקסטרה לשירים מהרפרטואר האינסופי של שם טוב משנות ה-70 ועד היום. שירים שהקליט, שירים שכתב לאחרים וקטעים אינסטרומנטליים שלו ושל האורקסטרה.

 20:00, אולם 4
על קו התפר – רביעיית אוריאל הרמן

רביעיית אוריאל הרמן פועלת על קו התפר בין ג'אז לבין פרוג רוק ומוסיקה קלאסית עם צבעים מהמזרח.
הרמן, בוגר האקדמיה למוסיקה בירושלים ותלמידו של המלחין ומחנך המוסיקה אנדריי היידו, משתמש בצורות קלאסיות בגישה פתוחה המאפשרת לכל נגן להכניס את הגוון שלו ליצירה.
בשנתיים האחרונות הופיעה הרביעיה על במות רבות ומכובדות כגון פסטיבל החורף ״ג׳אז בים האדום״ ו- Taichung Jazz Festival בטיוואן.
לפסטיבל הרביעייה מגיעה עם חומרים חדשים פרי עטו של הרמן ובעיבודים מיוחדים של הרביעייה ללהיטי רוק של להקות כנירוונה ורדיוהד.

22:30, אולם 3
מופע השקת האלבום החדש בבכורה עולמית

רביעיית אלי דג'יברי – Cliff Hangin’. אורחים: יוני רכטר ושלמה יידוב
מופע השקת אלבומו השביעי של הסקסופוניסט והמלחין אלי דג'יברי Cliff Hangin’, מהבולטים בין מוסיקאי הג'אז הישראלים בעולם.
הרביעייה של דג'יברי תארח את יוני רכטר ושלמה יידוב, איתם דג'יברי משתף פעולה בעשרות בעשרות   פרוייקטים ואלבומים שונים. שניים משירי האלבום המושק בערב זה, נכתבו והושרו ע"י יידוב באלבום, והוא כמובן ישיר גם אותם בהופעת ההשקה.

22:30, אולם 1
בכורה בישראל
Tierney Sutton – After Blue: המוסיקה של ג'וני מיטשל (ארה"ב/צרפת)

7 המועמדויות שלה לפרסי גראמי ועשרות התארים בהם זכתה, יכולים להעיד כי טיירני סאטון היא אחת מהזמרות הטובות והחשובות הפועלות בשנים האחרונות.
כעת, לאחר הופעות בקרנגי הול, בהוליווד בול, בקנדי סנטר ובלינקולן סנטר, טיירני מגיעה סוף סוף לישראל לשני קונצרטים, המבוססים על שני אלבומיה האחרונים, שניהם היו מועמדים לגראמי:
המופע יתבסס על אלבומה של סאטון After Blue, שהיה מועמד לפרס הגראמי, ובו פרשנותה של סאטון לקלאסיקות של ג'וני מיטשל, Blue, Court and Spark, Big Yellow Taxi, Woodstock ועוד.
Tierney Sutton (voc, arr), Serge Merlaud (g), Kevin Axt (b)

22:30, אולם 4
הפקה מיוחדת לפסטיבל
Joe Magnarelli Quintet – The Blue Note Years (ארה"ב/ישראל)

שנות החמישים והשישים היו תור הזהב לג'אז המודרני, ובחוד החנית עמד הלייבל הנודע Blue Note, אשר הקליט מאות אלבומים שרובם הפכו לפריטי חובה בספרית האלומים של כל חובב ג'אז.
החצוצרן האמריקאי ג'ו מגנארלי הוא אחד מהחצוצרנים העכשוויים המובילים בניו יורק בסגנון ההארדבופ, המאפיין את הלייבל בלו נוט. הוא הקליט תשעה אלבומים שקיבלו ביקורות מעולות והשתתף בעשרות רבות של הקלטות נוספות.
במופע תבצע החמישייה עיבודים מיוחדים לכמה מהלחנים הנפלאים שהוקלטו לראשונה בלייבל בלו נוט ע"י אומנים כפרדי הבארד, האנק מובלי, בלו מיטשל, קני דורהאם לצד כמה מלחניו של הפסנתרן ומחנך המוסיקה עמית גולן, שהשנה אנו מציינים חמש שנים למותו, ושהוקלטו באלבומו היחיד של גולן, בו השתתף גם מגנארלי.

