הילה רוח, קורין אלאל ויוסי צברי: המלצות לפסטיבל הפסנתר 2019

פסטיבל הפסנתר שוב בא עלינו לטובה עם שיתופי פעולה מסקרנים והופעות שכדאי לא לפספס. הנה ההמלצות שלנו

המלצות פסטיבל הפסנתר 2019
המלצות פסטיבל הפסנתר 2019
11 בנובמבר 2019

פסטיבל הפסנתר יתקיים השנה בפעם ה־21 עם כ־300 יוצרים שישתתפו בעשרות מופעים – הפקות מקור, מופעי השקה ושיתופי פעולה מסקרנים שחוברו במיוחד לפסטיבל. הפסטיבל יתקיים בימים רביעי עד שבת (13.11־16.11) ויעלה מופעים בכמה מוקדים בתל אביב – מוזיאון תל אביב לאמנות, תיאטרון הקאמרי, מרכז ענב לתרבות ועוד. הנה המופעים ששווה לצאת בשבילם מהבית.

1. דניאל רובין מארחת את דנה ברגר

דניאל רובין כמעט תמיד מחייכת כשהיא שרה. למרות שהמילים שהיא כותבת ללחני רוקנ'רול קליטים בעברית שייכות לרוב לז'אנר הוידויי-מלנכולי, בהופעות היא זורחת כמו מישהי שעושה בדיוק את מה שהיא רוצה לעשות. בפסטיבל היא מארחת את דנה ברגר, והשילוב בין הבס החרוך של ברגר לגבהים העוצמתיים של רובין צפוי להיות מרטיט.
מוזיאון תל אביב לאמנות, אולם קאופמן, חמישי (14.11) 20:00

2. "כאשר אני ואת": מופה מחווה לאלונה טוראל

כולנו מכירים את השירים שאלונה טוראל עיבדה, אבל מעטים הכירו את הדמות מאחוריהם. טוראל, שהלכה לעולמה במאי האחרון, עבדה מאחורי הקלעים עם כל האמנים הקאנוניים בארץ – משלום חנוך ויצחק קלפטר, דרך נורית גלרון ועד יובל בנאי. במופע המיוחד ינגנו לזכרה חוה אלברשטיין, שלום חנוך, אלון עדר ועוד.
מוזיאון תל אביב לאמנות, אולם אסיא, שבת (16.11) 21:00

3. חַמְשָׁה

חמש מוזיקאיות אינדי הופכות לסופרגרופ ללילה אחד: נומקה (שנכנסה לאחרונה לרשימת המבטיחים שלנו), הלא היא נועם סדן, עומר מושקוביץ, קיקי מלינקי, ביז'ו (רותם פרימר, חצי מ"שלי ורותם") ואביגיל קובארי הן ללא ספק כמה מהיוצרות הכי מעניינות ורלוונטיות כרגע. כיף שפסטיבל הפסנתר מזהה את הנחיצות להשקיע בדור החדש והראוי מאד של היוצרות המבצעות שפועלות כאן.
מוזיאון תל אביב לאמנות, אולם קאופמן, שישי (15.11) 13:00

4. רונה קינן – עשור לאלבום "שירים ליואל"

חגיגות עשורים לאלבומים עלולות להיות טרחניות ומעייפות, אבל לא כשמדובר ברונה קינן, שממשיכה להתפתח בלי הפסקה. השנה היא הוציאה את "זמן התפוז", אלבום קונספט פנטסטי בין האישי לפוליטי בישראל 2019. במופע הקרוב היא חוזרת אל האלבום "שירים ליואל", בן דמותו של אביה המנוח עמוס קינן, שעוד בזמן אמת הוגדר כיצירה חד פעמית.
מוזיאון תל אביב לאמנות, אולם אסיא, רביעי (13.11) 22:30 

