כראמל סופרסטאר: החתול האהוב בארץ משתלט על דיזנגוף סנטר

מאירה ברנע גולדברג וכראמל בסנטר. בואו לפעילות מיוחדת איתם (צילום: שוקה כהן)
מאירה ברנע גולדברג וכראמל בסנטר. בואו לפעילות מיוחדת איתם (צילום: שוקה כהן)

סדרת ספרי הילדים "כראמל" היא להיט היסטרי, אבל ההיסטריה רק מתחילה: בחודש אוגוסט ישתלט החתול המדבר שכבש את לבבות הקוראים הצעירים בישראל על דיזנגוף סנטר עם פסטיבל מושקע, עשרות אטרקציות וסדנאות וחנות פופ-אפ במחירים עממיים. למה מי זה הארי פוטר

ההיסטריה סביב סדרת ספרי "כראמל" של הסופרת מאירה ברנע-גולדברג מגיעה לשיאים חדשים: סדרת הספרים האהובה על החתול הקסום והחצוף שסחפה את ילדי ישראל כבר נמכרה ב-200 אלף עותקים, הפכה לסדרת טלוויזיה בכאן חינוכית שצברה כבר 14 מיליון צפיות ביוטיוב ובחנוכה הקרוב תעלה גם כמחזמר בתיאטרון אורנה פורת לילדים ולנוער, ובחודש אוגוסט הקרוב היא גם תשתלט על דיזנגוף סנטר בפסטיבל חסר תקדים לסדרת ספרים ישראלית.

הנהלת דיזנגוף סנטר השקיעה כ-600 אלף שקלים ובנתה חגיגה שלמה שתוקדש למעריצות ולמעריצי כראמל. הפסטיבל יציג לבאי הסנטר את עולמו המופלא של כראמל במתחמי ענק שיהיו פזורים בחללי שני הבניינים ובהם עשרות אטרקציות שונות, ביניהן: חשיפת הפרק הראשון של הספר השביעי שטרם יצא על גבי קיר שלם, מפגשים עם הסופרת מאירה ברנע-גולדברג, הרצאות וסדנאות עם מאייר ספרי כראמל רמי טל, מפגשים ושעות סיפור עם השחקן והמדובב תומר שרון ותחרות הכנת עוגות בהשראת הספרים ישפוט אודי גוטשלק המוכר לצופי הסדרה כצ'אנג, הטבח האהוב בטירה שבה כראמל מתגורר.

מיצי. כראמל ומאירה ברנע-גולדברג מזמינים לדיזנגוף סנטר (צילום: שוקה כהן)
מיצי. כראמל ומאירה ברנע-גולדברג מזמינים לדיזנגוף סנטר (צילום: שוקה כהן)

עוד בפסטיבל: הקרנות בינג' של פרקי העונה הראשונה שעלתה ב"כאן חינוכית", עמדה לבחירת צבע הכריכה של הספר הבא, מתחם פעילות ויצירה בו תחולק חוברת פעילות וחידות בלעדית לפסטיבל, חידונים יומיים נושאי פרסים שחוברו על ידי הסופרת, סדנאות יצירה מעולמות התוכן של כראמל, תחרות תחפושות נושאת פרסים, יום אימוץ חתולים, סדנה שבה הילדים יוזמנו לכתוב בעצמם פרקים נוספים לספרים, וכמובן, חנות פופ-אפ עם מוצרי מרצ'נדייז בכיכובם של גיבורי ספרי הסדרה, שתציע בין היתר מוצרי חזרה לבית הספר, גרביים, כובעים, פוסטרים ועוד בטווח מחירים שבין 20-60 ₪.

במסגרת ימי הפסטיבל יפעיל הסנטר גם יום פעילות שקט במיוחד עבור ילדים עם מוגבלויות שונות, שיתקיים בהשתתפותה של מאירה ברנע-גולדברג, ביום שבת ה-13.8 בין השעות 12:00-16:00, יום בו החנויות בסנטר סגורות. הילדים ובני משפחותיהם ייהנו מכל האטרקציות שהפסטיבל מציע, בקונספט של פעילות חווייתית רגועה ושקטה עם מינימום גירויים חיצוניים ונגישות מלאה של צוות מפעילי הפסטיבל.

מיאו. כראמל ומאירה ברנע-גולדברג חותמים על ספרים בדיזנגוף סנטר (צילום: שוקה כהן)
מיאו. כראמל ומאירה ברנע-גולדברג חותמים על ספרים בדיזנגוף סנטר (צילום: שוקה כהן)

"לפני שלוש שנים הגעתי לסנטר כדי להשתתף בפסטיבל הארי פוטר ולחגוג עם המעריצים", אמרה בתגובה מחברת סדרת הספרים ברנע-גולדברג. "אם היו מספרים לי אז שמתישהו בעתיד תתקיים חגיגה דומה עם הספרים שלי כנראה שהייתי מתעלפת במקום. אין מילים לתאר את ההתרגשות. אני מרחפת מאושר". דן פילץ, מנכ"ל ובעלים משותף דיזנגוף סנטר הוסיף כי "אנו מתרגשים להוציא לפועל פסטיבל קיץ שלם שמוקדש לראשונה לסדרת ספרים ישראלים, בשיתוף פעולה עם יוצרת ישראלית שהיא לא פחות מאגדה עבורנו. לאחר שהשקענו בשנים האחרונות תקציבי עתק במותגים בינלאומיים כמו הארי פוטר, לוני טונס וסופרמן, וונדרוומן ובאטמן, החלטנו השנה לתמוך ביצירה המקומית ולקדם את תרבות קריאת הספרים".

>> פסטיבל כראמל בדיזנגוף סנטר, 26.8-8.8, 19:00-11:00 (ובשישי 15:00-10:00), כניסה חופשית
>> משתתפי המדור "העיר שלי" הכריעו: דיזנגוף סנטר הוא המקום האהוב בתל אביב