 

יום חמישי, 26.11

 

20:00, סינמטק 3
בכורה בישראל

JD Allen Trio In The Footsteps of Ornette (ארה"ב)

אורנט קולמן, שנפטר לפני מספר חודשים, נחשב לאבי סגנון הג'אז החופשי והיה אחד מהמוסיקאים המשפיעים בתולדות הג'אז. לכבודו ינגן הטריו של JD Allen כמה מלחניו המוכרים והנערצים של אורנט בסגנון האסרטיבי והאלגנטי המיוחד להם.
סקסופוניסט הטנור מדטרויט JD Allen נחשב בעיני רבים בסצינת הג'אז העולמית כאחד מהכוחות החשובים בג'אז העכשווי. קשה לטעות בנגינתו שבה מתמזגים ישן וחדש – צליל סקסופון גדול ועשיר המושפע מתור הזהב של הג'אז, עם נגינה קשוחה, שרירית ואלגנטית, ומלודיות כובשת.
JD, שבאמתחתו כבר 9 אלבומי סולו מוערכים, יופיע לראשונה בישראל עם הטריו שלו, איתו הוא מנגן ומקליט מאז שנת 2008.
JD Allen (ts), Gregg August  (b) , Rudy Royston (d)

20:00, אולם 1
הפקה מיוחדת לפסטיבל
האחיות לוּז The Hazelnuts מארחות את שלומי שבן

האחיות לוז הן תופעה ייחודית בסצנת המוזיקה הישראלית שהצליחה להדביק קהל גדול ומגוון בקדחת הסווינג ולנענע אלפי ישבנים במהלך השנתיים האחרונות.
ההרמוניה הקולית המוקפדת, אשר נולדה בהשראת שלישיות האחיות משנות ה-30 בארה"ב ומלווה בהרכב נגנים תקופתי – מעניקים לקהל מסע קצר בזמן אל ניו-אורלינס של המאה הקודמת, מבלי לוותר על תוכן השירים ומשמעותם, ומביאים לקדמת הבמה קול נשי חזק.
על העיבודים, הניהול האמנותי והשירים המקוריים הכלולים במופע אמונות שלוש האחיות.
אחרי קיץ עמוס בהופעות בארץ ובחו"ל, ואחרי שהתארחו בהופעת הענק של שלומי שבן בתחנת הכוח דליה, הופעה שהייתה תחילתה של ידידות מופלאה – מארחות הפעם האחיות לוז את שלומי שבן למופע מיוחד.

20:00, אולם 4
שחר אל- נתן – Color Music

הגיטריסט והמלחין הצעיר שחר אלנתן, פעיל בסצנת המוסיקה המקומית והעולמית כבר מגיל צעיר והספיק לשתף פעולה ולהופיע ברחבי העולם עם טובי המוסיקאים.
כעת הוא מוביל רביעייה מבריקה משלו, איתה הוא מופיע בפסטיבל במופע טרום-בכורה לקראת צאת אלבומו הראשון ‘One World’ שהוקלט ללייבל Razdaz, בהפקתו ובהשתתפותו של הבסיסט אבישי כהן.
המוסיקה המקורית והייחודית של אלנתן נעה בין השפעות של ג׳אז למוסיקת פולקלור מרחבי העולם וכן גם מוסיקה ישראלית.
שחר אלנתן (גיטרה, לחנים ועיבודים), גדי להבי (פסנתר), אברי בורוכוב (קונטרבס), איתי מורחי (תופים)

22:30, אולם 3
הפקה מיוחדת לפסטיבל
שחור לבן – דני סנדרסון בערב מחווה לשנות הזהב של הרית'ם אנד בלוז, מוטאון וסול

דני סנדרסון בערב מחווה לאהבתו הגדולה – הגיטרה, ולשורשיו המוסיקליים. במופע, שכולו באנגלית, מקבץ סנדרסון את מיטב השירים המלהיבים של אותן השנים, בין היתר ישיר משיריהם הגדולים של  הטמפטיישנס, קצפת, אריתה פרנקלין  וווילסון פיקט ועוד.
את המופע מלווה נבחרת נגנים מהשורה הראשונה: שי וצר – תופים, זיו הרפז – גיטרה בס וקונטרבס, עמית הראל– קלידים, כפיר בן ליש – גיטרה ושירה. כמו כן, מתארחות בערב הזמרות המוכשרות והנפלאות אלישבע בת ישראל ונאוה בת ישראל מהעבריים מדימונה.

