תישארו בפוקוס: 10 המלצות לפסטיבל הצילום הבינלאומי

פסטיבל הצילום הבינלאומי יוקדש השנה למושג "יחסים" ויימשך עשרה ימים עם תערוכות, אירועים וסדנאות. הנה עשר המומלצים בהם

צילום של דניאל צ'צ'יק, מתוך התערוכה "ימים לפני חשיכה"
צילום של דניאל צ'צ'יק, מתוך התערוכה "ימים לפני חשיכה"
19 בנובמבר 2018

פסטיבל הצילום הבינלאומי ייפתח השבוע (חמישי, 22.11) בפעם החמישית עם 25 תערוכות, 200 אמנים מרחבי העולם ושלל פעילויות ואירועים. הפסטיבל, אחד מאירועי הצילום הגדולים בישראל, יוקדש השנה למושג יחסים – מגדריים, אישיים, זהותיים, תרבותיים, פוליטיים ועוד. הוא יימשך עשרה ימים עם תערוכות, אירועים וסדנאות – הנה המומלצים בהם.

תערוכות

רוג'ר באלן, "רוחות ונשמות"

תערוכת יחיד לרוג'ר באלן הדרום אפריקאי, יליד ארה"ב הידוע בתיעוד צילומי של אנשי שוליים חריגים. בתערוכה יוצגו כמה מהתצלומים האיקונים של באלן לצד עבודות חדשות. בראשון (25.11) ובשבת (1.12) ייערך עמו מפגש בתערוכה.

צילום של רוג'ר באלן, מתוך התערוכה "רוחות ונשמות"
צילום של רוג'ר באלן, מתוך התערוכה "רוחות ונשמות"

עוד כתבות מעניינות:
איך הפך עולם האמנות לבועה מטורללת לעשירים?
זיו קורן חושף את הסיפורים מאחורי התמונות הנדירות
הסלבס הישראלים מנסים לעשות אמנות וזה פשוט נורא

כריסטיאן ורנר, 74

צלם העיתונות הגרמני כריסטיאן ורנר, זוכה פרס מיתר למצוינות בצילום לשנת 2017, נודד בשנים האחרונות ברחבי העולם ומתעד את השינויים החברתיים והפוליטיים בכל מקום שאליו הוא מגיע. בתערוכת היחיד שלו יציג ורנר סדרת צילומים המתעדת את חיי הקהילה היזידית שנמלטה מאימת דאעש ב-2014.

צילום של כריסטיאן ורנר מתוך התערוכה "74"
צילום של כריסטיאן ורנר מתוך התערוכה "74"

סיגלית לנדאו ויותם פרום, De Deux

סיגלית לנדאו, מהאמניות הישראליות החשובות והמצליחות בעולם, יוצרת מזה עשור עם בן זוגה יותם פרום פרויקט ארוך טווח בים המלח, שתיעוד מלא שלו יפורסם בקרוב בספר "שנות מלח". בתערוכה המשותפת שלהם בפסטיבל יציגו השניים שלוש סדרות צילומים מתוך הפרויקט.

צילום מתוך התערוכה "De Deux" של סיגלית לנדאו ויותם פרום
צילום מתוך התערוכה "De Deux" של סיגלית לנדאו ויותם פרום

ילדי המעברה

האוצר והצלם גיא רז נבר בארכיונים שהנציחו את חיי המעברה בתקופת קום המדינה. התוצאה היא תערוכה שמספקת הצצה לעולם הילדות במעברות – הזיכרונות, ריבוי התרבויות והשפות.

מתוך התערוכה "ילדי המעברה". אוצר: גיא רז
מתוך התערוכה "ילדי המעברה". אוצר: גיא רז

ימים לפני חשיכה

צלם העיתונות דניאל צ'צ'יק יצא למסע צילומי בצפון שבדיה כמה ימים לפני שהשמש שוקעת לחמישה שבועות ומשאירה את האזור בעלטה. בתערוכת היחיד שלו מוצגים צילומים שמתעדים את אורחות חייהם של תושבי חוג הקוטב הצפוני בימים האחרונים שלפני שקיעת השמש.

תערוכות חברתיות

17 תערוכות שנוצרו בעקבות פעילות חברתית התנדבותית של עמותת הפסטיבל, PHOTO IS:RAEL. בין המציגים: תערוכות צילומים של הקהילה היהודית-קראית באשדוד, נשות מרכז חוסן לטיפול ושיקום נפגעי סמים, הכפר השיקומי עלה נגב נחלת ערן, עמותת אנוש, עמותת החצר הנשית, כפר עופרים ועוד.

אירועים וסדנאות

פורטפוליו Review

חולמים להיות צלמים מקצועיים? אתם מוזמנים לשיחות אחד על אחד עם מרצים מובילים במחלקה לצילום בבצלאל שייתנו לצלמים צעירים וחובבים משוב מקצועי על עבודות הצילום שלהם.

← שלישי (27.11), 20:00

הצילום כקריירה

פאנל בשיתוף ג'ים קספר, מייסד ועורך ראשי של מגזין הצילום הבינלאומי LensCulture. בערב יוקרנו עבודות של צלמים נבחרים ויתקיים דיון על ההזדמנויות העומדות בפני אמנים בעולם.

← רביעי (28.11), 20:30

מרתון צילום

מרתון הצילום מזמין צלמים לשישה אתגרי צילום סודיים במטרה למצוא באמצעות המצלמה סיפור מקומי, ייחודי ומרגש. התמונות הטובות ביותר יזכו את הצלמים המצטיינים בפרסים.

← שישי (30.11), 14:00-9:00, בהרשמה מראש

יריד ספרי צילום

יריד לסוף שבוע אחד בשיתוף תולעת ספרים, בו יימכרו ספריהם של עשרות צלמים מהארץ ומהעולם, בהם גם צלמים המציגים בפסטיבל.

← שישי-שבת (30.11-1.12)

← פסטיבל הצילום, קומפלקס גולף, פנחס רוזן 57 תל אביב, חמישי (22.11) עד שבת (1.12), 90-50 ש"ח. לאתר הפסטיבל