פסטיבל הקולנוע הצרפתי 2015: הסרטים המומלצים

קומדיית המתח שכבשה את הצופים בפסטיבל קאן, דוקו המשחזר את רצח העם בקמבודיה באמצעות בובות חימר ויצירתו החדשה של הבמאי רובר גדיגיאן: הסרטים שאסור לפספס בפסטיבל הקולנוע הצרפתי המתקיים עד ה-8.4 בסינמטקים ברחבי הארץ

מתוך "הפנטזיה של אריאן"
מתוך "הפנטזיה של אריאן"
15 במרץ 2015

קנקן הקטן

ארבעה ילדים בכפר ליד הים מנסים לפתור תעלומת רצח. ברונו דומון ("פלנדריה") החליף מהלך ויצר קומדיית מתח קלילה במתכונת של סדרת טלוויזיה בת ארבעה פרקים, שכבשה את הצופים בפסטיבל קאן.

[tmwdfpad]

הפנטזיה של אריאן

אריאן אסקריד המקסימה, זוגתו וכוכבתו הקבועה של הבמאי הנפלא רובר גדיגיאן – שהקהל הישראלי סוף סוף התוודע אליו ב"שלגי הקילימנג'רו" – יוצאת לחפש הרפתקה בעיר הגדולה.

טימבוקטו

חייה השלווים של משפחת רועים מופרעים על ידי המשטר המוסלמי הקיצוני בסרטו של עבדרחמן סיסאקו, מבכירי הקולנוענים של אפריקה, שהיה מועמד לפרס האוסקר לסרט הזר הטוב ביותר.

20 שנה הפרש

קומדיה רומנטית בסגנון הוליוודי על אשת קריירה וורקוהולית שמתאהבת בסטודנט (פייר ניני, שזכה בפרס הסזאר כשגילם את איב סן לורן). העלילה נשמעת קלישאתית, אבל הביקורות בחו"ל משבחות את השחקנים וטוענות שמדובר בסרט כיפי.

התמונה החסרה

הבמאי הקמבודי ריתי פאן יכבד בנוכחותו את הקרנת סרטו התיעודי המהולל, שמשחזר באמצעות בובות חימר וקטעי ארכיון את רצח העם שביצעו אנשי החמר רוז' בקמבודיה בין 1975 ל-1979.

בסינמטק תל אביב תתקיים הטבה למחזיקי כרטיס דיגיתל: 25 ש"ח (במקום 38 ש"ח) לכל הסרטים בפסטיבל