22:30, אולם 1
הפקה מיוחדת לפסטיבל
אטלס: שלישיית עומרי מור מארחת את שלמה בר וזוהר פרסקו

הפסנתרן עומרי מור, אחד הנגנים המבריקים והמפתיעים בסצנת הג’אז בשנים האחרונות, נחשף לקיסמה של המוסיקה האנדלוסית מן המגרב (צפון אפריקה) כבר בגיל 14, כשפגש בנגן העוד והפייטן חנניה (נינו) ביטון, ממנו למד את יסודות המוסיקה שהולחנה בספרד המוסלמית של המאה ה10- וה11- ונשתמרה בקרב יהודי צפון אפריקה.
במופע ישלב מור עם הרכב הטריו שלו ועם אורחיו – הזמר והמקישן שלמה בר, ואומן כלי ההקשה זוהר פרסקו, בין שפת הג’אז למוסיקה האנדלוסית במבחר צורות ביטוי מוסיקליות.

22:30, אולם 4
מופע מיוחד לפסטיבל
דואו ראס דשן : וְאָהַבְתָּ (ישראל/אוסטרליה)

"וְאָהַבְתָּ", הוא מופע ואלבום חדש שייצא בקרוב של ׳דואו ראס דשן׳: אבטה בריהון ויצחק ידיד.
לפני 12 שנים הופיעו דואו ראס דשן – אבטה בריהון ויצחק ידיד בפסטיבל ג'אז תל אביב. המופע הזה נחשב עד היום לאחד מהטובים והמשפיעים בתולדות הג'אז הישראלי, וכך גם האלבום של הדואו (היחיד, כה כה).
היה זה חיבור מופלא וחד פעמי של צלילי המוסיקה האתיופית עם הג'אז בסגנון הג'אז החופשי של ג'ון קולטריין שהביא הסקסופון של אבטה בריהון ושירתו האתיופית בהטעמת הבלוז, יחד עם הקומפוזיציה המודרנית המהורהרת של הפסנתר של ידיד.
אבטה בריהון הפך מאז לאחד מבכירי מוסיקאי הג'אז בישראל.
יצחק ידיד, המתגורר בשנים האחרונות באוסטרליה, מופיע עם יצירותיו בכל רחבי העולם וזכה בפרסים רבים על יצירתו, לרבות פרס ראש הממשלה לקומפוזיטורים ופרס לנדאו לאומנויות הבמה.
הג'אז האתיופי הפך למוכר ואהוב בקרב חובבי הג'אז.
כעת, לאחר 12 שנים, הדואו חוזר לפסטיבל ג'אז תל אביב, שם החלה דרכו, כדי להציג את המוסיקה מאלבומם החדש (השני בסך הכל) שייצא בקרוב.
אבטה בריהון : שירה וסקסופונים
יצחק ידיד : פסנתר

 

יום שישי 27.11

 

13:00, אולם 3
מתי כספי – ג'אז כספי

אפשר להפוך כמעט כל מוסיקה לסגנון הג'אז. אבל אצל מתי כספי נמצאים מרבצי ג'אז טבעי, אשר יבואו לידי ביטוי במופע "ג'אז כספי" במחיר שווה לכל נפש. וזו התשובה הטבעית ליצחק…

13:30, אולם 1
מופע השקת אלבום והפקה מיוחדת לפסטיבל
Adam ben Ezra Trio – Can’t Stop Running. אורחת מיוחדת: יסמין לוי