5. הילה רוח מארחת את קורין אלאל

נסיכת האינדי והפרפורמרית הכי רוקנ'רול בארץ פוגשת את האמא המייסדת שבלעדיה לא היה פה כלום. לא ממש משנה לנו אילו שירים הן יבצעו יחד, כי זה בטוח יהיה עוצמתי כמו שרק הן יודעות להיות, ביחד ולחוד. אבל נשמח לשמוע את אלאל שרה כמה משירי "מוזיקה לפרסומות" של רוח, וספציפית את "באפלו ביל".
תיאטרון הקאמרי, אולם 3, חמישי (14.11) 22:30

6. אפרת בן צור

ב"עיר מרוחקת", האלבום האחרון שלה, אפרת בן צור העניקה פרשנות מעניינת למילים של דליה רביקוביץ', לאה גולדברג ותרצה אתר. בביצוע אלבום הקונספט, שכולל גם קטעים אינסטרומנטליים יפהפיים, ישתתפו גם קרני פוסטל על הצ'לו וימי ויסלר על הגיטרות. בנוסף יעלה על הבמה המתארח הסדרתי שלומי שבן, שאף פסטיבל לא שלם בלעדיו.
תיאטרון הקאמרי, אולם 3, רביעי (13.11) 20:00

7. עומר קורן – "ארץ לא"

בעוד רגע יוציא עומר קורן את אלבום הבכורה שלו, "ארץ לא", שבו הלחין את שיריהם של 12 משוררים ערבים ויהודים. צפוי להיות מלנכולי אך מפוכח, פוליטי והכרחי. יתארחו אלי אליהן, מרים טוקאן ועידן טולדנו. במשוררים שמככבים באלבום: דליה רביקוביץ' (כוכבת הפסטיבל האמיתית, כבר פעם שנייה בהמלצות!), נידאא חורי, טהא מוחמד עלי ועוד.
מוזיאון תל אביב לאמנות, גלריה ישראלית, רביעי (13.11) 22:30

 

8. יוסי צברי

"תרשמי, מירי! תרשמירי! גם את ערביה! הכי ערביה שיש". כך מתחיל יוסי צברי את קטע הספוקן וורד שלו "תרשמירי", טקסט זועם של משורר המחאה שכולם צריכים לשמוע. צברי יופיע עם קטעים כמו "תמיד רציתי להיות אשכנזי" ו"אני הומו", שהם הכל חוץ מעוד פרובוקציה. בפסטיבל יארח צברי עוד חבר משורות המהפכה – האקטיביסט ועורך הדין ברק כהן.
מוזיאון תל אביב לאמנות, אולם קאופמן, חמישי (14.11) 22:30

9. זאב טנא ואודי בונן – "וריאציות על המקרה"

זאב טנא הוא התופעה המקומית הכי מעניינת שיש לנו פה: מצד אחד ממציא שניצל התירס (!), מצד שני משורר רוקנ'רול-מחאה עקשן ודעתן, הנביא על הגבעה שלא מפסיק לנסות להדיח את כל בעלי הכוח המושחתים. אל טנא יצרף אודי בונן (חיה מילר) על הפסנתר, בגרסאות חד פעמיות בהחלט לשירים של טנא.
מוזיאון תל אביב לאמנות, גלריה בלומנטל, רביעי (13.11) 22:30

10. נגה ארז

נגה ארז היא וונדר וומן: מעטים המוזיקאים שעשו קרוסאובר מרשים כל כך מהסצינה המקומית לעולמית וכבשו כל כך הרבה פסגות בזמן קצר. אחרי ששיתפה פעולה עם Sammus והשיר שלה נבחר לפרסומת של אייפון X, ארז מגיעה עם עיבודים מיוחדים יחד עם שותפה ליצירה אורי רוסו, ועם הפסנתרן ניר יצקן.
תיאטרון הקאמרי, אולם 3, רביעי (13.11) 22:30

← פסטיבל הפסנתר, רביעי עד שבת (13.11־16.11), מוקדים שונים בתל אביב. לאתר הפסטיבל