כל המילים השמחות: פסטיבל חדש בעיר יחגוג את המילה הכתובה

ספריית בית אריאלה (צילום: מאיר שפירא)
ספריית בית אריאלה (צילום: מאיר שפירא)

פסטיבל "כתוב" ישתלט על בית אריאלה למשך שלושה ימים (17.9-15.9) עם אירוע פתיחה חינמי ומבטיח שיכלול הקרנות, הופעות ואירועים כיפיים, ויומיים מעמיקים של סדנאות והרצאות לכותבים. ישתתפו: אתגר קרת, יהודית קציר, דרור משעני, נעה ידלין, שרון קנטור, שיר ראובן ועוד ועוד. ועוד (ועוד)

22 באוגוסט 2022

ספריית בית אריאלה הפכה לאחר שיפוצה לאחד מהמקומות המושלמים בעיר, לא רק כספריה ברמה הגבוהה ביותר וכחלל ציבורי מושקע ונעים להפליא, אלא גם ואולי בעיקר כמוקד תרבותי לשלל אירועים, הופעות, הרצאות וסדנאות. בחודש הבא יקחו את העניין הזה צעד אחד קדימה עם "כתוב", פסטיבל המילה הכתובה החדש של עיריית תל אביב-יפו.

"כתוב" יהיה אירוע בן שלושה ימים שכולו ספרות וכתיבה ואהבה למילה הכתובה (חמישי-שבת, 17.9-15.9). הפסטיבל ייפתח בערב חגיגי שיהיה פתוח חינם לציבור, ויכלול מופעים, דיונים, הקראת שירה ושיחות על ספרות, כתיבה ואמנות שיתפרשו על פני הספרייה המשופצת. המשך הסופ"ש יוקדש לכותבים ולכותבות מכל התחומים ויציע סדנות מקצועיות, מפגשים אישיים עם מומחים מהתחום ושיחות השראה עם כותבים מובילים. זו הפעם הראשונה שספריית בית אריאלה של עיריית תל אביב-יפו מקיימת סוף שבוע שלם המוקדש לטיפוח ולעידוד כותבים חובבים ומקצועיים.

חי בסרט קצר. אתגר קרת (צילום: ליאל זנד)
חי בסרט קצר. אתגר קרת (צילום: ליאל זנד)

ערב הפתיחה המסחרר (15.9) בניהולה האמנותי של מאיה בקר יציג בין היתר הקרנה של סרטים קצרים שנעשו על פי יצירות של אתגר קרת ובעקבותיו שיחה עם הסופר, סשן שבו יפרקו שיר ראובן ואלעד בר נוי את האמ-אמא של "התפסן בשדה השיפון", שאול אמסטרדמסקי ישוחח עם נועה מנהיים על כסף בספרות, נועם ענבר (הבילויים) יספק הופעת יחיד אינטימית, שרון קנטור תייסד בית משפט ובו תהיה השופטת והתליינית של טקסטים מוכרים שאינם עוברים כיום את מבחן הפוליטיקלי קורקט, הלית ישורון המבריקה תספר על תרגומה החדש לספרו של מרסל פרוסט "בעקבות הזמן האבוד", סיסטם עאלי יקפיצו בהופעה כמו שהם יודעים, דרור משעני, אביגדור פלדמן ורועי עידן יקשקשו יחדיו על שוטרים וגנבים ונשמע שצפוי כיף גדול.

הלו שוטר למה עוצר. דרור משעני (צילום: ינאי יחיאל)
הלו שוטר למה עוצר. דרור משעני (צילום: ינאי יחיאל)

סוף השבוע לכותבים (שישי-שבת, 17-16.9) בניהולה האמנותי של ענת זכריה נועד להקנות כלים, לפתח כישורים חדשים ולהכיר יוצרים ויוצרות נוספים ויציע מגוון תכנים מקצועיים והשראתיים, ביניהם ספיד-דייט לפיתוח רעיון בהשתתפות נעה ידלין, ניר ברעם, יונתן לוי, אילנה ברנשטיין ועוד; פאנל מפיקי טלוויזיה בהנחיית התסריטאי טל מילר עם מני אבירם (קסטינה), אסנת סרגה (CBS) ושלומית ארביב (סמיוקו); סדנת כתיבה קומית עם אסף בייזר, סדנת כתיבה תיעודית עם יהודית קציר, איך לכתוב טור לעיתון עם אלון עידן, ספרות בזק עם סיון שיקנאג'י, כתיבה לרשתות בהנחיית ג'ייסון דנינו הולט, שירים מושרים עם צרויה להב ועוד.

ביומיים הראשונים לפסטיבל, בקומת הכניסה של הספריה, ילווה את האירועים יריד ספרות עצמאית לקראת החגים שבו מיטב ההוצאות העצמאיות יציגו וימכרו את ספריהן. פרטים נוספים על הפסטיבל כאן בקליק.