אדם בן עזרא – מלחין, רב-נגן, תופעת הקונטרבס הבינלאומית המשמעותית ביותר של התקופה האחרונה –  מגיע עם הרכב טריו חדש להשיק אלבום בכורה במסגרת הפסטיבל, רגע לפני סיבוב הופעות עולמי לקידום האלבום.
במופע תתארח הזמרת יסמין לוי, בשיתוף פעולה ראשון בין השניים.
תענוג לראות כיצד אדם בן עזרא וסגנון הנגינה הווירטואוזי שלו, הופך להיות סנסציה בינלאומית. בשנים האחרונות הוא פתח את הופעותיהם של כוכבי ג'אז כויקטור ווטן, ריצ'רד בונה ומייק סטרן ומספר הצפיות בסרטי הוידיאו בערוץ היוטיוב שלו כבר עבר את מחסום ה- 10 מליון.
במקביל להופעות סולו רבות ומדוברות ברחבי העולם, בן עזרא התפנה לגיבוש הרכב הטריו ויצירת אלבום הבכורה – 'Can't Stop Running'; תמהיל גלובלי ודינמי של השפעות וצלילים.

13:30, המשכן לאומנויות הבמה
הפקה מיוחדת לפסטיבל

סימן שאתה צעיר- חגיגות 80 לישראל גוריון

חוגגים לישראל גוריון 80 במופע מיוחד וחד פעמי של " שרים דודאים" ( ישראל גוריון ואסף אמדורסקי) עם אורחים רבים ומפתיעים.

13:30, אולם 4
הפקה מיוחדת לפסטיבל

Sharon Clark meets Robert Anchipolovsky Quartet – Thank you Phil Woods (ארה"ב/סרביה/ישראל)

כשזמרת הג'אז-סול הוושינגטונית שרון קלארק מתחילה לשיר. קולה העצום והחם והסווינג המדבק שלה מבטיח שאיש בקהל לא יישאר אדיש.
שרון מצטרפת לרביעיית הסקסופוניסט רוברט אנצ'יפולובסקי.
יחד הם ינגנו מחווה לאגדת הג'אז, הסקסופוניסט פיל וודס שנפטר לפני מספר שבועות. גם מי שאינם חובבי ג'אז, יכיר ודאי את צליל הסקסופון של וודס בהופעות האורח שלו בשירים כמו Just the Way You Are של בילי ג'ואל,  Have a Good Time של פול סיימון ו- Doctor Wu של סטילי דן
אנצ'יפולבסקי, שנחשב תלמידו המובהק של וודס, הפך עם השנים גם לחברו הטוב. השניים המשיכו לשוחח ולהתכתב עד שעות ספורות לפני מותו של וודס.
בשנת 2006 הופיעו השנים – פיל וודס ורוברט אנצ'יפולובסקי – במופע משותף בלתי נשכח בפסטיבל ג'אז תל אביב.
במופע הנוכחי שיוקדש לפיל וודס, תשיר קלארק כמה מהסטנדרטים המזוהים עם פיל וודס, וכן כמה מלחניו של וודס להם נוספו טקסטים.

21:00, אולם 3
הפקה מיוחדת לפסטיבל
The King:  רוני פיטרסון ואפרים שמיר בערב מחווה לאגדת הבלוז – ביבי קינג. בהשתתפות דני ליטני ובן חסד

ביבי קינג הוא אמן הבלוז המוכר ביותר בעולם. ב 16 בספטמבר 2015 היה צריך לחגוג יום הולדת 90,  אך הוא נפרד מאתנו לפני מספר חודשים. עם מותו הסתיימה תקופה בעולם הבלוז ובמוסיקה בכלל.
רוני פיטרסון היה חברו של קינג והם אף ניגנו יחד מספר פעמים. גם אפרים שמיר זכה לנגן עם קינג בצעירותו.
בערב לכבודו ינגנו האומנים ממיטב להיטיו של קינג, שהפכו לנכסי צאן ברזל.
נגנים: אשר פדי- תופים / מיקי שביב – בס / אייל קליין – קלידים

21:00, אולם 1
בכורה בישראל

Richie Cole Alto Madness – סיפור הפרברים (ארה"ב/ישראל)

הסקסופוניסט ריצ'י קול הוא תמצית הביבופ הטהור. נגינתו חורכת במות מאז שנות השישים ועד ימינו.
אחרי שניגן בתזמורות האגדיות של באדי ריץ' וליונל המפטון, החל קול בקריירה עצמאית שלא נפסקת עד היום עם אלפי הופעות, עשרות אלבומים, ועשרות שיתופי פעולה עם ענקים כמו ארט פפר, סוני סטיט ופיל וודס.
קול אומר שניגן בכל  מדינות העולם. עכשיו הוא מגיע לראשונה לישראל.
בפסטיבל קול ינגן את גרסאות הביבופ שלו לשירי המחזמר הנודע סיפור הפרברים.

