פסטיבל הקולנוע ירושלים נדחה לחורף: "החלטה קשה וכואבת"

הפסטיבל יתקיים בחנוכה ויוסיף לתוכנית ההקרנות גם כמה סרטים שלא נכללו במהדורת הקיץ. תחרות פרסי אופיר תתקיים למרות הקורונה, ודוקאביב יתקיים במתכונת מיוחדת

הקולנוע הישראלי הוא נס שאפשר לשחזר. מתוך "חתונה מאוחרת" (צילום: טרנספקס הפקות)
הקולנוע הישראלי הוא נס שאפשר לשחזר. מתוך "חתונה מאוחרת" (צילום: טרנספקס הפקות)

פסטיבל הקולנוע ירושלים, שאמור היה להתקיים בחודש הבא, נדחה בפעם השנייה עקב המגבלות שהטיל משרד הבריאות. על פי התוכנית החדשה, הוא יתקיים במהדורת חורף בתאריכים 10 בדצמבר עד 20 בדצמבר – במידה והמצב יאפשר זאת.

פסטיבל הקולנוע ירושלים נחשב לאחד האירועים הקולנועיים הגדולים בישראל, והשנה הוא יתקיים בפעם ה-37. הפעם זה יקרה בחנוכה, ולצד סרטי הקיץ שכלולים בתוכנית המקורית הוא יקרין גם סרטים חדשים נוספים.

ד"ר נועה רגב, מנכ"לית סינמטק ירושלים והפסטיבל, ואלעד סמורזיק, המנהל האמנותי, מסרו: "זו החלטה קשה וכואבת לאור העובדה שעבדנו במשך שנה שלמה על המהדורה ה-37 של הפסטיבל. תוכנית הפסטיבל כבר עומדת מוכנה עם כ-150 סרטים מ-60 מדינות, עשר מסגרות תחרותיות הנושאות פרסים בגובה מיליון ש"ח, הקרנות חוץ בשכונות העיר, תוכניות מיוחדות ושורה של יוזמות חדשות בתחום הקולנוע שתוכננו להתקיים בחודש הבא. ראינו בקיום הפסטיבל באוגוסט הזדמנות חשובה להאיר בזרקור גדול את אמנות הקולנוע, שעוברת טלטלה גדולה בימים אלה. אנו מאמינים כי אין תחליף למפגש הממשי שמייצרים פסטיבלי הקולנוע בין קהל, יוצרים וקולנוע על המסך הגדול, ולכן נעשה כל שביכולתנו על מנת לקיים את מהדורת החורף בדצמבר".

לצד זאת, היום הודיעו מארגני תחרות פרסי אופיר לטלוויזיה וקולנוע כי על אף המשבר, החליטה האקדמיה הישראלית להוציא אותה לדרך, ככל הנראה ללא הטקס המסורתי. "הפקות נעצרו, לא ידוע מתי ייפתחו בתי הקולנוע ורוב התעשייה פשוט הוקפאה. אנשי ונשות המקצוע מתנהלים בחוסר ודאות כלכלית, ואין אופק ברור לחזרה לשגרה", מסרו. "יחד עם זאת, חשוב לנו שלא לוותר על שנת 2020. לתת חשיפה לסרטים שנעשו והופצו כמו גם לסרטים חדשים, ולהשתמש בתחרות כדי להדגיש את החשיבות של תעשיית הקולנוע המקומית בעת זו של משבר".

כפי שפרסמנו בחודש שעבר, פסטיבל דוקאביב יתקיים בין התאריכים 3 בספטמבר עד 12 בספטמבר, הפעם במתכונת מיוחדת – ההקרנות יתקיימו באירועי חוצות ברחבי העיר וגם אונליין באתר הפסטיבל.