זה קורה בסוף הקיץ: פסטיבל ירושלים לקולנוע יתקיים בשלהי אוגוסט

אפשר לנשום לרווחה: פסטיבל הקולנוע ירושלים ה-37 ייצא לדרך ב-20 באוגוסט. בינתיים משתתף הפסטיבל באירוע היוטיוב הגלובלי "We Are One" שייפתח בשישי הקרוב. גם איילת זורר בפנים

די לאכול סרטים. פסטיבל הקולנוע בירושלים (צילום: ניר שאנני\ אתר פסטיבל ירושלים לקולנוע)
די לאכול סרטים. פסטיבל הקולנוע בירושלים (צילום: ניר שאנני\ אתר פסטיבל ירושלים לקולנוע)

אפשר להירגע: דחייתו של פסטיבל הקולנוע ה-37 בירושלים, שאמור היה להתקיים בחודש יולי, עוררה חששות שהנהלתו תאלץ להודיע על ביטולו השנה. אבל יש גם הפתעות טובות בחיים בימי הקורונה: הנהלת הפסטיבל מבשרת הבוקר כי הוחלט לקיימו בין ה-20 ל-30 באוגוסט, בכפוף להנחיות משרד הבריאות והרשויות.

ד"ר נועה רגב, מנכ"לית סינמטק ירושלים ופסטיבל הקולנוע ירושלים, מסרה ש"אין ספק שכולנו כבר משתוקקים לצאת לעולם שמחוץ לבית – ולחזור גם לקולנוע ולחיי התרבות, שהם חלק מהותי ובלתי נפרד משגרת חיינו. ההחלטה לקיים את הפסטיבל בנסיבות המיוחדות של השנה הזאת נובעת מתוך מחויבות עמוקה לקהל שלנו, ליוצרי הקולנוע וליצירותיהם החדשות שטרם הגיעו למסך. פסטיבל הקולנוע ירושלים יציע כמדי שנה עשרה ימים של הקרנות בכורה למיטב הסרטים הישראליים והבינלאומיים, מסגרות תחרות הנושאות פרסים בגובה מיליון שקלים ואירועים באוויר ההרים הצלול של ירושלים. מי שמכיר את האווירה המיוחדת הזאת לא יוותר עליה – במיוחד לא השנה". עוד הוסיפה כי "חזרתו לפעילות של עולם התרבות בישראל כרוכה בהשגת מתווה כלכלי שיאפשר זאת, כולנו מקווים שעניין מהותי זה יוסדר בהקדם".

כל העולם בפסטיבל יוטיוב. "לאבד את אליס" (צילום: רותם ירון\דורי מדיה)
כל העולם בפסטיבל יוטיוב. "לאבד את אליס" (צילום: רותם ירון\דורי מדיה)

במקביל, משתתף פסטיבל הקולנוע ירושלים באירוע הגלובלי הענק "We Are One: A Global Film Festival", פסטיבל מקוון ראשון מסוגו הכולל שיתוף פעולה של 21 פסטיבלי הקולנוע המובילים בעולם כולל קאן, ברלין, ונציה וסאנדנס. הפסטיבל, המופק ומאורגן בידי Tribeca Enterprises וחברת YouTube, יימשך עשרה ימים ויתקיים החל מיום שישי הקרוב ועד  ה–7 ביוני. התוכנית האמנותית כוללת יותר מ-100 סרטים ותוכניות מ-35 מדינות, לצד שיחות עם אנשי קולנוע (בהם פרנסיס פורד קופולה, סטיבן סודרברג ובונג ג׳ון-הו), תכני מציאות מדומה והופעות מוזיקה. כלל התכנים יוצעו לצופים ללא עלות ובמהלך הפסטיבל יגויסו תרומות למען המאבק בנגיף הקורונה.

בין התכנים שתרם פסטיבל הקולנוע ירושלים לאיוונט תוכלו למצוא הקרנה מיוחדת של "חתונה מאוחרת" בבימויו של דובר קוסאשווילי במלאת 20 שנה לבכורתו, כולל דברי הקדמה של קוסאשווילי וליאור אשכנזי, הקרנת בכורה לסדרה המבטיחה של סיגל אבין, "לאבד את אליס", בכיכובה של איילת זורר, הקרנה של "Love Chapter 2"', הדוקו המהפנט שמתעד את עבודתם הסוערת של הכוריאוגרפית שרון אייל ושותפה ליצירה גיא בכר, וכיתת אמן של הבמאי נדב לפיד.