21:00, אולם 4
הפקה מיוחדת לפסטיבל
רביעיית אורי גורביץ' –  20 למותו של סשה ארגוב (ארה"ב/ישראל)

אורי גורביץ', מבכירי המוסיקאים הישראלים הפועלים בניו יורק, שאלבומיו מודפסים בלייבל היוקרתי ״צדיק", יגיש  עיבודים מיוחדים לשיריו של סשה ארגוב, השואבים השראתם ממוסיקה יהודית מזרח אירופית וממוסיקה מזרח תיכונית. בינהם ביצועים חדשים ל׳ווידוי׳, ׳יוסי שלי ילד מוצלח׳ ו׳לפנות ערב׳.
אלבומו האחרון של גורביץ׳, ׳בבל׳, זכה לשבחים רבים. לוס אנג׳לס טיימס הגדירו את האלבום כ״פורץ גבולות״ ובמגזין דאון ביט כתבו ״ג׳אז היא אומנות אמריקאית, אך גם זהו מפעל גלובאלי ,ומעטים מבטאים את האוניברסאליות הזאת באופן יותר מושלם מהסקסופוניסט אורי גורביץ׳״.
אורי גורביץ׳ (סקסופון אלט ועיבודים), ניתאי הרשקוביץ (פסנתר), גלעד אברו (קונטרבס), עופרי נחמיה (תופים)

23:30, אולם 1
הפקה מיוחדת לפסטיבל
להקת TATRAN בסשן אקספרימנטלי

שלושה מוזיקאים צעירים, שלושה עולמות, מתחברים להרכב אחד של מוזיקה אינסטרומנטלית מקורית ומרתקת. אופיר בנימינוב (בס), תמוז דקל (גיטרה) ודן מאיו (תופים) מגיעים מרקעים מגוונים ויוצרים יחד  ישות מוזיקלית עשירה, מגובשת וחוצת גבולות, עם השפעות של ג'אז מודרני, רוק, מוזיקה קלאסית, פולק, אוונגרד ואלקטרוניקה.
TATRAN עובדים יחד מאז 2011, ומאחוריהם הופעות בינלאומיות – פסטיבל הג'אז ב Kaunas, פסטיבל Oppikoppi מדרא"פ, ואינספור הופעות בישראל.
המופע בפסטיבל יהיה ייחודי בכך שכל כולו יהיה מאולתר וחד פעמי בו הנגנים והקהל גם יחד ייצאו למסע מלהיב, מסקרן.

23:30, אולם 4
מופע השקת אלבום
הדר נויברג טריו – From the Ground Up (ארה"ב/ישראל)

החלילנית והמלחינה הדר נויברג, המתגוררת ופועלת שנים רבות בניו יורק, היא מהחלילנים המבוקשים ביותר בסגנונות ג'אז, מוסיקה לטינית ומוסיקה מזרח תיכונית, ומרבה להופיע בכל רחבי העולם – מטייוואן ועד גרמניה, מהולנד ועד קנדה.
From the Ground Up הוא אלבומה השני של נויברג. האלבום ראה אור זה עתה בהוצאת Dot Time Records, ויושק רשמית בהופעה זו בישראל.
הטריו שנויברג מובילה הוא ייחודי בתזמור הכלי שלו: חליל, באס ותופים. המוסיקה מעבירה תחושה של כוח ומנוגנת בתשוקה ועם הרבה גרוב. המוסיקאים משלבים בין אלתור חופשי, הרמוניות מערביות ומקצבים מזרח תיכוניים וצפון אפריקאים עם שימוש באפקטים ולופים ויוצרים סאונד ייחודי.
המוסיקה של האלבום החדש היא מלודית, ספונטנית, חצופה ופורצת גבולות סגנוניים
אורח מיוחד: יונתן אלבלק ("LayerZ") (גיטרות)
הדר נויברג (חלילים, לחנים ועיבודים), חגי כהן-מילוא (קונטרבס), עופרי נחמיה (תופים)

