הזוכים בפסטיבל י-ם: "מישהו יאהב מישהו" ו"הסירו דאגה מליבכם"

נשים נהנות מסטוצים? סליחה גבירתי, זאת לא הפקולטה למדע בדיוני פה (מתוך הסרט "מישהו יאהב מישהו")
נשים נהנות מסטוצים? סליחה גבירתי, זאת לא הפקולטה למדע בדיוני פה (מתוך הסרט "מישהו יאהב מישהו")

פסטיבל הסרטים ננעל בסוף השבוע, ומפרסם את רשימת הזוכים שלו: "מחברות שחורות" על רונית אלקבץ זכה בפרס הסרט התיעודי, ובפרס הבימוי לסרט תיעודי זכה "שפאר בדרך להוליווד"

2 בספטמבר 2021

"מישהו יאהב מישהו" של הדס בן-ארויה ו"הסירו דאגה מליבכם" של תום שובל הם הזוכים הגדולים בקטגוריית הסרטים הישראליים באורך מלא בפסטיבל ירושלים לקולנוע השנה. בקטגוריית הסרטים התיעודיים הישראליים זכו "מחברות שחורות" של שלומי אלקבץ, "שפאר בדרך להוליווד" של ונסה לאפא ו"סינמה סבאיא" של אורית פוקס רותם.

מתוך הסרט "הסירו דאגה מלבכם" של תום שובל
מתוך הסרט "הסירו דאגה מלבכם" של תום שובל

בקטגורייה הבינלאומית זכו הסרטים "תא מספר 6 של יוהו קוסמאנן (פינלנד, גרמניה, אסטוניה, רוסיה) ו"הפלנטה" – סרטה של אמליה אולמן (ארה"ב). הפסטיבל יסתיים בשבת הזו, ובשבוע הבא חלק מהסרטים שהוקרנו בו ושאינם מיועדים להפצה מסחרית יוקרנו בקולנוע לב כאן בתל אביב.

על סרטה של בן-ארויה כתבו חבר השופטים כי הוא "מציג מבנה לא שגרתי ואף חדשני, דיאלוגים חדים ומושחזים ותפיסת עולם מקורית". על סרטו של שובל כתבו: "בדרכו הייחודית מצליח תום שובל להתבונן במציאות הישראלית המורכבת ומייצר אלגוריה חברתית ונוקבת במבט מפוכח ואירוני".

"מחברות שחורות" שזכה בקטגוריית הסרט התיעודי בוים על ידי שלומי אלקבץ, והוא מתעד את קורותיה של אחותו השחקנית רונית אלקבץ שנפטרה. המבקרת שלנו אהבה מאוד. את פרס הבימוי לסרט תיעודי קיבלה ונסה אלפא על סרטה "שפאר בדרך להוליווד" המגולל מפגש בין האדריכל הראשי של הרייך השלישי לתסריטאי צעיר.
לפרטים נוספים באתר הפסטיבל