הכל ביחד: איתי מאוטנר ומיכל ואעקנין ינהלו את פסטיבל ישראל

פאוור קאפל שמחובר לעכשיו. ואעקנין ומאוטנר (צילום: יאיר מיוחס)
פאוור קאפל שמחובר לעכשיו. ואעקנין ומאוטנר (צילום: יאיר מיוחס)

לראשונה בתולדות הפסטיבל: ניהול אמנותי משותף בחיפוש אחר חדשנות, שבירת פרדיגמות ותצורות אמנותיות חדשות. ואעקנין ומאוטנר, מהדמויות המוכרות בסצינת התרבות, עשוים לשנות את אופיו של הפסטיבל

מיכל ואעקנין ואיתי מאוטנר הם המנהלים החדשים של פסטיבל ישראל. השניים, מהדמויות הבולטות בסצנת התרבות הישראלית, קיבלו על עצמם את האתגר, כאשר לראשונה בתולדות הפסטיבל, הוא ינוהל אמנותית בצוותא.

ההחלטה לפעול יחד נובעת מתוך הבנה שחלק מהותי מהחשיבות של התרבות היא להציע מודלים של חשיבה והתנהגות המבקשים לקרוא תיגר על פרדיגמות ישנות. ההבנה שיש לפעול יחד נובעת מרצון לשבור את ההגמוניה של מנהל בודד ולהציע מודל של עבודת צוות וחשיבה משותפים.

בהנהלת הפסטיבל מסבירים שלמאוטנר ניסיון רחב ועשיר, לואעקנין חיבור גדול לעשייה אמנותית עכשווית, ויחד הם מהווים פאוור קאפל משמעותי. מאוטנר ייסד וניהל אמנותית את עונת התרבות בירושלים/ פסטיבל מקודשת, הוא אוצר ומנהל אמנותית את ערבי הפצ'ה קוצ'ה המצליחים והיה חלק מצוות האוצרות של הביאנלה לאמנות בתל אביב.

מיכל ואעקנין נעה בתנועה מתמדת בין ניהול אמנותי ליצירה, וניהול אמנותי שהוא יצירה. היא  מתמחה ביצירת חווית אמנותיות השתתפותיות וטוטאליות. בין השנים 2018-2019 ניהלה אמנותית את פסטיבל מקודשת. היא שותפה בקבוצת התיאטרון Puppet Cinema (היום אנסמבל עיתים), ובקבוצת המחקר "אביסו" אשר משתתפיה חירשים ומטרתם יצירת שפה תיאטרלית המבוססת על שפת הסימנים.

הצמד צפוי להמשיך את המגמה שסימן הפסטיבל השנה בחיפוש אחר חדשנות ותצורות אמנותיות חדשות. "אחת המילים המרכזיות המובילות אותי ואותם בהרפתקה החדשה הזו היא סקרנות", אמר מנכ"ל הפסטיבל אייל שר, "סקרנות לפסטיבל עם אופי וסטייל אחר וסקרנות לעבודת צוות ולאיחוד כוחות ומוחות – מצרך שאנחנו כל כך צריכים בעת הזו".