0:00, אולם 3
קותימאן אורקסטרה בהופעה מיוחדת לפסטיבל הג'אז של תל אביב

ההופעה החיה של קותימאן והאורקסטרה ידועה כחוויה נדירה, מחשמלת ומלהיבה. במופע החי, משלב קותימאן חומרים מאלבום הבכורה פורץ הדרך שלו, מפרויקט האינטרנט המהפכני שלו Thru You ומחומרים חדשים, אשר עתידים לצאת בקרוב תחת הלייבל החדש של קותימאן, Siyal.
ההופעה של האורקסטרה היא מלאכת מחשבת של המוזיקאים הטובים ביותר בסצנה, המבצעים בהרמוניה ובדיוק מוחלטים, את יצירותיו של אחד המוחות המוזיקליים האדירים של דורנו.
במופע זה, תשים הלהקה דגש על הפן החופשי והג'אזי ותשלב אותו עם הרפרטואר הרחב של קותימאן. הלהקה צפויה לשלב נגן אורח מיוחד מפתיע, שיצטרף למסע הפסיכדלי ונוטף הגרוב, בראשות קותימאן.
קותימאן  – (קלידים, לחנים, עיבודים)
ספי רמירז  (חצוצרה)
אייל תלמודי (סקסופון)
אמיר ברסלר (תופים)
אדם שפלן (שירה וגיטרה)
אלרן דקל (שירה ובס)
עידן  k (כלי הקשה)

 

מופעים בזאפה- הרצליה:

 

יום חמישי 26.11, 22:30
בכורה בישראל

Tierney Sutton– Paris Sessions  (ארה"ב/צרפת)

7 המועמדויות שלה לפרסי גראמי ועשרות התארים בהם זכתה, יכולים להעיד כי טיירני סאטון היא אחת מהזמרות הטובות והחשובות הפועלות בשנים האחרונות.
כעת, לאחר הופעות בקרנגי הול, בהוליווד בול, בקנדי סנטר ובלינקולן סנטר, טיירני מגיעה סוף סוף לישראל לשני קונצרטים.
המופע יבוסס על שירי אלבומה האחרון של סאטון Paris Sessions, שהיה מועמד לפרס הגראמי. סאטון תבצע סטנדרטים מוכרים יותר ומוכרים פחות בביצועים הליריים והאלגנטיים האופייניים לה.
Tierney Sutton (voc, arr), Serge Merlaud (g), Kevin Axt (b).

יום שישי 27.11, 13:30
בכורה בישראל

JD Allen Trio– Graffiti (ארה"ב)

סקסופוניסט הטנור מדטרויט JD Allen נחשב בעיני רבים בסצינת הג'אז העולמית כאחד מהכוחות החשובים בג'אז העכשווי. קשה לטעות בנגינתו שבה מתמזגים ישן וחדש – צליל סקסופון גדול ועשיר המושפע מתור הזהב של הג'אז, עם נגינה קשוחה, שרירית ואלגנטית, ומלודיות כובשת.
JD, שבאמתחתו כבר 9 אלבומי סולו מוערכים, יופיע לראשונה בישראל עם הטריו שלו, איתו הוא מנגן ומקליט מאז שנת 2008.
ההופעה תתבסס על המוסיקה מהאלבום האחרון של הטריו Graffiti, שיצא לפני מספר חודשים וכבר קטף פרסים ותשבחות רבות (4 וחצי כוכבים בדאונביט)
JD Allen (ts), Gregg August  (b) , Rudy Royston (d)

יום שישי 27.11, 23:30
הפקה מיוחדת לפסטיבל

אחינועם ניני מארחת את אנה מריה יופק (ישראל/פולין)

