פסטיבל דוקוסטרים חוזר לסיבוב שני: אלה הסרטים שיוקרנו

דוקוסטרים 2 יחל ביום חמישי הקרוב ויימשך חודש וחצי. בין הסרטים הבולטים: "מאיר אריאל – שיר כאב" ו"אני לא הכושי שלכם"

מאיר אריאל (צילום: רפי גולדמן)
מאיר אריאל (צילום: רפי גולדמן)

אחרי ההצלחה של הפעם הראשונה, פסטיבל הסרטים דוקוסטרים חוזר לסיבוב שני שיימשך חודש וחצי (!) ויקרין אסופה משובחת במיוחד של סרטי דוקו מהארץ ומהעולם. מאחורי הפסטיבל עומדים אנשי דוקאביב, וזה המקום להדגיש שהאירוע לא יחליף את הפסטיבל הוותיק שיתקיים בספטמבר הקרוב.

דוקוסטרים יתקיים מיום חמישי הקרוב (18 ביוני) עד 31 ביולי, ובזמן הזה ניתן יהיה לצפות בסרטים באתר של דוקאביב. במסגרת האירוע יתקיימו גם שיחות מקוונות עם היוצרים המציגים. מחיר הצפייה בסרטים: 10 ש"ח להקרנה בודדת, 80 ש"ח לכל הסרטים בתוכנית.

"המזחים הצפים של כריסטו" (צילום: קוטבה פילמס)
"המזחים הצפים של כריסטו" (צילום: קוטבה פילמס)

אחד הסרטים הבולטים בדוקוסטרים הוא "מאיר אריאל – שיר כאב", של אליאב לילטי ואריק ברנשטיין, על חייו ואישיותו של מאיר אריאל. השניים מבטיחים לחשוף חלקים שלא היו ידועים לציבור. הסרט יהיה זמין החל מ-7 ביולי.

בין הסרטים תוכלו למצוא גם כאלה עם טאץ' אקטואלי, בהם "המזחים הצפים של כריסטו", שיוקרן כמחווה לאמן הסביבתי שנפטר בשבוע האחרון; וגם "אני לא הכושי שלכם" של ראול פק, העוסק בהיסטוריה הגזענית נגד שחורים בארה"ב, מבעד לעיניו הביקורתיות של הסופר ג'יימס בולדווין. ההכנסות מסרט זה יועברו לטובת הפעילות החברתית של עמותת דוקאביב.

"אני לא הכושי שלכם" (צילום: דן בודניק)
"אני לא הכושי שלכם" (צילום: דן בודניק)

בפסטיבל יוצגו עוד בין היתר כמה מזוכי דוקאביב, בהם "היה היה ילד" של אורי לוי, "גרסא דינקותא" של נועה רוט, "איך מסמנים אהבה" של אל-עד כהן ואיריס בן משה, "הסודות של איידה" של אלון שוורץ, "אתה מת רק פעמיים" של יאיר לב, "תרשום, אני ערבי / سجل أنا عربي" של אבתיסאם מראענה-מנוחין ו"הטקס" של אבי וייסבלאי ואלירן קנולר.