אחינועם ניני מארחת את דיוות הג'אז הפולני אנה מריה יופק.
לא רבים זוכרים כי הזמרת והמלחינה הישראלית והבינלאומית אחינועם ניני החלה את הקריירה שלה בהופעה בפסטיבל הג'אז בים האדום עם שירים בהשראת ג'אז, פופ ורוק, ומאז ועד היום היא מופיעה גם במופעי ג'אז ובפסטיבלי ג'אז בינלאומיים, ועל כך יעידו ענקי ג'אז קרלוס סנטנה, אל דמיולה, צ'יק קוריאה , בובי מקפרין, וכמובן פאט מת'יני איתם היא הופיעה
מת'יני היה זה שחיבר בין ניני לבין הזמרת והיוצרת הפולניה אנה מריה יופק.
מת'יני, שגם הפיק אל אלבומה הבינלאומי הראשון של ניני NOA בלייבל היוקרתי Geffen Records, וגם את אחד מאלבומיה האחרונים של יופק, החליט לחבר בין השתיים – והתוצאה לפנינו:
המפגש הבימתי הראשון בין שתי הכוכבות הבינלאומיות, המבטיח להיות מפגש מסקרן, מאוד מוסיקלי וכזה שלא יישכח במהרה.
אחינועם ניני, אנה מריה יופק (שירה)
גילי דור (ניהול מוזיקלי, גיטרה)
גדי סרי (כלי הקשה)
אדם בן עזרא (קונטרבס)
פיוטר נאזארוק (פולין) (חלילים, זיתאר, כלי נגינה נוספים, קולות)
רוברט קוביז'ין (פולין) (בס, קולות)
קז'ישטוף הרדזין (פולין) פסנתר, קחון, חלילים, קולות)

יום חמישי 10.12, 22:00
הפקה מיוחדת לפסטיבל

שחור לבן – דני סנדרסון בערב מחווה לשנות הזהב של הרית'ם אנד בלוז, מוטאון וסול

דני סנדרסון בערב מחווה לאהבתו הגדולה – הגיטרה, ולשורשיו המוסיקליים. במופע, שכולו באנגלית, מקבץ סנדרסון את מיטב השירים המלהיבים של אותן השנים, בין היתר ישיר משיריהם הגדולים של  הטמפטיישנס, קצפת, אריתה פרנקלין  וווילסון פיקט ועוד.
את המופע מלווה נבחרת נגנים מהשורה הראשונה: שי וצר – תופים, זיו הרפז – גיטרה בס וקונטרבס, עמית הראל– קלידים, כפיר בן ליש – גיטרה ושירה. כמו כן, מתארחות בערב הזמרות המוכשרות והנפלאות אלישבע בת ישראל ונאוה בת ישראל מהעבריים מדימונה.

יום רביעי 16.12, 22:00
מופע השקת האלבום החדש בבכורה עולמית
רביעיית אלי דג'יברי – Cliff Hangin’. אורחים: יוני רכטר ושלמה יידוב

מופע השקת אלבומו השביעי של הסקסופוניסט והמלחין אלי דג'יברי Cliff Hangin’, מהבולטים בין מוסיקאי הג'אז הישראלים בעולם.
הרביעייה של דג'יברי תארח את יוני רכטר ושלמה יידוב, איתם דג'יברי משתף פעולה בעשרות בעשרות   פרוייקטים ואלבומים שונים. שניים משירי האלבום המושק בערב זה, נכתבו והושרו ע"י יידוב באלבום, והוא כמובן ישיר גם אותם בהופעת ההשקה.

יום שישי 8.1, 22:00
הפקה מיוחדת לפסטיבל
The King:  רוני פיטרסון ואפרים שמיר בערב מחווה לאגדת הבלוז – ביבי קינג. בהשתתפות דני ליטני ובן חסד

ביבי קינג הוא אמן הבלוז המוכר ביותר בעולם. ב 16 בספטמבר 2015 היה צריך לחגוג יום הולדת 90,  אך הוא נפרד מאתנו לפני מספר חודשים. עם מותו הסתיימה תקופה בעולם הבלוז ובמוסיקה בכלל.
רוני פיטרסון היה חברו של קינג והם אף ניגנו יחד מספר פעמים. גם אפרים שמיר זכה לנגן עם קינג בצעירותו.
בערב לכבודו ינגנו האומנים ממיטב להיטיו של קינג, שהפכו לנכסי צאן ברזל.
נגנים: אשר פדי- תופים / מיקי שביב – בס / אייל קליין – קלידים